Valpar & kattungar som hajbete!!!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Bingo skrev:
Förr trodde man att människan var den mest intelligenta varelsen. Sen kom Internet och bevisade att det omöjligt kan vara så.

Det finns billigare hajbeten än valpar. Mycket billigare.

Det finns väl inget billigare sätt än att tjuva något?
Det kan ju vara så att betet var både gratis och roligt? :3freak

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Flamma77 skrev:
Det finns väl inget billigare sätt än att tjuva något?
Det kan ju vara så att betet var både gratis och roligt? :3freak
Nu var det inte berusade idioter artikeln handlade om: "...de brutala fiskemetoderna på ön Reunion..."

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Nu är inte jag någon hund/haj fiskar expert men...

Jag skulle vilja se hur de fiskaren ser ut som försökte öppna munnen på en halv vild hund och sätta dit krokarna?

Sen att sätta krokarna i överläppen på betet är inget bra,lite som att sätta en metkrok i munnen på en mört och fiska gädda.

Dessutom skulle nog hunden i detta fallet lossna ganska fort i från krokarna när den släpades i vattnet,hade den rymt så hade den antagligen varit mer sargad också.

Sen är det väl allmänt känt att hajar har välutvecklat luktsinne och lockas av dofter,så att bara slänga i en hund efter en båt ger nog inte så mycket,kanske om man skurit upp den innan så det spreds blod i vattnet.

Av bilden att döma så ser det ut att var en välskött hund på bilden(med halsband) vilket får mig att tro att det är en tamhund som strorsat omkring på kajen och smaskat i sig hajbete och lyckats fastna på krokarna.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Bingo skrev:
Nu var det inte berusade idioter artikeln handlade om: "...de brutala fiskemetoderna på ön Reunion..."

För en berusad idiot skulle aldrig få för sig att fiska lite haj?

(Tydligen är större delen av ortsbefolkningen upprörda över metoden och ingen vill kännas vid den som en vedertage. Endel av DOM vill till och med påpeka att de betraktar hundar och katter som husdjur på samma sätt som VI. :tungan )

Långa Farbrorn:
Det är ju inte helt otänkbart. Men å andra sidan glufsar hundar, och då i synnerhet labradorer (om det nu verkligen är en sådan), i sig maten på så sätt så att jag tror att kroken skulle ha fastnat lite annorlunda.
Det har hänt att hundar (jag vet om 2 olika fall) lyckats sluka hela knivar! Som fått opereras ut! Dessutom har varje djursjukhus av rang ett kabinett av saker till visning som opererats ut ur glupska hundar. Man tror inte att det är möjligt ibland när man ser vissa saker.

Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Rätt länge sen man höll på att fiska men, bilden är sannolikt fake som alla andra säger, dom där krokarna fångar ingenting som skulle kunna svälja hunden.

Att dom sen använder sig av levande djur är troligen inte för att "trolla" dvs, släpa hunden efter båden, utan den får simma fritt hit och dit och på så sätt trigga hajjens jakt instinkt med sitt sprattel. Om jag inte missminner mig var det så, men är inte hajar i regel mestadels asätare?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024