val av fiddy ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad ska man sikta in sig på för att få bra kvalitet och god tillgång på reservdelar, när man letar fiddy ? Är det Pitpro, TWS eller något annat som gäller ? Motardhjul och vintersulor är förstås också ett måste :)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Jag hade valt Pitpron eller Fym...
TWS är lätt att få tag på delar till men konstig låda.

Kolla på fiddy.se för mer info....
Ska precis sälja min Fym synd att du bor lite långt bort för den..

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
köp en sån här, dom e billig. modell db7 125cc.
polaren har en sån där vit pitpro ingen större skillnad.
jag betalade 7500för den på riskok.se dock med lite väntetid men jag e hel nöjd.

Bifogat

• fiddy s.JPG
    fiddy s.JPG
    42.4 KB · Visningar: 684

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
TomK skrev:
Vad ska man sikta in sig på för att få bra kvalitet och god tillgång på reservdelar, när man letar fiddy ? Är det Pitpro, TWS eller något annat som gäller ? Motardhjul och vintersulor är förstås också ett måste :)
Pitpro utan tvekan,motardhjul o däck (Sava)ca: 3000:-
Finns på Nisses MC-Shop i Uppsala.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Om jag känner dig rätt Tom så ska du inte ha det billigaste skräpet.
Då finns det i princip 3 märken att välja på. (Om du inte ska ha Honda förstås)

Pitpro. 14'kr. Helt okej hoj.
FYM I, FYM II. FYM I kostar 10'kr (se till att köpa en med 10" hjul). FYM II kostar 15'kr. 12" fram 12" bak. Hojen blir för stor och hög och känslan med fiddy är borta. Det ska vara en liten hoj med 10" hjul
TWS finns oilka versioner. Köpt 2an som har växlarna rätt. Dvs 1 ner resten upp.

Vilken ska du ha?
Har du 14'kr köper du Pitpro eller TWS. Har du 10'kr köper du FYM I.
Dyk upp i Västerås på söndag så får du se TWS, Pitpro och FYM in action på go-cart banan. Bara att prova min om du vill. Liten bana men ta med motarden och 100kr så får du köra hela kvällen.

Magnus J.

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Inget....tyvärr
www.mb-import.se

Dem har en massa olika modeller från 6890kr - 17900 kr. De har även en massa tillbehör (typ upsidedown gaffel och grövre sving) och dylikt. Dock så är det väntetid eftersom att dem importerar direkt från fabriken som typ ligger i Asien någonsstans.

-M-

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
WestW skrev:
Om jag känner dig rätt Tom så ska du inte ha det billigaste skräpet.
Då finns det i princip 3 märken att välja på. (Om du inte ska ha Honda förstås)

Pitpro. 14'kr. Helt okej hoj.
FYM I, FYM II. FYM I kostar 10'kr (se till att köpa en med 10" hjul). FYM II kostar 15'kr. 12" fram 12" bak. Hojen blir för stor och hög och känslan med fiddy är borta. Det ska vara en liten hoj med 10" hjul
TWS finns oilka versioner. Köpt 2an som har växlarna rätt. Dvs 1 ner resten upp.

Vilken ska du ha?
Har du 14'kr köper du Pitpro eller TWS. Har du 10'kr köper du FYM I.
Dyk upp i Västerås på söndag så får du se TWS, Pitpro och FYM in action på go-cart banan. Bara att prova min om du vill. Liten bana men ta med motarden och 100kr så får du köra hela kvällen.

Jo, du känner mig rätt! ;) Det lutar åt Pitpro faktiskt - med motardkit som extra tillbehör. Men just nu får jag vänta ett tag med sådan investering tills det finns mer kulor till övers - det är en R1:a på gång och dessutom tillskott i familjen snart :)

Söndag kommer jag nog att vara på hemmaplan ändå - det ska fixas inför Löhammarsrejset (gräsbana) och jag funderar på att hjälpa till lite där (ordnas av min hemmaklubb ÖMK).

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TomK skrev:
Jo, du känner mig rätt! ;) Det lutar åt Pitpro faktiskt - med motardkit som extra tillbehör. Men just nu får jag vänta ett tag med sådan investering tills det finns mer kulor till övers - det är en R1:a på gång och dessutom tillskott i familjen snart :)

Söndag kommer jag nog att vara på hemmaplan ändå - det ska fixas inför Löhammarsrejset (gräsbana) och jag funderar på att hjälpa till lite där (ordnas av min hemmaklubb ÖMK).

Har inte hört några större problem med varken Pitpro, TWS eller FYM. Handla det som känns bäst. Bara att tjoa till om du vill provköra FYM. Finns i Enköping om du inte vill prova på bana i V-ås.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Fiddy = Honda, säger jag. Men man får ju onekligen mycket för pengarna om man köper de andra... Hm....

Någon som vet någon bra med halvautomat och bakbroms på styret? Jag måste ha bakbromsen på styret nämligen och jag har ett kitt liggandes, för att flytta bakbromsen, till XR50 då.

/R

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Raid72 skrev:
Någon som vet någon bra med halvautomat och bakbroms på styret? Jag måste ha bakbromsen på styret nämligen och jag har ett kitt liggandes, för att flytta bakbromsen, till XR50 då.

/R

Köp en Xr/Crf50 då :tungan :yoparty

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Honda centerna i Sverige kan ta hem på beställning en färdigbyggd CRF 50 (125cc) med all skit man kan tänka sig från BBR motorsports bla boxram , uppsidedown , skivbromsar , supersving , andra motorblock mm mm.

Kostar ca 110000 kr

Ja det stämmer bara cylinderkittet går på 18000 kr :3freak

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har en TWS till salu med riser till styret och polisport handguards på. TWS Pro R2 har lådan rättvänd, dessutom bättre fjädring m.m jämfört med ettan. Reservdelar etc. är inga problem. Garanti har du dessutom kvar på den. PM:a eller maila fall du är intresserad. Kolla annars www.bikepics.se/fiddy

- Johan

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
bbr minicross grejjen visade att fym hojjarna inte riktigt håller för sånna tag.
var dock en chip chopp som vann hela skiten.
fortfarande nöjd med min db7a.

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
håller dessa leksaksmaskiner för mycket bakhjulskörning och är det tillräckligt bett i frambromsen för att kunna göra stoppies?
/mvh erik

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
De håller utmärkt att åka på bakhjulet med. Bromsarna tar kanaon eftersom skivorna är så stora i förhållande till hjulen.

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Vad katergoriserar en fiddy egentligen? Har aldrig hört talas om det innan jag läste här men det verkar kul. Är det bara en minicross för knattar eller?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024