Vanucci (Clover)?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Det är dags att investera i ett nytt ställ, och jag har länge haft ögon på Clover.

Läste dock i någon gammal tråd att Vanccui-stället de har inne på louis.de skulle vara exakt samma som Clovers VT-1000 ställ. De ser onekligen likadana ut, men stämmer detta?

Se bild på Vanucci
208450-1_150_02.JPG

Och Clover VT-1000
1953_N_B.JPG

I så fall, är det någon som vet vad det är för skillnad på Clovers VT-1000 och RC-100 ställ? På deras produktionformation kan jag inte läsa mig till mycket skillnad...någon som vet?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Jag har det vanuccistället, man kan väl hitta några pyttesmå skillnader. Har bara jämfört dem på bild iofs. Vet inte som de skulle få för sig att göra två ställ efter samma mönster men med olika bra sömmar?

Har inte provatvurpat mitt så jag kan ju inte säga hur bra eller dåligt det är. Om du skall köpa vanucci från lois, håll koll på priset lite, de sätter ner det titt som tätt till 349 euro, jag köpte det för det. Mycket prisvärt enligt mig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har kört i Cloverställ hela året och är toknöjd! Skitbra kvalite! Kommer fortsätta köra med Clover nästa år. Dock med nytt ställ då mitt har tagit mycket stryk (5 vurpor), men jag vet kan ta några fler vurpor! Sitter som korvskinn!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmm, verkar vara scysst kvalité!
Är det hårda skydd på Clover-stället Swedie, vid armbågar och knän alltså?

Hur är det på Vanucci-stället WASP, hårda skydd eller?
Är du nöjd med Vanuccir-stället?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Hårda skydd... ja det är det väl hyffsat iallafall... finns kanske hårdare, men det är inte så att det är något jag har reagerat på iallfall, hade dainese innan.

Hittills är jag kanonnöjd med stället, har använt det i sommar. Jag har inte misshandlat dragkedjorna, så kan inte bedöma om de håller bra kvalitet (brukar ju vara tjat om att t ex arlen ness kedjorna inte håller osv)

Sitter som en smäck mitt med :) :tummenupp

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har också ett Vanucci ställ men har bara hunnit att använda det i en halv säsong så hurivida kvalitén är bra på dragkejdor, sömmar o s v kan jag inte uttala mig om...men än så länge har inget gått sönder så jag är riktigt nöjd.

Gick och kikade lite i garderoben och jämförde mitt gamla (alldeles för stora) Alpinestars GPU ställ mot Vanucci stället. Kunde bara hitta två saker som skiljer dem åt i stort och det var att Vanucci stället har lite mer vaddering på bröstet och kring höfterna/låren men det saknar däremot smalbenskydd....annars finns alla hårda skydd precis som på Alpinestarset.

Hållbarhetsutlåtande får väl komma av den som trillar först med ett Vanucciställ på :gnissla

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för svaren!
Vanucci-stället ser onekligen mycket intressant ut...man får ju två Vanucci på ett Clover! :)

Blir nog ett sådant i vinter...får se om det är något att ha nästa säsong, för några crasher kommer det garanterat bli! :rolleyes:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
det är inte samma sömmar/företag som sätter ihop dem!

har nämligen forskat lite efter dem...

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inte? Men designen är iaf. onekligen likadan...är det sämre kvalitet på Vanucci då?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
kvaliteten vet ja ingenting om men stället ser lite plastigare ut i verkligen om man jämför med clovers. fast de tyska recensioner ja hittat på stället så ska det vara ett bra budget alternativ...

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Ser rätt lika ut men det är nog allt. Snott designen bara tror jag..

Clover ligger runt 11 000:- så ett Vanucci för ca 4000:- ligger nog inte riktigt i Clovers kvalitet men för dom pengarna så är det nog ett godkänt ställ.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Vanucci® Profi I Lederkombi

Rindleder, mindestens 1, 2 mm dick
doppeltes Leder an Ellenbogen u. Gesäß
Innenfutter aus 100% Polyester
entnehmbare CE-Protektoren an Schultern, Ellenbogen u. Knien
Rückenpolster mit Pro Safe II Element I + II nachrüstbar
Hüftpolster mit Pro Safe II CE-Protektoren nachrüstbar
Sicherheitsnähte nach ISO 4916 an den Sturzpositionen*
3M ScotchliteT Reflexmaterial
komfortabler Cordura® Stretch v. DuPont an Armbeugen u. Schultern, Knien u. Gesäß
bequemes u. atmungsaktives Stretchmaterial an den Kniekehlen
perforiertes, atmungsaktives u. winddicht hinterlegtes Leder an Rücken-, Unterarm- u. Oberschenkelbereich
Front u. Rücken PU-gepolstert
aerodynamisch optimales Formteil im Nacken
2 Außentaschen
Knieschleifer inkl.

