Valet

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Hej! Moppetiden är över och dags att gå över till 125 klassen.

Jag vill helst ha en "race typ" motorcykel. Vill inte ha nån crossliknande eller scooter.

Än sålänge gillar jag mest Derbi Gpr nude eftersom jag inte får en "riktig" race hoj såsom aprilia rs, yamaha yzf.

Är det en bra hoj? Toppfart strypt, acc osv? Hört att accet är dåligt(alltid nåt minus med nån hoj :mad: ) Hur stor är den i förhållande till en aprilia rs? Då jag är osäker på min längd, är endast runt 175, är jag för kort?

Fyller år den 14de december...börjar närma sig.

Tack /Benji

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
För kort är du nog inte då jag är 1.70 och sitter fint på min RS 125.

De andra frågorna får någon annan svara på då jag inte kört hojen eller sett den live.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
åååååh va glaaaad jag blir. ännu en sånhär tråd:banana

undra hur många det ligger på första sidan nu?:)

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Meh! har sökt men ej hittat nåt om derbi gpr så hur mycket skadar det med en ny tråd? Du kan ju låta bli att titta eller kommentera om du tycker den är onödig. Svara istället så den kan glömmas bort.

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
åååååh va glaaaad jag blir. ännu en sånhär tråd:banana

undra hur många det ligger på första sidan nu?:)
Äh använd den till något vettigt då....:rolleyes:
Meh! har sökt men ej hittat nåt om derbi gpr så hur mycket skadar det med en ny tråd? Du kan ju låta bli att titta eller kommentera om du tycker den är onödig. Svara istället så den kan glömmas bort.
Honda CRM säljes. Den går riktigt fort. Mycket snabbare än en YZF125. Dessutom är den inte så "rejsig" heller.

PM för mer info :tummenupp

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Ontopic snälla..Vill veta om derbin har bra acc och om man behöver komplett skinnställ eller skydd för att endast använda fordonet som transportmedel och lite lek på kvällarna. Väldigt dyrt med allt det..

Har kollat på denna eftersom det är den enda derbi Gpr nude jag kunde hitta på blocket. http://www.blocket.se/vi/17819411.htm?ca=20_s&last=1
Men vill ej ha trimmat då denna har trimrör.

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
Ontopic snälla..Vill veta om derbin har bra acc och om man behöver komplett skinnställ eller skydd för att endast använda fordonet som transportmedel och lite lek på kvällarna. Väldigt dyrt med allt det..

Har kollat på denna eftersom det är den enda derbi Gpr nude jag kunde hitta på blocket. http://www.blocket.se/vi/17819411.htm?ca=20_s&last=1
Men vill ej ha trimmat då denna har trimrör.

men förtusan det är klart att du måste ha alla skydd det är ju bra livsförsäkring dessutom så säger de flesta försäkrings bolaget att om försäkringen ska gälla så säger dom att du ska ha mc ställ...

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Trodde ett skinnställ eller liknande kostade upp emot 10 tusen men jag hade väl fel.

Men vilken motorcykel har bra acc då? Aprilia rs? Såg en film på youtube med tävling mellan rs och gpr och gpr hade mycket bättre acc, vet ej om dem var trimmade.

Du som har gpr, har den bra acc?

Last edited:

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Men köp min CRM så slipper du alla höga kostnader. Du får kläder och hoj för lägre pris än bara plastraketen.

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Men seriöst, hur bra acc har den. Min nuvarande 4takt kinamoppe gör 0-40 på runt 10-15sek 0-50 på 30sek.

Hur ser din CRM ut då? ;)

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
Speed triple
Vad jag vet så sker val vart fjärde år. I det senaste valet tog den borgerliga alliansen hem segern, och Fredrik Reinfeldt fick position som statsminister. Nästa val sker 2010. :mattias

Har en Dt 125 som du kan få köpa, då jävla snackar vi axx vettu:hojbusa :hojbusa

BenjiB

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
Kinesmoped än sålänge
Jag vill inte ha nån DT eller CRM från 91 jag vill ha en derbi så därför frågar JAG OM DEN ÄR BRAAAAAAAAAA!!!

Vad jag vet så sker val vart fjärde år. I det senaste valet tog den borgerliga alliansen hem segern, och Fredrik Reinfeldt fick position som statsminister. Nästa val sker 2010.

Kul kul DRA FRÅN MIN TRÅD OM DU INTE SKA SVARA PÅ MIN FRÅGA

blir så trött --.-- är nybörjare för helvete låt mig fråga.

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Jag vill inte ha nån DT eller CRM från 91 jag vill ha en derbi så därför frågar JAG OM DEN ÄR BRAAAAAAAAAA!!!

Vad jag vet så sker val vart fjärde år. I det senaste valet tog den borgerliga alliansen hem segern, och Fredrik Reinfeldt fick position som statsminister. Nästa val sker 2010.

Då är det absolut bästa att åka och känna på den hos närmsta återförsäljare. :tummenupp

Vad jag förstått så kör inte särskilt många här Derbi, om det har något direkt samband med kvalité och prestanda vet jag inte. Bäst är förmodligen att känna på den själv.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800

Lär dig citera inläggen du svara på:7peta

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...