Vet inte om folk som kommenterat läser detta men jag uppskattar era åsikter och vill ha mer info om varför cb1000r är så dålig? Jag är i samma sits som startaren av denna tråd! Letar nakenhet till mig själv! Har kört cross i 10 år och även tävlingskör,! Har ägt en z750 och en cbr929 som var ombyggd till streetfighter! Z750n tyckte jag va seg, men väldigt smidig att köra, min cbr929 hade tillräckligt med effekt överallt men va tung å klumpig!
Jag var iväg förra helgen och provkörde en superduke 990, och den va lika smidig som min ktm 350 jag kör cross med, men superdukens motor är inget jag skulle vilja åka asfalt med, och att åka längre sträckor med en superduke är inget som lockar!
Var även på Honda center och provkörde en CB1000r och jag blev kär! En otroligt smidig hoj som går precis ditt man vill utan att behöva kämpa, motorn tyckte jag va underbar med ett jämt register hela vägen! Ingen panik attack vid nåt varvtal, utan gött drag hela tiden, man satt gött på den och hade mer skydd mot luften än på en superduke! Och jag tycker att den är otroligt snygg att kolla på.
Så jag skulle väldigt gärna vilja veta vad folk har för dåligt att säga om Hondas cb1000r? Har även kört lite på kompisens gixxer och man kan ju inte direkt jämföra en super sport hoj med 180hk mot en naken streetfighter.
så berätta gärna lite mer om varför Hondas är dålig?
jag har inte provkört Street triplen men den e så otroligt ful så den skulle aldrig va aktuell,
Z1000 har fått lägst betyg i alla bikes tester när den utmanat andra naken hojar och läst mkt om att den e lite trött å klumpig jämfört med dom andra.
MC Agusta finns i din prisklass men gissar på att inte många firmor har grejer hemma å kan så mkt om dom eftersom de e lite udda märke.
Yamaha kan jag inte ett smack om för jag har hatat Yamaha sen jag körde cross på 80cc nivå redan.
Ducatis street fighter är tok snygg och många bra tester men tyvärr över din budget.