Härifrån har jag köpt Yamaha originaldelar avsevärt billigare än hemma på MC-Varuhuset: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/parts.html
Otroligt nog så hade man inga delar till XJR1300 -99
Härifrån har jag köpt Yamaha originaldelar avsevärt billigare än hemma på MC-Varuhuset: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/parts.html
Jag brukar tvätt förgasare och dess innehåll i kokande vatten
och surhets ämne te.x en god skvätt ättika.
Brukar ha ca 10% blandning vatten/ ättika i ca 10minuter ultardjudstvätten.
De sura ämnet tar bort oxidationer på lättmetaller väldigt bra.
Skölj i bensin innan du skruvar ihop det igen.
Lycka till!
Tack för alla svar och tips Ska se om jag kan låna en ultraljudstvätt idag och lösa det här, sen blir det nog till att investera i en sådan att ha för framtida bruk. Någon som vet om det finns något bra medel att blanda i bensinen som kan lösa upp eventuella avlagringar i bränslesystemet?
Ja det där med prissättningar är rätt fascinerande, hur tänker man egentligen när man bestämmer sig för sådana ockerpriser? Men vi (dum)svenskar är ju vana att få betala för oss och så länge vi gör det så hugger man för sig. Kan bara tycka att det är svinaktigt!
Isåfall bord det ju vara svinbilligt på vintern när alla har gott om tid att beställa... Om folk överlag beställer på nätet så är efterfrågan låg, öven om det i vissa fall kan vara brått. Sen är min erfarenhet att det tar längre tid att få hem grejer till mc-handlaren än när man beställer själv, det är ytterst få reservdelar som finns på lager, mer än rena slitdetaljer.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|