*Säkerhetsömmar enl ISO 4916 vid "islagszonerna"

Sen är det väl kanske mest skillnad på inköpsmängden=inköpspris på olika företag,Louis är ju inget litet brevlåde företag precise.

Sen förstår jag inte riktigt varför Tyskar skulle ha sämre skinställ än svenskar?
Den tyska konsumenten får Sverker i plus att se ut som en amatör enl min erfarenhet.

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Freddeboy skrev:
Ser rätt lika ut men det är nog allt. Snott designen bara tror jag..

Clover ligger runt 11 000:- så ett Vanucci för ca 4000:- ligger nog inte riktigt i Clovers kvalitet men för dom pengarna så är det nog ett godkänt ställ.
Var många nog och tror i det inlägget... nån substans såsom en riktig jämförelse i det? 11000? svenskt pris då eller? Antar att ett Vanucci skulle kosta lite mer i Sverige än 4000...

Sen får man ju hoppas då att det är lite skillnad då kanske i skinnkvalitet eller sömmar om det är mer än dubbelt så dyrt.

MostWanted! Vilka är det som har sytt de olika ställen?

Kommer nog kana omkring på nån bana nästa år så då får vi se om det håller... :död

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Långa farbron skrev:
...

Innenfutter aus 100% Polyester

...

Översätter/förstår jag rätt att innerfodret är i polyester!? Isf är det nog inte godkänt till racing! Fastbränd plast i skinnet är inge roligt om man vurpar.

Hittar inte mitt reglement just nu så jag kan inte säga vart det står. Kanske att det går ändå om man har ett underställ i bomull eller silke?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Axxexs skrev:
Översätter/förstår jag rätt att innerfodret är i polyester!? Isf är det nog inte godkänt till racing! Fastbränd plast i skinnet är inge roligt om man vurpar.

Hittar inte mitt reglement just nu så jag kan inte säga vart det står. Kanske att det går ändå om man har ett underställ i bomull eller silke?

Japp helt korrekt,innefoder av polyester.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Axxexs skrev:

Hmm... det där var inge bra :va

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Någon som vet om fodret är urtagbart så det går o tvätta :va

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
WASP skrev:
Hmm... det där var inge bra :va
Du kan nog vara lugn, här är specen på Dainese Mako...

Dainese® Mako Div. Lederkombi, 2-teiler

Vollnarbiges Rindleder mit abriebfesten D-StoneT Gewebe-Einsätzen (100% Polyamid)
Innenfutter, 100% Polyester und antibakteriell
herausnehmbare CE-Protektoren an Schultern, Ellenbogen und Knien
Hüfttaschen mit CE Hüftprotektoren nachrüstbar
Rückentasche mit Back Space Rückenschutz Gr. 1 und 2 nachrüstbar
elastisches D-StoneT Gewebe im Frontbereich für mehr Fahrkomfort
Lederstretch an Rücken und Knien für mehr Bewegungsfreiheit
Klett für Knieschleifer (nur Herrenmodell)
Lieferung inklusive Knieschleifer (nur Herrenmodell)

Antingen betyder polyester annat på tyska (ej troligt) eller så vet louis inte vad de snackar om (troligt?) eller så är polyester bra att ha närmst kroppen (ehhh...) :va

HanneZ

Guest
Louis.de har även ett materiallexikon!

Polyester
auch PES, Synthetikfaser aus linearen Makromolekülen, dient zur Herstellung verschiedenartiger Endprodukte. Grundeigenschaften sind Elastizität, geringe Feuchtigkeitsaufnahme, hohe Bauschelastizität, aber auch Reißfestigkeit und Formbeständigkeit. Daher wird Polyester sehr gern als Füllmaterial für Wattierungen und Futter, aber auch als Komponente für Mischfasern verwendet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring