Val av KTM till våren?

Vilken modell?


  • Antal röstningar
    0

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
MikkE skrev:
SAMMANFATTNING!
...

Duken är klart bekvämast och funkar bra för långa turer trots vibrationerna - jag brukade "toura" Uppland runt med min på helgerna. Men även om man kan köra lite grusväg och slanga med den, så tål fälgarna inte några hårdare tag (soft as shite...). Dyrare plast också om man synar marken för hårt.

Elstarten är klart bekvämt att ha tillgång till trots allt för vardagsbruk, så glöm 660:n så länge.

640:n är någorlunda mjuk i sadeln, men lite tam. 625:an är vassare, men med mindre tank. Jag skulle dock ändå välja en 625:a - man får inte träsmak i första taget om man kör aktivt och man får tanka lite oftare bara, vilket inte är något problem även ute på vischan om man är förutseende.

Kort svar: Ta en 625:a av de som du funderat över...
 

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Någonstans där man är välkommen
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Jag valde 640 pga elstart,möjlighet att skjutsa och serviceintervallerna.
Tycker personligen efter att ha kört 660 inte att det är någon märkbar skillnad vad gäller effekt. Åka på slangen e inga problem om man nu e ute efter det..
Det e lite fler hästar i 640 enligt uppgift. :hihi

Men det e väl bara o testa o se vilken som passar bäst.
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Du får köpa villken model du vill för mig bara inte Duken.

Jag tror du/ni kommer ha mycket större användning av dom andra modelerna.

Jag röstar 625 eller 660 :)
 

MikkE

Guest
Demon of Dirt skrev:
Köp en SMR 540... renodlad rejs! :yoparty
Hehe, skulle gärna vilja ha, dock ska man kunna köra lite längre sträckor.
Snart är det På2Hjul mässan och då ska det provas!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Långa farbron skrev:
Du skjutsar inte på 640...iaf inte om passageraren får bestämma.

-det vibrerar ju så man tror att man skall kissa ner sig.

Kort titt över axeln o följande svar.
-gör det då för faaaaan.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
MikkE skrev:
Hehe, skulle gärna vilja ha, dock ska man kunna köra lite längre sträckor.

Om du menar att det behöver servas mer så stämmer det. Men det är betydligt mindre vibrationer på 525/540 motorerna än på LC4.

Gör som jag, skaffa en 525:a EXC som är ombyggd till 540 SMR. Du kan köra den lagligt på gata (kan du inte med en ren SMR). Serva är lätt och billigt om du kan göra det själv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top