Vance & Hines Ignition Advancer?

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Har läst att om jag byter till Vance & Hines Ignition Advancer på min GS500E så kommer jag att få bättre vrid och mer kraft på låga varv till priset av att effekt försvinner i toppvarvet.

Någon som har erfarenhet av sådant pul?
Fungerar det som tänkt eller är det bara bluff och båg? Min hoj är väldigt slö på låga varv och det är mycket växlande i backar och så vidare.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bygg en själv. Borra ett hål någon mm till vänster om orginalhålen, och vrid på tändplattan. Man siktar ju på, i vanliga fall, att vrida kurvan 5 grader, så räkna hur många mm som är en grad (jag gissar på 1mm=1grad), och se hur den reagerar. Det går ju alltid att skruva tillbaka tändningen. Titta på www.gixxer.tk, tror det var där jag läste om det (eller www.gsxr.tk)

/Freppa
 

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Föredrar att köpa en färdig pryl för några hundralappar framför att borra själv. Är totalt inkompetent på vissa saker... :)

Men det gör alltså skillnad, tillräcklig för att prova?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
På din? Vet ej. Men på 750R och 1100R så rekommenderas det ju att man leker med sådana... Fråga Roger (www.gixxer.tk) direkt, han kan nog ge svar (Han har väl Gixxer_1255 som nick här på forumet)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Freppa skrev:
Bygg en själv. Borra ett hål någon mm till vänster om orginalhålen, och vrid på tändplattan.

Till höger om hålen. Man vill ju tidigareställa tändningen och ska därför vrida den mot rotationsriktningen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top