val av motard hoj !

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Haha... ja det är väl så kanske.
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna haft en 550. Det får jag nog erkänna :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om du kommer från R6 är nog tvåcylindrigt att föredra, motorkaraktären på enstånkehojar är ju lite dieselaktig.

Höhö, det är ju tvärtom såklart. Man vill ju komma ifrån dåligt vrid och ha en bajk som svarar lite :D:arsele:krama

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
Tack för alla svar, känns som mitt förstahand val bara har blivit starkare. En husa lär de bli. Har kört mycket cross/enduo i mina dagar och då hade varit ktm/yama 450 4-takt eller 250 2-takt. Så är inte helt ny. Men finns de instruktioner på hur man gör justeringen på ventilerna på husan ? Va jag har förståt är de ingen jätte grej för någon som är van att skruva lite ?

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
Ang "diesel karaktären" på en tex husa med mycket vrid. Är tex svx 550 mer högvarvig och beter sig mer som en 2-takt cross ? Kanske dålig jämförelse men ni förstår nog vad jag menar !

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ja litegranna åt det hållet, en aprilia kommer mer ju mer du varvar, till skillnad från en enstånka som helst inte vill varva, som en diesel. :) Det är väl ungefär som att jämföra en radfyrasporthoj med någon annan hoj med hälften så många cylindrar, typ HD. ;) Men det finns de som föredrar det också så det behöver inte vara sämre. :)

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
Okey, men i skogen och på cross banan föredrar ju jag högvarviga motorer som tex 2-takt. Men alla säger ju att husa är den bästa bus hojen på gata så man får väl lita på de. så länge man kan åka bakhjul och har ett jävla ax är jag nöjd :D

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Du kommer inte bli besviken på en Husa 650 testa en och se för dig själv, dock gäller det att sköta om grejerna fast det gäller alla racemotarder.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Okey, men i skogen och på cross banan föredrar ju jag högvarviga motorer som tex 2-takt. Men alla säger ju att husa är den bästa bus hojen på gata så man får väl lita på de. så länge man kan åka bakhjul och har ett jävla ax är jag nöjd :D

I skog och crossbana föredrar du nog en enstånka istället för Aprilia. :)

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
I skog och crossbana föredrar du nog en enstånka istället för Aprilia. :)

Jag kommer mesta dels köra landsväg men grus och offroad körning kommer att förekomma, kanske lite cross bana med , men de kanske är för bökigt med en husa där ?

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
Jag kommer mesta dels köra landsväg men grus och offroad körning kommer att förekomma, kanske lite cross bana med , men de kanske är för bökigt med en husa där ?

Köp en Husaberg 550 istället för 650 om du ska ha den till lite blandad körning.

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
Hur står sig husa 550:in mot en 650 husa ? Och hur står den sig effektmätning mot tex ktm:s motard hojar ?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...