Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:Jag tänkte lacka fälgarna, kan man pulverlacka samma färg som yamma har eller är det vanlig lack som gäller?
![]()
Rigge skrev:Jag tänkte lacka fälgarna, kan man pulverlacka samma färg som yamma har eller är det vanlig lack som gäller?
Sundown skrev:Lacka i vilken färg (kvalitets billack) du vill lägg sedan på en klar pulvertopcoat som slityta.
//L
Jonathan skrev:Du bör inte ångra dig efter att du har pulverlackat fälgarna iaf.
Det är milt uttryckt ett rent jä-la helvete att få bort färgen efteråt om du vill lacka i en annan färg senare![]()
Rigge skrev:Kan man pulverlacka guld? Varför skulle jag ta bort färgen? Måste väl gå att lacka över?
Rigge skrev:Fälgarna är polerade nu, det är asfult så det ska jag nog inte göra.
all färg måste bortRigge skrev:Kan man pulverlacka guld? Varför skulle jag ta bort färgen? Måste väl gå att lacka över?
Då kan du väll höra om det finns någon som vill byta några opolerade fälger mot dina + lite cash till dig... om du lickas ska lacka dom.Rigge skrev:Fälgarna är polerade nu, det är asfult så det ska jag nog inte göra.
Matterunken skrev:Då kan du väll höra om det finns någon som vill byta några opolerade fälger mot dina + lite cash till dig... om du lickas ska lacka dom.
Men om dom redan är polerade så tycker ju jag att du ska eloxera/anodisera dom guld.
Vad jag vet som jobbar som billackerare så finns det ingen pulverlack som kan ens i närheten matcha glansen mot en fin klarlack, men pulverlacken har en hårdare yta/form.
Men av mina egna erfarenheter på pulverlackade crossramar så är det ingen skillnad på vad som stoppar bäst mot stenskottssprut.
Chronic skrev:Så fort ngn frågar detta är "alla" snabbt framme och säger pulverlack.
Om vi tar en äkta expert som exempel INTERA AB I sthlm, störst på reparationer av mc & bilfälgar i Sverige. De har en lackbox, en vanlig lackbox för målning med våta färger.
OM pulver är bättre....varför...ja ni fattar.
Själv tar jag ovanstående exempel som ett definitivt svar på frågan.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning