Hejsan, jag är 19 år jag håller på att ta mitt kort nu.
Det blir en hoj inom 1 månad ungefär.
Mitt val pga av att det är det billigaste alternativet är en motard.
Har kollat mycket på Husaberg 650FE, men vissa säger att det är lite väl mycket skruvade på dem, mkt ventilinställningar osv. Så jag har blivit tippsad om wr426 tror jag den hette en yamaha, med dubbla kamaxlar så man slipper skruva.
Vad tycker ni egentligen ? och om jag har den reggad som 11kw eller något, vad kan försäkringen ligga på tros ? Bor i västerås, dvs en ganska stor stad.
Vilka bolag är billiga för lätt-mc osv ? och hur svårt är det att strypa ner vid besiktning osv, hur brukar man göra ?
Vore tacksam för svar, och tips på andra hojar.
Det har jag att lägga är ca 40.000 kr, inte över det.
Tacksam för svar :
Det blir en hoj inom 1 månad ungefär.
Mitt val pga av att det är det billigaste alternativet är en motard.
Har kollat mycket på Husaberg 650FE, men vissa säger att det är lite väl mycket skruvade på dem, mkt ventilinställningar osv. Så jag har blivit tippsad om wr426 tror jag den hette en yamaha, med dubbla kamaxlar så man slipper skruva.
Vad tycker ni egentligen ? och om jag har den reggad som 11kw eller något, vad kan försäkringen ligga på tros ? Bor i västerås, dvs en ganska stor stad.
Vilka bolag är billiga för lätt-mc osv ? och hur svårt är det att strypa ner vid besiktning osv, hur brukar man göra ?
Vore tacksam för svar, och tips på andra hojar.
Det har jag att lägga är ca 40.000 kr, inte över det.
Tacksam för svar :