val av bank?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Skandiabanken

Noterat Skandiabankens reklam lite då och då och har nu börjat klura lite och insett att jag mer eller mindre aldrig är hos banken, utan använder internetbanken till 99% - och nu när dom har 5,10% ränta så kanske man skulle ta tillfälle i akt att röra om lite i grytan och försöka få mer för sina sparpengar m.m.!?

Någon som har erfarenheter av banken!? eller tycke och smak iallafall :)
Hur fungerar deras internetbank? dosa som gäller där med?

(Nuvarande bank jag har är SEB och är visserligen nöjda med dom, men verkar finna bättre anpassat alternativ för min livsstil (oss ungdomar som inte springer runt med checkar och kontanter som behöver lösas in hela tiden hehe)

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag startade ett konto i Skandiabanken men har inte använt det så djuriskt mycket. Jag gillar inte deras internetbank. Man har kort med en massa koder på som man ska stryka vartefter man använder dem.

Det konto som jag använder mest är mitt konto i Swedbank. Och det är för att internetbanken är så smidig. Man använder en koddosa som ser ut som en liten miniräknare. Knappar bara in de siffror datorn säger åt en att slå in i dosan och sedan knappar man in dosans svar i datorn.

Edit: men räntan på transaktionskontot är inte mycket att hänga i julgranen. Om det är någon. Däremot så kan man ju ha ett E-sparkonto knutet till transaktionskontot dit man kan överföra pengar hur man vill. Jag vet inte vad räntan på E-sparkontot är i dagsläget, den var 3.65% eller något sånt tidigare.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jahopp, så snabbt och enkelt var det beslutet över;
BLÄ! USCH! kort med massa koder som man ska stryka vartefter man använder, ALDRIG att jag tänker använda mig utav det.

Koddosa is the shit.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag startade ett konto i Skandiabanken men har inte använt det så djuriskt mycket. Jag gillar inte deras internetbank. Man har kort med en massa koder på som man ska stryka vartefter man använder dem.

Det konto som jag använder mest är mitt konto i Swedbank. Och det är för att internetbanken är så smidig. Man använder en koddosa som ser ut som en liten miniräknare. Knappar bara in de siffror datorn säger åt en att slå in i dosan och sedan knappar man in dosans svar i datorn.

Edit: men räntan på transaktionskontot är inte mycket att hänga i julgranen. Om det är någon. Däremot så kan man ju ha ett E-sparkonto knutet till transaktionskontot dit man kan överföra pengar hur man vill. Jag vet inte vad räntan på E-sparkontot är i dagsläget, den var 3.65% eller något sånt tidigare.
3.10% är räntan på nu.

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Jahopp, så snabbt och enkelt var det beslutet över;
BLÄ! USCH! kort med massa koder som man ska stryka vartefter man använder, ALDRIG att jag tänker använda mig utav det.

Koddosa is the shit.

Nja säg inte det.
Har konto både hos swedbank och skandia. Nu för tiden så har man ett plastkort med koder på, så man inte behöver stryka. Fungerar faktiskt riktigt smidigt, även om jag använder swedbank allra mest så är det smidigare att logga in på skandia med koderna.

Var innne på att byta till skandia helt för ett tag sedan men när jag tittade närmare på deras vilkor för VISA-kortet så var det ett riktigt dyrt kort att ha. En mkt större anledning till att dumpa skandia än inloggningen som faktiskt fungerar riktigt bra.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa