Chrizby skrev:
Haha Gay Thorens! Shit det visste jag inte. Vi ska på på Les Olympiades, vi åker med Northlander.
Tack för informationen.
//Fredde
Hmm, vi åkte också med Nortlander. Vi var en buss här från Kristianstad som åkte ner. Det var 2 stycken som hade anordnat resan som ett projektarbete, fixat allt och tagit kontakt med Nortlander Skitours.
Jag har tidigare varit på flera resor i alperna där servicen varit mycket bra. Nortlander däremot var bland det sämsta i serviceväg!
#1. Vi kom dit klockan åtta på lördagmorgonen, fick lämna in bagaget vid halv nio, liftkorten fick vi vid halv ett och rummen vid halv fem. Lång väntan mellan inlämningen av bagaget och liftkorten! Jag vill då också markera att vi inte fick tillgång till bagaget efter klockan tio. Dessutom lämnade vi en depositionsavgift på 250 euro.
#2. Servicen under veckan var urdålig. Iofs så bodde vi på hotell Nevés som inte ens hade en reception.
#3. Rummen var grymt dåliga! Allt var sönder eller äckligt. Ex. lampa, vägguttag, toa, säng, diskmaskin + en massa annat smått.
#4. När vi åkte hem så fick vi lämna rummen klockan nio. Iofs hade jag bara ett sjudagars liftkort => att jag inte åkte sista dagen. Därför fick vi "fördriva" tiden i Gay Thorens fram till klockan 1930 (bussen skulle gått klockan 1800 men var försenad).
#5. Tidigare under veckan hade personer från Nortlander gått runt och noterat vad som var sönder i rummen. Vi hade tur eftersom alla våra skador var synliga så vi slapp få något avdrag på depositionsavgiften, men några av mina kompisar fick betala för ett hål i en dörr (fast det var igenspacklat och övermålat). Dom hade inte spacklat och målat, dom hade inte ens sett det! (detta kan iofs bara gälla vårt hotell)
#6. Jag glömde min minidisc på rummet. Detta kom jag på ganska sent på dagen och jag skyndade mig ner till den provisoriska receptionen. Där sa dom att dom hade hittat den men inte kunde ge mig den (fattar inte varför!). Sedan gav jag en utförlig beskrivning av den och dom sa att jag skulle få den hemskickad. För några veckor sedan fick jag något hemskickat, men det var inte minidiscspelaren utan en minidiscskiva(som jag aldrig sett förr)...jäkla snikna fransmän! Jag fick knappt någon hjälp av Nortlander där nere och nu när jag har kommit hem så har dom inte ens svarat på mailen, eller gett mig ett ordentligt svar på telefon.
Så, nortlander och hotell Nevés är inget att rekomendera.
Dessutom så blev jag uppraggad av killar varje kväll jag var ute..Malaysia var värst! (Tom vår "guide" var gay)
De bästa uteställena var The Beach, Underground och Tango!
Om du vill checka lite feta festarbilder från vår resa så kolla in:
http://www.rollinsnow.com/valthorens/fotoalbum/index.htm
Åkningen är kanon där nere, bara man har tur med vädret! Men som sagt Nortlander = illa.
// Henke