Val d´Isère 15/1-05

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
hållundan skrev:
:Bugar

Var i Chamonix '02. Gillar det stället skarpt. Bästa åkningen enligt mig var i Le Grande Montés eller hur det nu stavs. Grek-liften tog en till skön åkning!
Les Grandes Montets.
Där kan man spruta puder på bästa sätt:

Bifogat

• 002.jpg
    002.jpg
    37.6 KB · Visningar: 47

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hållundan skrev:
:Bugar

Var i Chamonix '02. Gillar det stället skarpt. Bästa åkningen enligt mig var i Le Grande Montés eller hur det nu stavs. Grek-liften tog en till skön åkning!

Val DiSere är helt ok.. Som sagt sitter det ihop med Ski Tignes. De bifogade bilderna är från just Tignes och på bilden där jag står still ser man det "berömda" nålsögat som de hoppade igenom i nån bond-film...

Bifogat

• IMG_0970.jpg
    IMG_0970.jpg
    69.2 KB · Visningar: 67
  • IMG_1080.jpg
    IMG_1080.jpg
    38.7 KB · Visningar: 58
  • IMG_1005.jpg
    IMG_1005.jpg
    40.6 KB · Visningar: 59

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hållundan skrev:
Fräsigt. Det där ska jag kolla närmare på!

Edit: Fina bilder! :tummenupp

Hade gärna bifogat några med mer puder men jag lyckas alltid komma till alperna när det för en gångs skull inte snöat på länge!

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Jag och MikkE åker till chamonix den 21/1. Har ni några bra tipps på vad man kan göra där efter skidåkningen??

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
korvgubbe skrev:
Hade gärna bifogat några med mer puder men jag lyckas alltid komma till alperna när det för en gångs skull inte snöat på länge!
Tyvärr har det varit så för mig med de senaste gångerna. Nu jäklar ser det dock ut att vara rätt bra snötillgång. Peppar peppar!

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
Johanjulgran skrev:
Jag och MikkE åker till chamonix den 21/1. Har ni några bra tipps på vad man kan göra där efter skidåkningen??
Besök Southbar, om det finns kvar dvs., ett svenskhak med bra ös.The Jekyll är också schysst.
Jag föredrar Midnights burgare framför Poco Locos, men prova båda ställena för säkerhets skull. Vill du känna dig som hemma parkerar du brädan utanför McDonalds medans du kränger i dig en god Big-Macmeny. Orkar du inte festa kan du lira bowling, biljard, flipper m.m.
Vill du festa hela natten lång glider du ner i Le Garage, en reko nattklubb som håller öppet ganska länge. Har för mig att det står en mc i entrén, eller var det en lastbil?
Jaja, det finns mycket att göra eftersom Cham är hyggligt stort med många bofasta i byn.

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
hållundan skrev:
Var i Chamonix '02. Gillar det stället skarpt.
Jag var också där -02. En dryg vecka i slutet av januari. Knappt någon snö alls, jäkla trist. Men man har väl blivit bortskämd efter några månader där nere... :cool:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Som Heinrich säger. Finns massa att göra. La Garage var rätt stort och najs uteställe. Finns säkert kvar, finns säkert fler för den delen också.

Southbar var riktigt najs. Dumt att slå huvudet i snedtaket som var överallt bara. Donken funkar, dom är dock värdelösa på engelska precis som alla andra fransoser... Ketchup kostar extra samtidigt som majonnäs är gratis.

Annars är det som nämndes tidigare i tråden, Les Grandes Montets som erbjuder den bästa åkningen. Brevénts toppstation är dock väldigt fin. Kan du så åk "Le valle blanche" eller det stavas (franska är inte min grej). Ett åk som ska vara helt outstanding. Åkte det ej när jag var nere p.g.a. dåligt med snö. Pistguiden, tåjärn och lite knalla, sen är det ett kalasåk på nån timme eller tre... Rekommenderas...

MiKKE, var ska ni bo? Vilka åker ni med?

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
korvgubbe skrev:
Sånt är riktigt surt. För att vara på den säkra sidan är det bäst att vara där hela säsongen :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Heinrich skrev:
Sånt är riktigt surt. För att vara på den säkra sidan är det bäst att vara där hela säsongen :)
AS! :) Jobbade du där nere? Som vad? Är sugen som fasen på det, efter jag är klar med högskolestudierna hade det vart gött.

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
hållundan skrev:
AS! :) Jobbade du där nere? Som vad? Är sugen som fasen på det, efter jag är klar med högskolestudierna hade det vart gött.
Inget jobb. Bara fet åkning på dagarna (var det risigt väder gjorde man något annat) och rajtantajtan på kvällarna :fyllisar

Kanske inte det bästa för ekonomin, men det var kul :)

Bummarbilen: 240 Turbo :3freak

Bifogat

• 003.jpg
    003.jpg
    53 KB · Visningar: 44

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Heinrich skrev:
Inget jobb. Bara fet åkning på dagarna (var det risigt väder gjorde man något annat) och rajtantajtan på kvällarna :fyllisar

Kanske inte det bästa för ekonomin, men det var kul :)

Bummarbilen: 240 Turbo :3freak
Fy fan va ballt. Hur bor man? Bilen?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Heinrich skrev:
Det vanligaste är ju att man hyr en lägenhet tillsammans. Men det fanns några galningar som bodde i bil. Inget att rekommendera :död
Nä, det får nog bli något sådant isf. Bara att jobba ihop en "spenderarkassa" då...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024