Val av RR hoj

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Tänkte sälja R6:an tillfördel av annan hoj..

Känner mig stor på R6:an med mina 185/90kg.
hojen ska gå att få bra fart i...

Har sneglat lite åt Gsx-r 750 & 1000
R1 är lite dussinhoj..
Hur är 929-954??

Får gärna vara en 600 men något större i chassit än r6:an

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Prova gärna min ZX-6R '01 nästa gång vi ses. Kaworna är alltid rymliga och stabila. Nu när jag fått hjälp med fram- och bakfjädringen så börjar den också närma sig något som kan beskyllas för snabbstyrd. Jag är själv 187cm/82kg.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Menar du att du inte får plats på R6'an, att den är för liten för att du ska tycka att det är roligt att köra omkring på den? I så fall lyssna på Abstruse. Kaworna är allmänt kända för att ha de mest rymliga förarplatserna.

Eller menar du att R6'an är för klen, har för lite pulver, att du är för stor och fläskig för en 600? I så fall, tänk om. Såvida du inte kör i Veidec spelar fläsket ingen avgörande roll för dina varvtider. Det hänger mer på föraren än materialet och vikten.

Fast det är klart, det är ju alltid roligt med en ny hoj...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Banta är billigare :rolleyes:

Du glömde säga : Köp en racer så du har något att göra på dagarna. ....och nätterna. Dessutom med minskad skaderisk! Precis som med HD-gängen så blir garagetiden så omfattande att det riskabla körandet inte hinns med så mycket.
disturbed.gif

Hur håller handen förresten

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Du glömde säga : Köp en racer så du har något att göra på dagarna. ....och nätterna. Dessutom med minskad skaderisk! Precis som med HD-gängen så blir garagetiden så omfattande att det riskabla körandet inte hinns med så mycket.
disturbed.gif

Hur håller handen förresten

Haha, men vafan, 90 pannor orkar en 600'a dra runt ändå, jag försöker inte omvandla er alla, även om paranoian slagit dig hårt ;)

Handleden känns fortfarande och blir stel som attan på kvällarna när man ansträngt den, men det gjorde inte så ont i den på karlskoga att det störde körningen något nämnvärt, men den är inte i full styrka än.
Däremot sa ryggen knak igår, hoppas det släpper, eftersom jag ska köra imorgon på karlskoga, annars blir det lokalbedövning, för fler race tänker jag inte missa ;)

Edit: dessutom, igår var det 26 anmälda till 250r på kga, några till som inte anmält sig ännu, så vi kommer nog ha fullt startfält, så vi behöver inte så många fler som kör 250r ;)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
nänä... hojen går som fan med mig på... Det är ingen fara med det....

Men det är lite sånt som när man ska krypa underkåpglaset på rakan så får man inte riktigt plats.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Haha, men vafan, 90 pannor orkar en 600'a dra runt ändå, jag försöker inte omvandla er alla, även om paranoian slagit dig hårt ;)

Handleden känns fortfarande och blir stel som attan på kvällarna när man ansträngt den, men det gjorde inte så ont i den på karlskoga att det störde körningen något nämnvärt, men den är inte i full styrka än.
Däremot sa ryggen knak igår, hoppas det släpper, eftersom jag ska köra imorgon på karlskoga, annars blir det lokalbedövning, för fler race tänker jag inte missa ;)

Edit: dessutom, igår var det 26 anmälda till 250r på kga, några till som inte anmält sig ännu, så vi kommer nog ha fullt startfält, så vi behöver inte så många fler som kör 250r ;)

Nänä, den klassen behöver MINST 20 aktiva till om den inte skall dö ut.... :rolleyes:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Chris Ash skrev:
Nänä, den klassen behöver MINST 20 aktiva till om den inte skall dö ut.... :rolleyes:

Inte för att vara dum nu, men en klass behöver väl långt fler aktiva än knappt fullt startfält för att kunna kallas för välmående?

Att en del inte fick köra race senast på Falkenberg (r600/r1000)var givetvis tråkigt för de (icke)startande, men likväl ett tecken på att det börjar röra på sig och att leden börjar fyllas på i rookie-klasserna. Skulle jag inte kvala in 26/7 på Gelleråsen innebär det ju bara att man får träna mer tills nästa träning.

Vart vill jag komma då? Jo, vi behöver fler aktiva i alla klasser. Att sedan inte alla kan kvala in, det är en annan femma.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Prova gärna min ZX-6R '01 nästa gång vi ses. Kaworna är alltid rymliga och stabila. Nu när jag fått hjälp med fram- och bakfjädringen så börjar den också närma sig något som kan beskyllas för snabbstyrd. Jag är själv 187cm/82kg.
Jag ställer min Gixxer till förfogande också. Skulle vara kul om vi kunde få med någon Honda så man kunde testa alla fyra vid samma tillfälle.

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Fixx skrev:
nänä... hojen går som fan med mig på... Det är ingen fara med det....

Men det är lite sånt som när man ska krypa underkåpglaset på rakan så får man inte riktigt plats.....

men staffan! det finns ju högre kåp glas!!!! säkert 3 olika storlekar...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
BrInK skrev:
men staffan! det finns ju högre kåp glas!!!! säkert 3 olika storlekar...

Ny topkåpa, styrdämpare och kåpglas är beställt.. :tummenupp
Även bromsklossar.. så nu jävlar... :)

har inte monterat på förgasaren heller....

Jobbar du nästa vecka??? Tänkte träna lite på bikeweek. mån-tis-ons.. sugen??

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...