Vansinne!

Skånsk Rossi

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Hoj
ingen, men 2011 ska kortet tas då jävlar!
Vet inte om det varit uppe innan. Vad jag förstått körs NW200 på Irland. Jag har inte stött på det förrän nu.

http://www.bbc.co.uk/northernireland/nw200/index.shtml

Vad är det för hojar dem kör med eller snarare hur trimmade är dem? De går nåt så fan uti helvete.
[YOUTUBE-ID]bibjoepk8DQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tja, jag kan ju erkänna att det gör mig inget att komma nära eller på curbsen när det börjar gå lite fortare, de är ju rätt förlåtande. Men de där trottoarkanterna de har i filmen ger inte mycket utrymme för att göra fel :näsblod

De där killarna har antingen inget vett alls eller så vet de precis vad de gör. imponerande oavsett...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Om ni tycker det där är hårt så ladda ner rejsen Southern 100 eller Tandragee.
Det är GALET!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Speciellt slag av förare - ungefär som på Isle of Man.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vilken sköning te förare på kamerahojen, gasar ifrån alla på rakorna men blir omkörd i varenda kurva :D

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Om ni tycker det där är hårt så ladda ner rejsen Southern 100 eller Tandragee.
Det är GALET!
Har du något bra tips om var man kan tanka ner dem?

NW200 är precis lika galet som Isle of Man, fast på ett annat sätt. Banan är mycket lättare men de kör med mass-start som ni ser...

Människorna på Nordirland är, i varje fall runt om kring racet, mycket trevliga. Jag rekommenderar er att åka dit. Man behöver heller inte vara där så länge om man inte hinner, alla race körs på samma dag.

Skånsk Rossi

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Hoj
Har du något bra tips om var man kan tanka ner dem?

NW200 är precis lika galet som Isle of Man, fast på ett annat sätt. Banan är mycket lättare men de kör med mass-start som ni ser...

Människorna på Nordirland är, i varje fall runt om kring racet, mycket trevliga. Jag rekommenderar er att åka dit. Man behöver heller inte vara där så länge om man inte hinner, alla race körs på samma dag.

Ja, Isle of man ska jag åka och kolla på nån gång iaf. Men man lovar men inte fan blir de av. O andra sidan har jag precis fyllt 21.
Det finns en hel del på Racing underground, där finns förövrigt allt som man kan tänka sig så försök o bli medlem där. Finns ju nåt ställe på forumet där medlemmar delar ut invites.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Ja, Isle of man ska jag åka och kolla på nån gång iaf. Men man lovar men inte fan blir de av. O andra sidan har jag precis fyllt 21.
Det finns en hel del på Racing underground, där finns förövrigt allt som man kan tänka sig så försök o bli medlem där. Finns ju nåt ställe på forumet där medlemmar delar ut invites.
Undrar om jag inte redan har medlemsskap där...

Isle of Man är helt klart en upplevelse. Men se till att bestämma dig i god tid, och boka biljetter och rum. Ska du dit nästa år t.ex så får du börja sno dig på. Det är klart att man kan tälta men ska man vara där i 2 veckor så... Det brukar regna en del.

Skånsk Rossi

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Hoj
Undrar om jag inte redan har medlemsskap där...

Isle of Man är helt klart en upplevelse. Men se till att bestämma dig i god tid, och boka biljetter och rum. Ska du dit nästa år t.ex så får du börja sno dig på. Det är klart att man kan tälta men ska man vara där i 2 veckor så... Det brukar regna en del.

Nästa år lär det inte bli, ska ta kortet först och sen har man ju utbildningen också som man ska fixa, men sen blir det Nürburgring och resa till Isle of man med nån halvmodern värstinghoj. Fan ja längtar redan nu.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Om hastigheten stämmer så är man uppe i runt 300 här så detta måste vara 1000cc klassen som jag tror kör med reglemente i närheten av BSB.
Annars finns det ett flertal klasser, från 125,250, 600 och 1000. Även SideCar på vissa banor, iaf på IOM.
Det flesta förarna so kör det här som kallas Real Roadracing kör inte
" vanliga racing " , men untantag finns, ex vis Michael Rutter som slutade 5:a i årets BSB.
Kolla upp Tandragee på Tuben, onboardlap där får NW 200 att blekna.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja, jag kan ju erkänna att det gör mig inget att komma nära eller på curbsen när det börjar gå lite fortare, de är ju rätt förlåtande. Men de där trottoarkanterna de har i filmen ger inte mycket utrymme för att göra fel :näsblod

De där killarna har antingen inget vett alls eller så vet de precis vad de gör. imponerande oavsett...
Näe, det där ser inte hälsosamt ut nånstans :skrämd Fy fan för å få en lowsider å glida ut mot en trottoarkant :näsblod

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Landsvägsbanor går galet fort.
Den där mätaren är i mph. Uppe runt 190 flera gånger, 300+ km/t!

MC Doktorn

Guest
Är sk realroadracing ett uttryck för misslyckade GP förare?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept