Val av mc street-hoj. Eller nått.

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Har en bekant som funderar på vilken hoj som ska införskaffas!
Är ca 190cm och det är en sport/touring som är aktuellt.
Dem som vi har kikat lite på är:
Speed triple
Hornet
Yamaha fz6-n
Yamaha bulldog
Kawa er6n

Prisklassen är runt 40 pistoler!

Någon av ovannämnda man bör undvika eller är det bara att köra vilken som?
Läst att kvalitén på triumphen och Kawan kan vara bristande, någon som har koll på dem. Tycker att alla säger olika :)

Tack på förhand!

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
er6 är ett säkert kort. speed triple lirar i en annan femma än de andra du nämner. antar att du menare street triple som är en skit bra hoj och förmodligen den roligaste i klassen.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hoppa på en Z750 eller Z1000 istället för ER-6, så får du dubbelt så många cyllar och hälften så mycket vibrationer. Jag är inne på min andra Kawa, och bristande kvalitet har jag då inte stött på eller hört om direkt. Går och går är min uppfattning...

Hornet är najs, polaren hade en, dock ganska liten hoj till dina 190cm. De andra har jag ingen uppfattning om faktiskt.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har bara provkört bulldoggen, men jag tyckte den var ganska tråkig.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Hornet är kung och har bra märkesförsäkring (eller har den förändrats dom senaste åren?). ÄR han erfaren förare? Har han kört dödsmaskin tidigare? För då kanske han behöver något närmare 1000cc...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Bulldoggen låter mysigt men går ungefär likabra som en EU moppe ... du lär lessna på den efter en vecka , ska du ha lilltwin kola hellre på en SV650 eller nån lill Ducce

Horneten eller Kawwan hadde jag nog valt i dom du staplade upp (nja speed triple om du nu menade en sånn är ju kung över alla dina val)

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Tack för svaren!

Speed triple innan 05, är dem något att ha? Läser man tråden "hur kass är triumph" så är alla åsikter så jäkla splittrade. Vissa säger att deras triumph är den bästa i världen och andra säger att dem går sönder på löpande band :confused:

Men är bulldoggen slöare än en er6n? Känns ju som om att den har lite kubik övertag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för svaren!

Speed triple innan 05, är dem något att ha? Läser man tråden "hur kass är triumph" så är alla åsikter så jäkla splittrade. Vissa säger att deras triumph är den bästa i världen och andra säger att dem går sönder på löpande band :confused:

Men är bulldoggen slöare än en er6n? Känns ju som om att den har lite kubik övertag?

Kawan har 72 hästar mot bullens 64. Massor av kubik betyder inte massor av effekt helt automagiskt.

AmiloDanne

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Hoj
Hornet 900 -03
Är 192 cm lång och kör en Hornet 900 -03. Efter att ha fått på ett fatbar styre sitter jag hur bra som helst på den trots mina långa ben....:tummenupp

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Hoj
2010 street Triple
Jag är ju inte helt opartisk nu men en triumph street triple kommer han/hon inte bli missnöjd med. rolig lättkörd, effekt så det räcker(för mig). priset ligger lite över 40 för en beg men kan vara värt att vänta. enda nackdel som jag märkt är små vibrationer i handtag och fotpinnar börjar efter 100

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tack för svaren!

Speed triple är "stor triplen" ... är du säker på att det inte är Street Triple (lill triplen)du menar .... men OM det är Speeden så är den självklar i din lista

Att Bullen är och upplevs som slö och sävlig beror på att den har den luftkylda motorn från Yammas Custom (tror det är 1100 Dragstar :va ) ... massa vrid men inge ös å "ohshit" faktor alls i den motorn

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Hoj
Hornet
Är Speed Triple som är aktuell, tror inte Street fanns för vettig peng begagnad!

Kul med massa åsikter!
Men ingen som har nått om Fz6? :)

Har någon koll på service kostnader? Stor skillnad på märkena?
Vet att min ducati inte är helt billig :näsblod

Blir nog till att provsitta samtliga hojjar och känna efter vilken man gillar, bara alla lever upp till någon form av kvalitet och inte rasar efter nån månad eller två!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ducati är inte dyrare än andra märken att serva. Det är en skröna.
1: Hitta en hoj du tycker är fet för lagom peng.
2: Kolla försäkringskostnad
3: Ring en verkstad och fråga vad de tar för en liten/stor service, samt vad modellen har för serviceintervall.
4: Provkör
5: Köp eller börja om på nr 1

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
För 40 pistoler hade jag definitiv köpt en Suzuki GSX 1400 -02!
Brutal motor och en körställning som passar långa personer.
Bra försäkring via Svedea och Bilsport och Mc!
Skottsäker motor.
Vad väntar du på? Skynda er iväg och köp en nu!

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Är Speed Triple som är aktuell, tror inte Street fanns för vettig peng begagnad!

Kul med massa åsikter!
Men ingen som har nått om Fz6? :)

Har någon koll på service kostnader? Stor skillnad på märkena?
Vet att min ducati inte är helt billig :näsblod

Blir nog till att provsitta samtliga hojjar och känna efter vilken man gillar, bara alla lever upp till någon form av kvalitet och inte rasar efter nån månad eller två!

Jo fz6 är ett bra val men har inte så mkt kraft i låga rpm utan kickar in vid 10 k.
Len och fin körning.
Service varje 1000 mil och ventiljustering vid ca 4000mil.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln