Valtråd med röstning 2022

Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    37
  • Undersökning stängd .

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Markus förfan lägg till ".../rösta blankt/inte rösta alls" i sista alternativet så kan jag vara med och leka med de stora pojkarna. Can't see shit, captain!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men vad är det som händer i omröstningen egentligen? Vi har nu FI, AfS, Stram Kurs och Nyans som tillsammans utgör någon slags virtuellt största parti och således får bilda regering. De får nu enas om en statsminister som behöver samla ihop tillräckligt stöd från de andra partierna för att få stöd i riksdagen för att driva sin politk. Och någon tyckte att senaste regeringsbildningarna varit svåra :gnissla
Jag tror det är Nyans som drar det blocket här på SH :hihi

Raderad medlem 51742

Guest
Markus förfan lägg till ".../rösta blankt/inte rösta alls" i sista alternativet så kan jag vara med och leka med de stora pojkarna. Can't see shit, captain!
Nädu, för att få vara med och leka måste man bekänna färg. Grå är ingen färg ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Övriga partier/Blankt

Det är ju i princip samma sak, ingen av dom kommer ju att komma över spärren ändå

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Övriga partier/Blankt

Det är ju i princip samma sak, ingen av dom kommer ju att komma över spärren ändå
Men jag kommer inte rösta på något övrigt parti eller blankt.

Lite som sjuklövern eller tom åttaklövern. Det är i princip samma sak, lite olika nyans på samma smörja bara.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men jag kommer inte rösta på något övrigt parti eller blankt.

Lite som sjuklövern eller tom åttaklövern. Det är i princip samma sak, lite olika nyans på samma smörja bara.
Jag skrev till Swedie för att kunna lägga upp tråden, gick inte att polla i mobil plattform i OT, du kanske kan fråga om det går att utöka antal alternativ? I så fall fixar jag alla tänkbara möjligheter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dessutom saknas ju det obligatoriska alternativet som alltid var med i pollarna förr...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Väntar med att rösta till september nångång. Iom att allt tyder på att de kommer vara relativt få röstande så har faktiskt min röst något värde sett till utfallet till skillnad från riksdagisvalet. Blir en taktisk röst beroende på ställningen då.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!