Val av motard...

[DUKE]

Guest

Inte så talför när du inte kan bevisa dina påståenden... du väljer att fjanta dig istället vilket visar vem du är och vad du går för. Bra, då vet vi det. Från och med nu är du på min ignorelista.

Ett litet bänktest från tyska Motorrad. 70 hk och 73 nm, allt på bakhjulet. Det är 4 hk och 9 nm mer än vad KTM anger.

1fmux1.jpg

k650

Guest
Inte så talför när du inte kan bevisa dina påståenden... du väljer att fjanta dig istället vilket visar vem du är och vad du går för. Bra, då vet vi det. Från och med nu är du på min ignorelista.

Ett litet bänktest från tyska Motorrad. 70 hk och 73 nm, allt på bakhjulet. Det är 4 hk och 9 nm mer än vad KTM anger.

1fmux1.jpg

Jag säger inte att KTM inte håller vad de lovat, mer än att jag alltid är kritisk till tillverkarnas siffror.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Eller rättare sagt allt hänger på den bakom styret, ta någon RR pilot & ge honom en 125/250 motard så kommer denne köra åttor runt den som försöker tygla en Husa 650. Så låt TS prova så får han väl byta sen!

k650

Guest
Eller rättare sagt allt hänger på den bakom styret, ta någon RR pilot & ge honom en 125/250 motard så kommer denne köra åttor runt den som försöker tygla en Husa 650. Så låt TS prova så får han väl byta sen!

Håller med :)

[DUKE]

Guest
Inte vidare lönt att argumentera med någon som har bestämt sig för sin åsikt. Det hela handlar om att du blir knäckt för att jag påstår att jag kört hojar i bänken som inte håller den effekt som tillverkaren lovar. Men jag har inte sagt att KTM inte håller vad de lovat, mer än att jag alltid är kritisk till tillverkarnas siffror. Men som jag sa, läs du Bike och var glad. Men jag vet att det finns hojar som inte håller vad de lovar, sen att du känner dig träffad och är rädd för din hoj ska vara slöare än uppgift är upp till dig. Slut i ämnet från min sida.

PS: Lite kul att ditt diagram uttryckligen anger vevaxel-effekt, då jag talar om bakhjulseffekt. Men det kanske inte stod i dina mc-tidningar.

Jag är inte det minsta knäckt. Vill bara att du ska bevisa det du påstår eftersom det du påstår inte stämmer.

Det Motorrad skriver är ett feltryck eftersom Dynojet 250 som man använder vid bänkning mäter effekten på bakhjulet. Läs här själv.

I den övriga recensionstexten i Motorrad så skriver man rätt, "på bakhjulet".

Jag har bänkat samtliga av mina KTM och alla har legat på fabriksspec eller däröver.

Så... när kommer ditt bänkkvitto?

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har 11 kw på min KTM 450 exc.
Om jag bänkar den så visar det nog på mer effekt, men jag är nöjd med 11kw :yoparty

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
SXV 550 -08
Ett stort tack till!

sebbe 999
klyrre
tedster
attityd
mahhbechh

Sorry om jag missat någon...

Tack för bra svar som gav mig mer kött på benen i val av motard!

Kan ju bara meddela att KTM inte känns intressant då jag ej fick bra intryck från polarens ktm motard, glesa serviceintervaller är gay det tyder ju bara på att maskinen inte gör vad den kan göra så varför kastar ni paj om kw hit och dit när ni ändå inte kör race maskin?

Det roliga är att ingen kunde ge något vettigt plus eller minus mer än att säga att MIN ktm e bra och har SÅHÄR mycket effekt..

Får sporthojen lämna så blir det helt klart en husa 650!

Ps. Varför bänkar man en hoj som har en toppfart som en fiat punto? Ds.

Last edited:

k650

Guest
En fråga, hur mycket gemensamt har Husaberg och KTM nu för tiden, tänkte i och med att de tillhör samma koncern? :):)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ok, gäller det även motormässigt? :)

Med tanke på att Husaberg lägger ner några av deras kubikstorlekar så kommer det mer å mer likna KTM kubik modeller, dock finns det ingen riktigt motsvarighet på 690 om man inte tar 570 som piskar 690 i ökensand! :)

Som Ricken säger så använder de många delar gemensamt.

k650

Guest
Där ser man. Undrar hur italienska TM`s maskiner är, bara sett dem på bild men ser väldigt fina ut. :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Där ser man. Undrar hur italienska TM`s maskiner är, bara sett dem på bild men ser väldigt fina ut. :)

Fruktansvärt läckra men högprestanda hojar som kan vara varierande i kvaliten, inte så många som varit med i Supermoto SM. Ungefär som VOR & Vertemati, har man pengar så får min en riktigt läcker hoj dock så tycker jag Husqvarna SM450R är mumma!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring