Valvakan 2010

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Njuter nästan av kaoset :näsblod
Ska bli intressant hur det slutar!

jetson

Guest
Bara jag som tycker Kristian Luuk var sjukt rolig när han försökte lätta upp stämningen? Först när han försökte lura in kommunisten in i sminkrummet med Åkesson, sen skämtade han en del med Mona också

Deprimerad Mona - "Men det är en allvarlig kväll"
Kristian Luuk - "Men det är väl kul?!"

Deprimerad Mona - *sur blick*

Jag garvade iaf :D

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Bara jag som tycker Kristian Luuk var sjukt rolig när han försökte lätta upp stämningen? Först när han försökte lura in kommunisten in i sminkrummet med Åkesson, sen skämtade han en del med Mona också

Deprimerad Mona - "Men det är en allvarlig kväll"
Kristian Luuk - "Men det är väl kul?!"

Deprimerad Mona - *sur blick*

åh gud vad jag skratta :rofl

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du kanske borde vakna upp och komma tillbaka till verkligheten, om du ens varit här någon gång.

Just Kristianstad besöker jag inte mer än en handfull gånger om året. Är däremot uppväxt i Lund och har bott i Malmö så jag har nog sett tillräckligt av det du kallar verkligheten.

Vad jag finner symptomatiskt är att Bjuv mfl kommuner i NV skåne är de absolut starkaste fästena. Om du inte är historielös så torde du veta att det var där BSS och flera nynazistiska organisationer var som starkast på 90-talet. Besöker man dessutom orterna finner man att det är hålor med minimal invandring däremot gott om epatraktorer med sydstatsflaggor och liknande hillbillyattribut...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Just Kristianstad besöker jag inte mer än en handfull gånger om året. Är däremot uppväxt i Lund och har bott i Malmö så jag har nog sett tillräckligt av det du kallar verkligheten.

Vad jag finner symptomatiskt är att Bjuv mfl kommuner i NV skåne är de absolut starkaste fästena. Om du inte är historielös så torde du veta att det var där BSS och flera nynazistiska organisationer var som starkast på 90-talet. Besöker man dessutom orterna finner man att det är hålor med minimal invandring däremot gott om epatraktorer med sydstatsflaggor och liknande hillbillyattribut...

Jag syftade på verkligheten, inte Kristianstad. Bara för att man "bott i Lund/Malmö" så är det ingen garanti att man sett verkligheten. Men om man varit ute i samhället, haft diskussioner kring middagsbordet/på arbetsplatsen så vet man att problem finns. Integrationsproblem. Att problemen är invandrarnas fel är det ingen som säger, inte ens SD. De är INTE invandrarfientliga, de är invandringsfientliga. Stor skillnad där.

Att kalla alla i norra skåne för "de inavlade bönderna" är lika illa som att säga att alla invandrare är kriminella eller att alla 08or är gay. Vill du sjunka så lågt?

Sen är jag ingen SD anhängare. Men att bli kallad för inavlad bonde accepterar jag inte.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Gäller väl bara att välja rätt plats. I min (skånska) kommun fick t.ex. SD mindre än riket i stort om det är det som bekymrar dig.

Trodde för ett ögonblick att man kanske inte gillade pizzabagare där :tungan
Å andra sidan, vissa mornar när jag vaknar är jag inte heller så förtjust i mig själv :D

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
hahaha.... Kallar du det för verkligheten!? Finns väl ingen plats där fördommar gror mer än just där.

Att fördomar kan gro vid middagsbordet är jag väl medveten om. Men att ventilera dagens händelser med familj och vänner ser jag som en mer verklig bild av det samhälle jag lever i än att läsa nyheterna på Aftonbladet. Speciellt då man har familj/vänner som representerar många olika områden såsom f-kassan, kriminalvården, akutsjukvård, äldrevård, skolan och privata företag i olika sektorer. Den informationen jag får där, på arbetsplatsen, ute i samhället speglar mycket bättre den verklighet jag lever i. Jag följer självklart nyheterna på tv slaviskt.

Varifrån får du din bild av hur samhället ser ut?

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
1985 XT-350
5,5 miljoner svenskar har just nu nån slags moralpanik, och det är inte SD som är den direkta orsaken. Dom tar det ju lugnt och sansat.

Intressant också att drygt 400 000 svenskar igår blev kallade rasister i statliga Svt, flera gånger.

Nu prövas demokratin på riktigt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lund ser ut att vara en av få civiliserade atoller i Skåne. I Norrland har man inga invandrare och/eller en väldigt annorlunda människosyn.

Bifogat

• lund.jpg
    lund.jpg
    36.3 KB · Visningar: 45
  • sjöbo.jpg
    sjöbo.jpg
    33.8 KB · Visningar: 39
  • tomelilla.jpg
    tomelilla.jpg
    37.9 KB · Visningar: 38
  • piteå.jpg
    piteå.jpg
    35.2 KB · Visningar: 33
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
5,5 miljoner svenskar har just nu nån slags moralpanik, och det är inte SD som är den direkta orsaken. Dom tar det ju lugnt och sansat.

Intressant också att drygt 400 000 svenskar igår blev kallade rasister i statliga Svt, flera gånger.

Nu prövas demokratin på riktigt.

Det är 5,7% av röstberättigade, inte av befolkningen.

Röstberättigade i valet 2010: 7.123.651
Valdeltagande: 82,1%, motsvarar 5.848.517 personer.
Av dessa röstade 5,7% på SD: 333.365.

Så drygt 300 000 talar vi om. :mattias

EDIT: Min räkning ovan stämmer inte med den officiella siffran som är 330157, vadan detta?

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
SD: 333.365.

Så drygt 300 000 talar vi om. :mattias
Vilken syn om de hade ett gemensamt möte.

Undrar hur det skulle kännas att ha röstat på SD, såhär dagen efter. Eftertankens kranka blekhet och så.

Bifogat

• orange-NaziPartyDay_1934e.jpg
    orange-NaziPartyDay_1934e.jpg
    94.6 KB · Visningar: 48
  • jew-nazi-poster-350.jpg
    jew-nazi-poster-350.jpg
    133.5 KB · Visningar: 41
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lund ser ut att vara en av få civiliserade atoller i Skåne. I Norrland har man inga invandrare och/eller en väldigt annorlunda människosyn.

Hela Lunds kommun kretsar i princip kring universitetet så Lund har inte lika stor andel hillbillysar.
Norrland har ju faktiskt färre invandrare men byt ut norrland till Stockholm så blir resonemanget intressantare. I Stockholm har endast 3% röstat på SD. http://www.val.se/val/val2010/valnatt/K/lan/01/index.html

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Att kalla alla i norra skåne för "de inavlade bönderna" är lika illa som att säga att alla invandrare är kriminella eller att alla 08or är gay. Vill du sjunka så lågt?

Fast är det inte ändå lite sanning i det hela? Jag menar, varenda gång jag är i Stockholm så stöter någon kille på mig (fast jag är ful, måste vara bulan på brallan) och att alla invandrare är kriminella vet väl vem som helst :va
Sådeles så har ni skåningar inte bara problem med vokabuläret, ni är bönder samt inavlade också. Jag tror det speglar verkligheten ganska bra :tummenupp

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600

Beror ju på att Lund är civilisationens sista fäste i skåne, vi är bäst så är det bara!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...byt ut norrland till Stockholm så blir resonemanget intressantare.
Mest intressant är kanske att jämföra den mest rasistiska kommunen i Stockholm, med dess motsvarighet i Skåne. Södertälje och Bjuv.

I Södertälje (SD fick 7%) har man sannerligen haft sin beskärda del av problem i invandrartäta områden, ändå är man inte i närheten av Bjuv (SD fick 19%).

Bifogat

• bjuv.jpg
    bjuv.jpg
    86.5 KB · Visningar: 42
  • stälje.jpg
    stälje.jpg
    84.8 KB · Visningar: 34

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Med din argumentation i åtanke kan man näppeligen klandra den person som nu händelsevis skulle kalla dig det ovanstående.

Vad har jag argumenterat för/emot? Är det för att jag inte vill att man skall bli kallad inavlad bonde bara för att man bor i en viss region som gör mig till en inavlad bonde? Jag förstår inte riktigt.

Att blunda för att det finns problem på ett sant sossemanér ala Nalin Pekgul ser inte jag som att man lever i verkligheten. Hon använder sig även av Aftonbladet som källa vilket vi alla borde veta inte är en vetenskaplig tidning.

Ni att SD är uppbyggt på fördomar men det ni själv uttrycker är ok. Väldigt egendomligt tycker jag. Men vad vet jag, jag är ju en "inavlad bonde".

Vilken syn om de hade ett gemensamt möte.

Undrar hur det skulle kännas att ha röstat på SD, såhär dagen efter. Eftertankens kranka blekhet och så.

sant, även de som röstat på VPK

2336903457.jpg

laogai.jpg

Fast är det inte ändå lite sanning i det hela? Jag menar, varenda gång jag är i Stockholm så stöter någon kille på mig (fast jag är ful, måste vara bulan på brallan) och att alla invandrare är kriminella vet väl vem som helst :va
Sådeles så har ni skåningar inte bara problem med vokabuläret, ni är bönder samt inavlade också. Jag tror det speglar verkligheten ganska bra :tummenupp

Kunde vara så, men det är en sak som inte stämmer. Min morfar kom från Stockholm och han var inte gay. Han flyttade iof där ifrån .... till Skåne :tungan

Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Vad har jag argumenterat för/emot? Är det för att jag inte vill att man skall bli kallad inavlad bonde bara för att man bor i en viss region som gör mig till en inavlad bonde? Jag förstår inte riktigt.

Att blunda för att det finns problem på ett sant sossemanér ala Nalin Pekgul ser inte jag som att man lever i verkligheten. Hon använder sig även av Aftonbladet som källa vilket vi alla borde veta inte är en vetenskaplig tidning.

Ni att SD är uppbyggt på fördomar men det ni själv uttrycker är ok. Väldigt egendomligt tycker jag. Men vad vet jag, jag är ju en "inavlad bonde".

sant, även de som röstat på VPK

2336903457.jpg

laogai.jpg

Kunde vara så, men det är en sak som inte stämmer. Min morfar kom från Stockholm och han var inte gay. Han flyttade iof där ifrån .... till Skåne :tungan

Otrevliga bilder.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...