Vanucci (Clover)?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Svane skrev:
Du kan nog vara lugn, här är specen på Dainese Mako...


Antingen betyder polyester annat på tyska (ej troligt) eller så vet louis inte vad de snackar om (troligt?) eller så är polyester bra att ha närmst kroppen (ehhh...) :va


Polyester betyder polyester även på tyska.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
HanneZ skrev:
Louis.de har även ett materiallexikon!

Polyester
auch PES, Synthetikfaser aus linearen Makromolekülen, dient zur Herstellung verschiedenartiger Endprodukte. Grundeigenschaften sind Elastizität, geringe Feuchtigkeitsaufnahme, hohe Bauschelastizität, aber auch Reißfestigkeit und Formbeständigkeit. Daher wird Polyester sehr gern als Füllmaterial für Wattierungen und Futter, aber auch als Komponente für Mischfasern verwendet.


Polyester (också PES)
Syntentfiber utav linjära makromolekyler,som andvänts till färdigställande av ett flertal slutprodukter.Grundegenskaperna är elstiskt,låg fuktupptagning,hög svällelastisitet,men också hög rivfasthet och formbeständighet.
Därför används gärna polyester som material till tex vadderingar och foder samt som komponent vid olika tygblandningar (faser =tråd, tolkning tyg)
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Långa farbron skrev:
Polyester (också PES)
Syntentfiber utav linjära makromolekyler,som andvänts till färdigställande av ett flertal slutprodukter.Grundegenskaperna är elstiskt,låg fuktupptagning,hög svällelastisitet,men också hög rivfasthet och formbeständighet.
Därför används gärna polyester som material till tex vadderingar och foder samt som komponent vid olika tygblandningar (faser =tråd, tolkning tyg)

Jo jag förstår, det jag vill komma fram till är att man nog inte behöver vara rädd för att ha polyester närmst kroppen. Har Dainese det i sina ställ så är det nog inte så illa som tidigare inlägg vill göra gällande...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Svane skrev:
Jo jag förstår, det jag vill komma fram till är att man nog inte behöver vara rädd för att ha polyester närmst kroppen. Har Dainese det i sina ställ så är det nog inte så illa som tidigare inlägg vill göra gällande...


Jag förstog det :)

Ville bara slå tillbaka mot Hannez tyska inlägg.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Svane skrev:
Jo jag förstår, det jag vill komma fram till är att man nog inte behöver vara rädd för att ha polyester närmst kroppen. Har Dainese det i sina ställ så är det nog inte så illa som tidigare inlägg vill göra gällande...


Dainese har inga syntetiska foder i sina riktiga raceställ dock!


För dom som tävlar så gäller detta:

2.3.1.1 "Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor. Foder får inte vara av syntetiskt material som kan smälta och skada huden. Om overallen har foder av syntetiskt material skall overall av silke eller bomull bäras närmast kroppen."

Är alltså ok att tävlas med om man har innerställ i rätt material! Kanske något för gatåkare att också tänka på att använda innerställ på sånna ställ!
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Axxexs skrev:
Dainese har inga syntetiska foder i sina riktiga raceställ dock!


För dom som tävlar så gäller detta:

2.3.1.1 "Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor. Foder får inte vara av syntetiskt material som kan smälta och skada huden. Om overallen har foder av syntetiskt material skall overall av silke eller bomull bäras närmast kroppen."

Är alltså ok att tävlas med om man har innerställ i rätt material! Kanske något för gatåkare att också tänka på att använda innerställ på sånna ställ!
Tack för infon! Det var skönt att höra... tillräckligt med saker att köpa ändå...
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Axxexs skrev:
Dainese har inga syntetiska foder i sina riktiga raceställ dock!


För dom som tävlar så gäller detta:

2.3.1.1 "Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor. Foder får inte vara av syntetiskt material som kan smälta och skada huden. Om overallen har foder av syntetiskt material skall overall av silke eller bomull bäras närmast kroppen."

Är alltså ok att tävlas med om man har innerställ i rätt material! Kanske något för gatåkare att också tänka på att använda innerställ på sånna ställ!

