Bara jag som tycker Kristian Luuk var sjukt rolig när han försökte lätta upp stämningen? Först när han försökte lura in kommunisten in i sminkrummet med Åkesson, sen skämtade han en del med Mona också
Deprimerad Mona - "Men det är en allvarlig kväll"
Kristian Luuk - "Men det är väl kul?!"
Deprimerad Mona - *sur blick*
Du kanske borde vakna upp och komma tillbaka till verkligheten, om du ens varit här någon gång.
Jag tycker Skåne är oerhört vackert men väljer antagligen inte att öppna en ny pizzeria där![]()
Just Kristianstad besöker jag inte mer än en handfull gånger om året. Är däremot uppväxt i Lund och har bott i Malmö så jag har nog sett tillräckligt av det du kallar verkligheten.
Vad jag finner symptomatiskt är att Bjuv mfl kommuner i NV skåne är de absolut starkaste fästena. Om du inte är historielös så torde du veta att det var där BSS och flera nynazistiska organisationer var som starkast på 90-talet. Besöker man dessutom orterna finner man att det är hålor med minimal invandring däremot gott om epatraktorer med sydstatsflaggor och liknande hillbillyattribut...
...diskussioner kring middagsbordet/på arbetsplatsen ...
Gäller väl bara att välja rätt plats. I min (skånska) kommun fick t.ex. SD mindre än riket i stort om det är det som bekymrar dig.
hahaha.... Kallar du det för verkligheten!? Finns väl ingen plats där fördommar gror mer än just där.
Men att bli kallad för inavlad bonde accepterar jag inte.
5,5 miljoner svenskar har just nu nån slags moralpanik, och det är inte SD som är den direkta orsaken. Dom tar det ju lugnt och sansat.
Intressant också att drygt 400 000 svenskar igår blev kallade rasister i statliga Svt, flera gånger.
Nu prövas demokratin på riktigt.
Vilken syn om de hade ett gemensamt möte.SD: 333.365.
Så drygt 300 000 talar vi om.![]()
Lund ser ut att vara en av få civiliserade atoller i Skåne. I Norrland har man inga invandrare och/eller en väldigt annorlunda människosyn.
Att kalla alla i norra skåne för "de inavlade bönderna" är lika illa som att säga att alla invandrare är kriminella eller att alla 08or är gay. Vill du sjunka så lågt?
Lund ser ut att vara en av få civiliserade atoller i Skåne. I Norrland har man inga invandrare och/eller en väldigt annorlunda människosyn.
Mest intressant är kanske att jämföra den mest rasistiska kommunen i Stockholm, med dess motsvarighet i Skåne. Södertälje och Bjuv....byt ut norrland till Stockholm så blir resonemanget intressantare.
Med din argumentation i åtanke kan man näppeligen klandra den person som nu händelsevis skulle kalla dig det ovanstående.
Vilken syn om de hade ett gemensamt möte.
Undrar hur det skulle kännas att ha röstat på SD, såhär dagen efter. Eftertankens kranka blekhet och så.
Fast är det inte ändå lite sanning i det hela? Jag menar, varenda gång jag är i Stockholm så stöter någon kille på mig (fast jag är ful, måste vara bulan på brallan) och att alla invandrare är kriminella vet väl vem som helst
Sådeles så har ni skåningar inte bara problem med vokabuläret, ni är bönder samt inavlade också. Jag tror det speglar verkligheten ganska bra![]()
Vad har jag argumenterat för/emot? Är det för att jag inte vill att man skall bli kallad inavlad bonde bara för att man bor i en viss region som gör mig till en inavlad bonde? Jag förstår inte riktigt.
Att blunda för att det finns problem på ett sant sossemanér ala Nalin Pekgul ser inte jag som att man lever i verkligheten. Hon använder sig även av Aftonbladet som källa vilket vi alla borde veta inte är en vetenskaplig tidning.
Ni att SD är uppbyggt på fördomar men det ni själv uttrycker är ok. Väldigt egendomligt tycker jag. Men vad vet jag, jag är ju en "inavlad bonde".
sant, även de som röstat på VPK
![]()
![]()
Kunde vara så, men det är en sak som inte stämmer. Min morfar kom från Stockholm och han var inte gay. Han flyttade iof där ifrån .... till Skåne![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |