Val av ny hoj.

frukki

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
R1
Nån som har erfarenhet?

nya Yamaha R1, GSXR 1000 eller Honda CBR 1000RR. :rolleyes:

nån som kört och kan tycka till?

Mvh

Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Nu börjar t.o.m jag tycka att det blir jobbigt med 1-2 "vilken hoj ska jag köpa-trådar" varje dag. Läs igenom reglerna, SÖK innan du frågar.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Suck...Det finns redan en exakt likadan tråd som just nu är på förstasidan och startades igår.

Jokela

Guest
Finns en liknande tråd redan startad:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106202

Fast jag hade inte frågat i ett forum, man ska klämma och titta själv så man får sin egen uppfattning. Helst få möjligheten att provköra, jag vet inte ens varför jag skriver detta, känns som det är sunt förnuft. Jag ber om ursäkt om det tolkas drygt, men tycker det är komiskt att vissa har detta lyxproblem att forumanvändare måste välja motorcykel åt folk.

Visst är det ett bra sätt att få lite synpunkter, men det som passar andra kanske inte passar dig. Därför måste man bilda sin egen uppfattning.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Alla dessa trådar "vilken hoj ska jag köpa"... spelar det nån roll? Köp den som är snyggast eller den du sitter bäst på eller den som är dyrast eller den som har flest hkr på papperet eller.... :4skrika

Köp den som väcker mest ha-begär! :tuttar

Last edited:

frukki

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
R1
och? lägger ej upp en tråd för att höra dryga människor lägga kommentarer om trådens ämne.. dom som tycker att det finns många av liknande trådar behöver inte ens läsa, och absolut inte skriva nått klankande. Är ny på forumet och har ingen tidigare erfarenhet av det.

avundsjuka människor kallar det lyxproblem! klart ja kan vara och "klämma" på hojarna, svårt nu i vintern, så därför är ja bara intresserad av era åsikter, OM HOJARNA! ej nått annat

önskar ej fler klankande svar.

Mvh

mackyfr

...
Gick med
28 May 2005
Hoj
ingen
frukki skrev:
och? lägger ej upp en tråd för att höra dryga människor lägga kommentarer om trådens ämne.. dom som tycker att det finns många av liknande trådar behöver inte ens läsa, och absolut inte skriva nått klankande. Är ny på forumet och har ingen tidigare erfarenhet av det.

avundsjuka människor kallar det lyxproblem! klart ja kan vara och "klämma" på hojarna, svårt nu i vintern, så därför är ja bara intresserad av era åsikter, OM HOJARNA! ej nått annat

önskar ej fler klankande svar.

Mvh

avundsjuka LOOOOOOOOOL du postar ju säkert bara för å skryta att du kan köpa ny hoj

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Min tanke var ju att du kan ju läsa den andra tråden och se vad som framkommer där. Det borde finnas en hel del matnyttig info där om hojarna och på så sätt kan du avgränsa ditt val.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
frukki skrev:
... så därför är ja bara intresserad av era åsikter, OM HOJARNA!
Läs då igenom forumet och bilda dig en uppfattning om reglerna och om vad folk tycker om de hojar som intresserar dig innan du frågar samma sak som ett antal andra redan frågat. Fråga sedan möjligen vad folk tycker om respektive hoj ifall det är det du vill veta. Om du frågar vad du ska köpa får du inga vettiga omdömen om hojarna, du får bara gliringar och svar att du ska köpa just en sån hoj som författaren har....

Det här gäller naturligtvis inte bara dig utan generellt för alla som börjar sitt medlemsskap med att bara slänga ur sig frågor.

Jag står ändå fast vid min åsikt, köp den som väcker mest ha-begär.När det kommer till kritan brukar det bli den man får chans att lägga händerna på först...

Välkommen hit åxå! :tummenupp

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har kört R1000-05, R1-05 och ZX10R-04 eller 05 kommer inte ihåg...

R1, en riktigt bra hoj med mycket kraft på topp, bra körställning, mycket sämre bromsar än på de andra. Känns väldigt smal och smidig att sitta på.

R1000, brutal motor med rejält med kraft ändå från botten, skarpare benvinkel än de 2 andra, bra bett i bromsarna. Smidig som attan att köra. Låter riktigt gött original!

ZX10R, har bara kört några mil med denna men den påminner ganska mycket om R1 när det gäller körställningen, rejält med krut i motorn (dock var denna utrustad med powercommander, slip-on och kn-filter), bra bromsar.

Hondan har jag inte testat...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...