OK, bra info!
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Axxexs skrev:
Dainese har inga syntetiska foder i sina riktiga raceställ dock!


För dom som tävlar så gäller detta:

2.3.1.1 "Skinnoverall får vara hel eller delad, men ska vara hel i sömmar och dragkedjor. Foder får inte vara av syntetiskt material som kan smälta och skada huden. Om overallen har foder av syntetiskt material skall overall av silke eller bomull bäras närmast kroppen."

Är alltså ok att tävlas med om man har innerställ i rätt material! Kanske något för gatåkare att också tänka på att använda innerställ på sånna ställ!
Blev nyfiken och gick in på Spykes hemsida för att kolla upp deras material i fodret. Så här står det på deras raceställ: Removable inner lining in perforated polyester. Låter ju inget vidare, har alla som tävlar med Spyke bomullsställ eller liknande under?
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Kan man inte ta ut innerfodret på Vanucci-stället då?
I så fall e det bara att ta ut och köra utan! :)
Eller använda bomullsunderställ....

Är dock inte säker på att jag skall köpa ett Vanucci...ett Clover RC100 från Harpersraceshop går på drygt 6500:- inkl. frakt, vilket även det är billigt.
Dock så får man två Vanucci på ett Clover RC100... :va
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
bikeshop.se

är det inte samma ställ dom säljer där eller??
 

Therudeboy

Guest
Lyfter denna tråden lite, skall köpa Vanucci från louis.de men är lite osäker på storleken. Är 175cm - 90kg borde väl stl50 vara bra. Hade 50 i mitt gamla skinn, dock annan tillverkare.

ACHTUNG: LEDERKOMBI FÄLLT KLEINER AUS. BITTE EINE NUMMER GROESSER BESTELLEN.

Tyder jag detta rätt så ska man gå upp i storlek?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Therudeboy skrev:
Lyfter denna tråden lite, skall köpa Vanucci från louis.de men är lite osäker på storleken. Är 175cm - 90kg borde väl stl50 vara bra. Hade 50 i mitt gamla skinn, dock annan tillverkare.

ACHTUNG: LEDERKOMBI FÄLLT KLEINER AUS. BITTE EINE NUMMER GROESSER BESTELLEN.

Tyder jag detta rätt så ska man gå upp i storlek?

Ja,typ gå upp en storlek.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Therudeboy skrev:
Lyfter denna tråden lite, skall köpa Vanucci från louis.de men är lite osäker på storleken. Är 175cm - 90kg borde väl stl50 vara bra. Hade 50 i mitt gamla skinn, dock annan tillverkare.

ACHTUNG: LEDERKOMBI FÄLLT KLEINER AUS. BITTE EINE NUMMER GROESSER BESTELLEN.

Tyder jag detta rätt så ska man gå upp i storlek?
Jag provade Clover i italien i sommras, och jag är 172 cm och vägde då ca 87 kg. Fick gå upp till storlek 56!! innan jag fick på mig de över armarna. Då var de så mycket för långt att de inte gick att använda.

Men de e klart har du smalare armar än mig (ca 40 cm runt överarmen och något mindre runt underarmen) så är det ett kanonställ. Verkar vara top-kvalité faktiskt.

För min del blev det dock ett Alpinestar storlek 52, som satt som gjutet. Kostade iofs 2500kr mer, men det viktigaste är ju ändå att det sitter bra tycker jag.
 

Therudeboy

Guest
Så stora armar har inte jag, har runt 36-38cm på överarmarna och smalare på underarmarna. Magen är dock lite stor, men tror jag ska testa på storlek 52. Passar det inte så får väl någon av mina bröder ta stället.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Therudeboy skrev:
Lyfter denna tråden lite, skall köpa Vanucci från louis.de men är lite osäker på storleken. Är 175cm - 90kg borde väl stl50 vara bra. Hade 50 i mitt gamla skinn, dock annan tillverkare.

ACHTUNG: LEDERKOMBI FÄLLT KLEINER AUS. BITTE EINE NUMMER GROESSER BESTELLEN.

Tyder jag detta rätt så ska man gå upp i storlek?


Kolla in denna länk!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=14075
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top