Val av hoj?

Zotrix

Medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Honda 929rr Fireblade
Tjenare!

Jag är ny här inne och tänkte nu fråga er om råd, mycket möjligt att jag lagt i fel del av forumet, isåfall ursäkta.

Jag behöver lite snabb rådgivning av val av hoj, jag ska bygga en bobber och undrar därför vilken av dessa två hojar som ni skulle rekommendera.
Priset är detsamma på båda som jag kollat på så nu är det egentligen bara hojen som spelar roll i sig. Kom gärna med för- och nackdelar!

Yamaha XV 535 Virago 1996: http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv_535_virago_1996.php

eller en

Suzuki LS650 Savage 1997: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_ls_650_p_savage_1997.php

Väldigt tacksam för snabbt svar!
Tack på förhand! :D

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Yamaha e ju alltid bättre än Suzuki. Men så får man inte säga. Så ta Suzuki så den inte känner sig utanför!
Jag tror inte det spelar så stor roll roll vilken. Men om sukin e som lik storebror intruder!?
O yaman liknar större syskon med
Så definitivt sukin o göra bobber av. Känns lite längre o lägre över tanken på dom större iaf.
Fördelen med denna lilla mot intrudern e remdriften. Gör det lättare o bredda än på kardan.

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Det handlar ju om tycke och smak, men, i mina ögon är Virago-motorerna något av det fulaste som någonsin byggts, så undvik allt som har med dem att göra. :krama

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Lätt Savage! Viragon är dålig på alla möjliga sätt. Savage är IAF mindre tråkig.

Zotrix

Medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Honda 929rr Fireblade
Tack så mycket för snabba svar! :D
Får bli en Suzuki savage, har kikat runt lite här och där och det känns som den även är den enklaste modellen att bygga om till bobber!

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Savage !
Klart ball stånka
Går att få riktigt cleana
Såg en "RåttBobbad" (rostig och skitrå) Savage för massa år sedan , rensad från ALLT onödigt stelopererad och den lät ruggigt ballt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Savage.

Coolare med enstånka och det finns en uppsjö med café / bobber / andra delar att köpa till den färdigt som underlättar om man inte har möjlighet att bygga om och göra nytt allt själv.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Medhåll
Stånka är fräckt, snyggt och just den låter gott.
Yamman är lite mesig i design o motor imho

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...