Vanucci helställ

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som har detta ställ? Vanucci Profi I ???? hur funkar det, är ni nöjda? är det litet i storlek?

Bifogat

• vanucci blå ställ storlek 50.jpg
    vanucci blå ställ storlek 50.jpg
    17.1 KB · Visningar: 233
  • vanucci svart ställ storlek 52.jpg
    vanucci svart ställ storlek 52.jpg
    24 KB · Visningar: 244

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
porec skrev:
Nån som har detta ställ? Vanucci Profi I ???? hur funkar det, är ni nöjda? är det litet i storlek?
Har det svarta på höger bild. Är mkt nöjd med kvaliten! Kan varmt rekomendera detta ställ... :tummenupp
Storleken.. ja du.. det är lite större än Dainese storlekarna iaf.. men dom är ju ganska små ioförsig..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
sök och jag garanterar att du ska finna. Har inga egna erfarenheter av det, men vet att stället diskuterats i trådar med namnet på butiken i rubriken.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
yonsson skrev:
sök och jag garanterar att du ska finna. Har inga egna erfarenheter av det, men vet att stället diskuterats i trådar med namnet på butiken i rubriken.
oki ska leta

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har haft ett Vanucci sådant spm på bilden och t.o.m. klotat i det på bana i ~90 knutar. Skraåsår på lädret o sömmarna höll.

Ett problem som jag hade med mitt ställ va att de skavde i knävecken. Meterialet som sitter i knävecken är strech och "gned" upp skrapsår i knävecken. Rätt störigt faktiskt.

Men nu var mitt ngt för stort så kanske var det därför det skavde.. Jag väger ~80 kilo och 184cm lång. Stlrk 54 var för stort för mig.

Sök och du ska finna 2-3 trådar om detta.

Här är min tråd om det iaf: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68633

Korvgubbe har också sånt ställ så PM:a honom o hör vad han tycker, han hjälper dig säkert.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Zee skrev:
Har haft ett Vanucci sådant spm på bilden och t.o.m. klotat i det på bana i ~90 knutar. Skraåsår på lädret o sömmarna höll.

Ett problem som jag hade med mitt ställ va att de skavde i knävecken. Meterialet som sitter i knävecken är strech och "gned" upp skrapsår i knävecken. Rätt störigt faktiskt.

Men nu var mitt ngt för stort så kanske var det därför det skavde.. Jag väger ~80 kilo och 184cm lång. Stlrk 54 var för stort för mig.

Sök och du ska finna 2-3 trådar om detta.

Här är min tråd om det iaf: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68633

Korvgubbe har också sånt ställ så PM:a honom o hör vad han tycker, han hjälper dig säkert.
jo tack jag har läst i andra trådar å alla säger så olika om vilken storlek som passar... skit samma.. det blev ingen, jag tvekade igår.. tänkte tar det imån (idag) och vid lunch när jag skulle gå in för att kolla och beställa.. ja va fan då var alla borta.. de hade typ 7 olika storlekar och färger... å nu så finns det bara en storlek kvar i en färg.. å den passar inte.. så jag blev utan ställ... :(

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
porec skrev:
jo tack jag har läst i andra trådar å alla säger så olika om vilken storlek som passar... skit samma.. det blev ingen, jag tvekade igår.. tänkte tar det imån (idag) och vid lunch när jag skulle gå in för att kolla och beställa.. ja va fan då var alla borta.. de hade typ 7 olika storlekar och färger... å nu så finns det bara en storlek kvar i en färg.. å den passar inte.. så jag blev utan ställ... :(

Köp ett RST helställ för 5 papp från www.rst.nu när de kommer igång istället.

Och om du har möglighet att ta dig till mcmässan i gbg till helgen så lär det vara 20% på kläder o sånt.. Ja ska dit o handla! :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
beställde ett idag.. det kommer ju upp nya varje dag... men tog ett 54.. tror att det kommer bli förstort men man vet ju aldrig, har man inte provat så vet man inte... PS. kollade på bikeshop.. lägg märke till priserna... deras ordinarie och vad de tar för det.. hahahha..

Bifogat

• bike vanucci.JPG
    bike vanucci.JPG
    92 KB · Visningar: 168

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Fick hem stället idag.. men nu min fråga NI SOM HAR OVAN NÄMNDA STÄLL, FICK NI NÅGRA "KNÄPUCKAR" TILL..?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
porec skrev:
Fick hem stället idag.. men nu min fråga NI SOM HAR OVAN NÄMNDA STÄLL, FICK NI NÅGRA "KNÄPUCKAR" TILL..?
Jag har just det du köpte (ett blått stl. 54) och jag fick knäpuckar till.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
porec skrev:
hur mycket? å vad är skillnaden mellan titan och den vanliga?

fan.. .ska maila och klaga på dom....jag vill också ha på köpet..! eftersom det står att det ingår..!

Litesent kanske.

Har åxå det blåa. 182 i strumplästen och ca 82 kg använder stl 52. Sitter som ett ålaskinn...

Mycket nöjd iaf.

Fick puckar på köpet.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
CeltaniC skrev:
Jag har just det du köpte (ett blått stl. 54) och jag fick knäpuckar till.
Ok, jag köpte det 2-delade och jag fick inga till.

Porec skrev:
hur mycket? å vad är skillnaden mellan titan och den vanliga?

250:- Titan har högre posörfaktor, slår fina gnistror när du skrapar knä :D
Dock oskrapade.

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
Jag köpte mitt från Louis, då fick jag med knäpuckar också. 200 euro betalade jag...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
FUBAR skrev:
250:- Titan har högre posörfaktor, slår fina gnistror när du skrapar knä :D
Dock oskrapade.
så du kommer inte ner... jaja... nja.. vet inte om jag vill ha sånna.... är hårda.. bättre med vanliga..! å gnistor.. det kan jag göra med fotpinnarna..hehe :tungan

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som har ett ovan nämnt ställ men i storlek 52? och vill byta till ett s. 54 svart, nytt får gärna höra av sig..!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept