Valhjälp 2010, Letar grundliga tester!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Okay, då vet man att man inte behöver rösta på piratpartiet då.
I övrigt var det rätt trubbigt...

Mona må va illa men Maud är bara för äcklig...
Det får nog bli en taktikröst på KD :gnissla

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
I mitt fall så hamnade det rödgröna på 40% ca. Alliansen på ca 65-70% och det som skrämmer mig lite är att SD hamnade på 79%...

:eek

Det är så man vet att man är indoktrinerad.
"Men vänta nu jag är ju inte nazist, rasist, främlingsfientlig <insert random PK lögn here>!"
Nej just det, det är inte SD heller om man orkar läsa på lite (alltså inte bara vad Aftonbladet skriver)

Eller så kan man ju skylla på att testet är "fel" :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är så man vet att man är indoktrinerad.
"Men vänta nu jag är ju inte nazist, rasist, främlingsfientlig <insert random PK lögn here>!"
Nej just det, det är inte SD heller om man orkar läsa på lite (alltså inte bara vad Aftonbladet skriver)

Självklart är det så. SD är det "nya" ny demokrati... Om 10 år är deras åsikter rumsrena och verklighet, det är jag övertygad om. Däremot är jag inte ens i närheten av att stödja dom med min röst...

/ Jens

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Självklart är det så. SD är det "nya" ny demokrati...

Eller så är det med alla "en-lösnings-partier". I brist på politik utöver sin "enda universallösning på alla tänkbara problem" har man fyllt upp övriga valprogrammet med sådant de flesta kan köpa. Alltså är det inte särskilt märkvärdigt att man håller med dem i väldigt mycket. Däremot faller det ofta ordentligt på den där sista avgörande punkten där de skiljer ut sig.

Hade vi haft nazisterna med i valpejlen hade man säkert kunnat sympatisera med dem på många punkter..
- Stärk landets status- check
- Trygga pensionärernas tillvaro - check
- Bygg nya fina vägar - check
- återuppbygg försvaret - check
- kasta små barn i ugnar ..........

Så även om det skulle visat sig att man till 80% höll med nazisterna faller det så mycket på det sista 20% att det aldrig blir aktuellt ändå.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eller så är det med alla "en-lösnings-partier". I brist på politik utöver sin "enda universallösning på alla tänkbara problem" har man fyllt upp övriga valprogrammet med sådant de flesta kan köpa. Alltså är det inte särskilt märkvärdigt att man håller med dem i väldigt mycket. Däremot faller det ofta ordentligt på den där sista avgörande punkten där de skiljer ut sig.

Hade vi haft nazisterna med i valpejlen hade man säkert kunnat sympatisera med dem på många punkter..
- Stärk landets status- check
- Trygga pensionärernas tillvaro - check
- Bygg nya fina vägar - check
- återuppbygg försvaret - check
- kasta små barn i ugnar ..........

Så även om det skulle visat sig att man till 80% höll med nazisterna faller det så mycket på det sista 20% att det aldrig blir aktuellt ändå.

Med ditt sätt att resonera så är ju alla partier "en-lösnings-partier". Sossarna vill lösa allt bara de för höja skatten. Moderaterna vill lösa allt genom att sänka skatten. MP vill lösa allt genom att odla blommor och värna om sporer. Vänstern vill lösa allt genom Gulag. KD vill lösa allt genom dop. Folkpartiet vill lösa allt med tomma löften som de aldrig tänker infria. SD vill lösa allt genom att begränsa invandringen.....och Centern vill lösa allt genom att åkalla Satan i sin mänskliga form Maud Olofsson.

Så. Kan vi enas om att sluta komma med en massa standard "för det har jag läst på aftonbladet" trams nu?

Edit och OnT: Valhjälp. Är inte det som Greenpeace håller på med? :D

Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jättebra test... Inte.

Jag står och väger mellan att rösta på moderaterna (igen) och socialdemokraterna pga olika anledningar.

I testet skulle man välja 3 olika partier så jag tog (S) (M) och för att fylla ut den sista platsen (FP) för jag vet att jag inte är nåt av de andra tjafset.

Resultatet? (M) 50% (S) 51% och (FP) 52%. :brinnerup

Ja det gjorde ju inte mig direkt klokare. Någon som har nåt annat test?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år