bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tänker byta tank på mitt cafe bygge då den som sitter på läcker och fick då tag på en GS450 tank som jag tänkte testa men den är dock utan kran. Verkar inte gå att hitta nån manuell bensinkran som passar direkt i tanken utan att man skall ha adaptrar och då tänkte jag att man kan väl lika gärna göra en adapter själv så att original Honda kranen passar till Suzuki tanken, tog en bit plattjärn och en hydraulkoppling som svarvades till och sen löddes ihop med plattjärnet.
Nu till själva frågan, vad är bäst att ha som packning mellan tanken och adapterplattan? Har 2 mm och 3 mm tjockt packningstaterial i gummi och sen har jag också 1 mm packningspapper hemma, vad tror ni är lämpligast?
En bild på kranen och adaptern, hålet skall dock borras ur så bränslefiltret får plast genom adaptern.
Nu till själva frågan, vad är bäst att ha som packning mellan tanken och adapterplattan? Har 2 mm och 3 mm tjockt packningstaterial i gummi och sen har jag också 1 mm packningspapper hemma, vad tror ni är lämpligast?
En bild på kranen och adaptern, hålet skall dock borras ur så bränslefiltret får plast genom adaptern.