val av 125a

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Anton_Ljunghusen skrev:
"Inget större problem".. På vissa hojar är det inget problem

Reservdelar är ett helvete till mito, påstå inget annat..
åker du till närmsta mc-handlare och köper ett blinkersrelä, ett lager eller en dekalsats till mito? Knappast.

Blinkersrelä hittar du på vilken mack som helst (har själv köpt det). Många grejer kan man fixa från ducatihandlare. Men allt är ju inte lätt att få tag i. Jag menar bara att det inte är omöjligt, sålänge man inte råkar ut för något stort problem så fixar det sig om man vet var man ska leta.

/Ludde

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
H4 skrev:
Kan lugnt säga att Miton har väldigt jobbig sittställning. De första gångerna jag körde min fd Mito i några minuter fick jag redan ont i handlederna och ryggen.

Så ja... Miton skiljer sig från många hojar.

Hur lång är du? Jag klarar att åka längre sträckor utan att få ont (178 cm).
/Ludde

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
H4 skrev:
Kan lugnt säga att Miton har väldigt jobbig sittställning. De första gångerna jag körde min fd Mito i några minuter fick jag redan ont i handlederna och ryggen.

Så ja... Miton skiljer sig från många hojar.
Man ska inte hänga på styret, man ska bara hålla i det lite lätt, överkroppen håller magmusklerna upp! :mattias

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Toppfart 110, enligt GPS såklart? :hihi ;)

Hursomhelst, tänker du kvalitetsmässigt är jag nog inte ensam om att vifta med hondaflaggan.... Enkelt med reservdelar, för att inte säga lättast. Snygg? Bilda din egen uppfattning, jag gillar den, såklart.

Prisvärd har jag svårt o svara på.... Lätt o bli lite hondafrälst med så :rolleyes:

Prestanda så "ska" du som du sa ha RS eller mito.... Har ingen uppfattning om hur mycket det skilljer, men skulle tippa på att det är mer marginell än gigantisk skillnad.... Effekt är skitkul, men det är inte allt... Du kan ju tänka som frågar om mer punkter än bara prestanda.... :tummenupp (jag gillar NSRen mer än WR trotts att NSRen har 10 hk mindre, tex. Iofs två helt olika hojar så jämförelsen haltar.)

Kan bara tala för mig själv när det gäller komfort, har inte kört nån annan nyare sporthojs 125a, men NSRen är riktigt skön att åka på! 30 mil med bara ett tankstopp eller två va inga problem alls när jag körde en liten solorunda i höstas... 50 mil på en dagstripp till göteborg va heller inget man gnällde över...

Jupp instämmer där!

Jag har också åkt längre sträckor på min NSR. Dagen då jag körde upp körde jag väl 25-30 mil på hojen och det var inga problem, sitter bra osv. Har växt lite sen dess men 1.90 var jag iaf så längden ska nog inte heller vara några problem på den hojen.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
vadå är miton litten, om jag är 185cm så är jag alltså för lång lr ? :( :confused:

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
The Nameless skrev:
vadå är miton litten, om jag är 185cm så är jag alltså för lång lr ? :( :confused:

Man kan aldrig bli förlång, men den kan väll bli jobbig för ryggen att köra, beror lite på kroppshållning och hur bra tränad man är, om du får ont..

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
The Nameless skrev:

Nej, det va inte så jag menade.
Om man är kort så känns givetvis en mindre mc (som alla 125or är) mycket skönare än om man är lång. Men så länge du inte är över 195 så överlever du nog.
/Ludde

Solid snake

Guest
KalleNorton skrev:
Man ska inte hänga på styret, man ska bara hålla i det lite lätt, överkroppen håller magmusklerna upp! :mattias

Har du nånsin suttit på en mito? Den är fan extrem att sitta på, extrem att köra, men jävligt najs i svängarna i den ställningen. :)

Men fyfan va trist ställning den har när man åker framåt.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
så d är ingen som kan/har en rs och kan rekomendera/skriva litte om den? :tummenupp :confused:

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Itacha75 skrev:
www.bike.se lär ha några recensioner. Annars ere väl bara att PM:a nån?
D värkar bli en mito eftersom den har bra motorprestanda, men jag väntar ett tag med köpet samtidigt som jag letar efter en hemsida på reservdelar.

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
The Nameless skrev:
D värkar bli en mito eftersom den har bra motorprestanda, men jag väntar ett tag med köpet samtidigt som jag letar efter en hemsida på reservdelar.

www.geiwiz.de har allt till miton, beställde från dem i våras och det funkade bra.
Men man får räkna med ca. 3 veckors leverans, inkl. verifiering av beställning och försköttsbetalning. :3freak

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...