Val av däck

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
Har en Ninja 900 -01 ska köpa ett michelin pilot road 2. Hörde på mässan om den av michelin folk och ska vara väldigt bra. Har bättre livslängd än sporten och är man inte rossi så klarar man sig hur bra som helst. har haft pilot sport tidigare och det räcker i 400 mil sen är det bara att byta, här har du nästan dubbel livslängd. Kostar i västerås 2190 inkl. montering på löst hjul. har ringt och pratat med de. Lycka till :tummenupp

/RedKnight

Bil & MC däck
021-800886
 

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
Har en Ninja 900 -01 ska köpa ett michelin pilot road 2. Hörde på mässan om den av michelin folk och ska vara väldigt bra. Har bättre livslängd än sporten och är man inte rossi så klarar man sig hur bra som helst. har haft pilot sport tidigare och det räcker i 400 mil sen är det bara att byta, här har du nästan dubbel livslängd. Kostar i västerås 2190 inkl. montering på löst hjul. har ringt och pratat med de. Lycka till :tummenupp

/RedKnight

Bil & MC däck
021-800886


Är det Pilot Road 2CT? Fram och bak inkl. montering och stabilisering?

kan jag få nummret dit då? Köper nog hellre från Sverige!
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Han menar säkert bara bakdäcket, 2190kr = Dyrt

Det ska inte kosta mer än 1680kr monterat och klart för ett Pilot power 2CT
180/55-17 (lös fälg).
 

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
En sån där ..... Ninja
Är det Pilot Road 2CT? Fram och bak inkl. montering och stabilisering?

kan jag få nummret dit då? Köper nog hellre från Sverige!

Bil & MC-däck 021-80 08 86 då ska du veta att det sitter en 190 på min cykel, medan din cykel drar en 180 och då ska det vara billigare. Ja det är inkl. montering, balansering på lös fälg. 150:- tillkommer om man kommer dit med cykeln. Ja det är pilot road 2ct. Säg pilot road2 då förstår de. :tummenupp
 
Last edited:

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
Bil & MC-däck 021-80 08 86 då ska du veta att det sitter en 190 på min cykel, medan din cykel drar en 180 och då ska det vara billigare. Ja det är inkl. montering, balansering på lös fälg. 150:- tillkommer om man kommer dit med cykeln. Ja det är pilot road 2ct. Säg pilot road2 då förstår de. :tummenupp

ringde precis. 3845kr skulle de ha för fram och bakdäck monterat och klart! när jag lämnar in mina gamla däck!

*beställer från tyskland*
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Äh kom igen! Pruta lite med dom i stället! Vad får du betala totalt om du beställer i tyskland och lämnar dem till gummigubbe för montering? 3300 kanske? Eller är jag ute och cyklar?
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Du kanske skulle våga vara lite modig och testa nått annat?!
Bridgestone har ett ett nytt sporttouring-däck med dual compound (precis som Michelin). Battlax BT021 heter det och finns lite överallt :tummenupp

Har ett Battlax BT021 på min hoj nytt för iår har inte hunnit rulla mer än 30mil på det men jag kan säga att det blir nog ett sådant till när detta tarslut :tummenupp
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Har en fråga om BT021, är det fler som har nå erfarenhet av det? Ska slänga på nya däck imorgon, och vet inte om jag ska välja BT014 eller BT021? Jag vet iofs inte om det är stor prisskillnad på dom, men någon som vet ifall det är nån större skillnad vad det gäller grepp mm?

Tacksaam för svar!
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
BT014 är ett sportdäck i stil med Pilot Power och BT021 är ett sport-touring. Skillnaden i pris är inte stor men BT014 är lite dyrare. Greppet i BT014 är bättre men du får ut mer mil av BT021 så det är som vanligt en avvägning av grepp vs livslängd. Tack vare dual compound tekniken så är det ändå riktigt bra grepp i BT021 eftersom mjukheten i gummit på skuldrorna kan jämföras med mittpartiet på BT014. Rör jag till det eller förstår någon vad jag menar? :)
Ska du ha riktigt bra bridgestone gatdäck så testa BT002 RS! Sjuktbra gummi men lite mil :tummenupp
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
BT014 är ett sportdäck i stil med Pilot Power och BT021 är ett sport-touring. Skillnaden i pris är inte stor men BT014 är lite dyrare. Greppet i BT014 är bättre men du får ut mer mil av BT021 så det är som vanligt en avvägning av grepp vs livslängd. Tack vare dual compound tekniken så är det ändå riktigt bra grepp i BT021 eftersom mjukheten i gummit på skuldrorna kan jämföras med mittpartiet på BT014. Rör jag till det eller förstår någon vad jag menar? :)
Ska du ha riktigt bra bridgestone gatdäck så testa BT002 RS! Sjuktbra gummi men lite mil :tummenupp


Jo jag tror jag hänger med på vad du menar!
Som att jämföra pilot power och pilot road kanske?

Jag är nybörjare och kommer nog vilja åka en del längre turer, det enda banåkandet som kommer bli av är nog smc-kurser. Är BT021 något för mig då, eller ska jag ta BT014? BT002RS är nog lite mer än vad jag behöver..!:)
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
2833844 Jo jag tror jag hänger med på vad du menar!
Som att jämföra pilot power och pilot road kanske?

Jag är nybörjare och kommer nog vilja åka en del längre turer, det enda banåkandet som kommer bli av är nog smc-kurser. Är BT021 något för mig då, eller ska jag ta BT014? BT002RS är nog lite mer än vad jag behöver..!:)
Vore jag du skulle jag ta BT021. Mer mil och de duger faktiskt att ta ut på en bana oxå om tempot är lite mer "moderat" :)
 

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös
Han menar säkert bara bakdäcket, 2190kr = Dyrt

Det ska inte kosta mer än 1680kr monterat och klart för ett Pilot power 2CT
180/55-17 (lös fälg).

Du pratar om Pilot Power 2CT RedKnigh pratar om Pilot Road 2CT, 2190:- gäller för Pilot ROAD 2CT .

Två olika däck. :)


EDIT: Priser monterat o klart (lös fälg) på en Västerås firma nya PILOT ROAD (ej ct2) 120/70 17 - 180/55 17. Fram 1400:- bak 1781:- = tot 3181:-
 
Last edited:

Bighardbass

bass dancer
Gick med
6 Feb 2007
Ort
uddevalla
Hoj
Derbi senda sm 125 -05
lite oftopic men....Någon som vet vart man kan skaffa färgade supermotard fälgar? (ekerfälgar)
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag har efter många undersøkelser pilot power (ej 2ct) fram och pilot road bak på min hoj. detta eftersom många sager at dom bara får 200-400 mil på sitt power bak dack..detta tycker jag blir for dyrt.. denna kombination funkar bra for mitt tempo som ar vanlig landsvags åkare utan knaskrap och 300km/t dagligen.. tycker det funkar bra i vått vaglage med..Mitt road bak dack har i nulaget rullat 200 mil med mycket litet slitage og enligt mig med ok grepp..
 

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Behöver oxå nya däck till min R6:a inför sessongen å det börjar brinna i knutarna nu. Var ska man beställa ifrån? det billigaste. lägga om kan jag göra själv. är det från www.reifenversand.com ? och är deras priser med frakt? inge vidare på tyska. Behöver däck som tål längre sträckor men som även kan rasta med lite knäskrap :) Har läst va ni skrivit å det verkar som att ett MICHELIN Pilot Road 2ct däck är något för mig. Finns det några andra däck som är att rekomendera? Känner att man vill inte snåla med greppet :gnissla å andra sidan så är det som tidigare skrivit att man inte, inte jag iaf, behöver några rossi-däck som tar slut efter 5mil. Utan "vanlig" gatukörning med en eller två bankörningar. Nån rutti som kan komma med lite tips nu?!
//pontus
 
Last edited:

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Märsta (norra sthlm)
Hoj
ZXR750
Okey nu är mina däck beställda iaf! det blev Bridgestone bt 021 och inte Pilot ROAD 2CT pga att road 2 fanns inte på tyska webshoppar ( jag hittade iaf inte 180 55 17 samt 120 70 17).

Jag räknar med att spara ca 1000kr genom att beställa från tysland jämfört med svenska priser. detta inkl. montering och balansering.

jag hittade 3 st webshoppar:

http://www.mcdackonline.com/ <--- hade inte BT 021 för i min storlek
http://www.mynetmoto.com/ <--- köpte jag ifrån 2600kr inkl.frakt
http://www.reifenversand.com/ <--- kunde ha köpt härifrån också billigare, MEN det stod inte vad fraktien skulle kosta och priset för däcken var endast 100kr billigare än från mynetmoto.com dvs ungefär 2200 + okänd frakt

så nu är de bara att vänta på att däcken ska ramla ner i brevlådan!
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Okey nu är mina däck beställda iaf! det blev Bridgestone bt 021 och inte Pilot ROAD 2CT pga att road 2 fanns inte på tyska webshoppar ( jag hittade iaf inte 180 55 17 samt 120 70 17).

Jag räknar med att spara ca 1000kr genom att beställa från tysland jämfört med svenska priser. detta inkl. montering och balansering.

jag hittade 3 st webshoppar:

http://www.mcdackonline.com/ <--- hade inte BT 021 för i min storlek
http://www.mynetmoto.com/ <--- köpte jag ifrån 2600kr inkl.frakt
http://www.reifenversand.com/ <--- kunde ha köpt härifrån också billigare, MEN det stod inte vad fraktien skulle kosta och priset för däcken var endast 100kr billigare än från mynetmoto.com dvs ungefär 2200 + okänd frakt

så nu är de bara att vänta på att däcken ska ramla ner i brevlådan!


Tänkte ta dom däcken jag med, fick bra pris hos en lokal handlare som farsan är bekant med (3000kr inkl mont & balans, fram+bak) men han hade inte de däcken hemma igår så jag fick samma pris på BT014. Så det vart dom istället!

Antar att jag fick bra pris då :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top