Val av motard!?

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Val av KTM motard!?

Tjena!
Jag har lite funderingar på vilken ktm motard som kan vara lämpligast som en fösta motard! Jag funderar på ktm 625 eller ktm 640 sm! Har hört att lc4 640 ska vara lite tyngre o 625 lite smidigare hur pass stor är skillnaden egentligen!? Är det någon årsmodell man ska "passa sig för" lr nåt!?
Såg en mycket intressant på blocket en 640 -04 http://www.blocket.se/vi/15960621.htm?ca=6_s tyck till!!

MVH Jocke
 
Last edited:

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
:tummenupp 640 har större tank, annan sadel, annat avgassystem (men det brukar ju bytas ändå). Den är tyngre och har för mig den har sämre förgasare. Välj 625
 

Henken

Guest
Min 625 e min första motard, grymt nöjd, mycket skoj hoj. Kan nog tänka mig att en 640 är lika skoj som första hoj. Fast man får tanka ofta :gnissla
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Min 625 e min första motard, grymt nöjd, mycket skoj hoj. Kan nog tänka mig att en 640 är lika skoj som första hoj. Fast man får tanka ofta :gnissla

Jag har en 640 som första hoj och jag tycker den är kanon. Innan jag lärt mig köra tror jag inte att jag kan uppskatta en 625 och dess flatside-förgasare ordentligt. Min 640 räcker och blir över!!

btw... den annonsen som trådskaparen länkade till hade jag velat sett när jag skulle köpa min hoj... dår hade jag köpt den istället... den var (vad man kan se) väldigt fin.. o prisvärd om ni frågar mig. Go for it! :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Akra helsystem låter bra även om 640 har BST40 skitförgasare. 640 är ett bra val som nybörjare! Bra pris var det på den också, bara att köpa tycker jag!

Visst 625 känns smidigare pga den mindre tanken "9liter istället för 640 12liter" samt något fastare sadel. Flatside förgasaren på 625 ger en rappare karaktär men den på blocket fungerar alldeles utmärkt.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Finns en stor tråd om detta. Bra att veta är att man får skjutsa på 640:n men inte på 625 fram till årsmodell 05 om jag inte minns fel. Tjejer vill alltid åka med. Det jag är mest nyfiken på är om 625:an är lättare att åka bakhjul med då den har snabbare gasrespons....för nybörjare då. Eliten klarar det ju bra med vad som helst.

Nej tyvärr någon annan han tydligen före! förstår man var grymt bra pris o lite mil o snygg som fan!:gnissla
Hör av mig när jag hittat en
Hade gött

Hmm Borlänge...undrar om jag ska sälja min. Då jag jobbar 50mil bort skulle jag ju haft nåt man kan transportera sig med. :va
 
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Finns en stor tråd om detta. Bra att veta är att man får skjutsa på 640:n men inte på 625 fram till årsmodell 05 om jag inte minns fel. Tjejer vill alltid åka med. Det jag är mest nyfiken på är om 625:an är lättare att åka bakhjul med då den har snabbare gasrespons....för nybörjare då. Eliten klarar det ju bra med vad som helst.



Hmm Borlänge...undrar om jag ska sälja min. Då jag jobbar 50mil bort skulle jag ju haft nåt man kan transportera sig med. :va

Hehe!:tummenupp Ja jo det är ju det jag har som huvudsyfte att leka en hel del! funderar faktiskt på en drz 400 sm o trimma lite faktiskt..får se vad det blir..
Mvh Jocke
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
skjutsa... på min 640 får jag inte det. Så när jag ska besiktiga den i juli måste jag reg-besiktiga den för en passagerare. Frågan är ju om nån tidigare ägare har reggat om den så den inte får skjutsas med... :va
 

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Lysekil
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
Student hoj

Lånar denna tråden lite bara.Är det någon som kan ge ett bra förslag på en motard hoj som är billig i inköps pris och funkar att leka runt me.Tycker jag har rätt bra koll på modellerna dock har jag ju inte testat dem.ska nämligen börja plugga nästa år och vill ju alltid ha hoj.Har kollat på Xr600 men den kanske bara är tok slö.
 
Nyheter
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Top