Var är alla hojåkare ifrån Uppsala som reggat sig på Sporthoj.com?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vi spånade lite vid pumpen för någon kväll sedan om hur många hojar det finns i Uppsala, men ingen hade väl ingen riktig aning om antalet.
Det är många hojar som cirkulerar på stan men det är ett fåtal man vet vem det är. Alla stannar tyvärr inte vid pumpen och säger hej, utan kanske vinkar för att sedan fortsätta iväg.

Nu har jag gjort en sökning på Sporthoj.com och funnit 100 registrerade Uppsalabor! :rock Bara på Sporthoj.com!
Var håller alla hus?! Ner till pumpen med er eller i alla fall till Rörken.

Var inte rädda att stanna till o snacka lite. Det är bara kul. :tummenupp Ni som inte har hoj är oxo välkommna.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Men jag lovar att jag brukar stanna vid pumpen ibland.
Men ibland står det något jättestort grönt monster där med en hårig hjälm (jag tror det är hulken) och då brukar jag åka hem och gömma mig istället :rolleyes:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
haha. jag ser mkt hojar i Enköping åxå.
Men jag har bara sett 4 någorlunda pigga SH.com användare.
jag, westw, penguin, skitskrajMC
:rock

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
M:et: Hulken och den håriga hjälmen är snälla. Det är ägaren du skall passa dig för! :D

Jag misstänker att man inte stannar till vid pumpen lite pga hur vi skriver här på SH. Man kanske tror att vi är ett gammalt kompisgäng? Så är det i alla fall inte för mig. För två år sedan kände jag nästan inga hojåkare i Uppsala.

millan

Numera hojlös mamma!
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
SÅLD...
JoS skrev:
M:et: Jag misstänker att man inte stannar till vid pumpen lite pga hur vi skriver här på SH. Man kanske tror att vi är ett gammalt kompisgäng? Så är det i alla fall inte för mig. För två år sedan kände jag nästan inga hojåkare i Uppsala.

För mig är det ju faktiskt så att ALLA SH-användare är nya kontakter. Jag kände inte nån av er för 4 veckor sen..... Jag satt själv nere vid pumpen och käkade glass och helt plötsligt så var jag omringad av en massa trevliga hojåkare ;)
Ni är ett toppengäng!! :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
millan skrev:
För mig är det ju faktiskt så att ALLA SH-användare är nya kontakter. Jag kände inte nån av er för 4 veckor sen..... Jag satt själv nere vid pumpen och käkade glass och helt plötsligt så var jag omringad av en massa trevliga hojåkare ;)

och ändå har du kört hoj i flera år... :) Så kan det gå om man sitter kvar för länge i närheten av Pumpen - träffar på en massa skinnklädda typer.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
JoS skrev:
Så är det i alla fall inte för mig. För två år sedan kände jag nästan inga hojåkare i Uppsala.

Samma här. Allt började förra sommaren efter att jag fått ett tips om sporthoj.com. Där fick jag sedan nys om Rörken och där träffade man en massa trevligt folk.....och på den vägen är det!

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag är ju nere i Halmstad :bow
Så jag testar poser faktorn här nere just nu :rolleyes:

Jag träffade Ravetrancer och RASET med flera i söndags
och igår träffade jag Asylum_Nakaza och fluppen :tummenupp

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Affe_R1 skrev:
Jag är ju nere i Halmstad :bow
Så jag testar poser faktorn här nere just nu :rolleyes:

Jag träffade Ravetrancer och RASET med flera i söndags
och igår träffade jag Assylum och fluppen :tummenupp
När kommer du hem från din maskningsaktion då? Vi behöver dig på Rörken din självgoda slöfock! ;)
Vi måste ha nån som håller ner tempot lite i landsvägsgrupperna ju.. :D :hej

Äh, hoppas du har haft kul..

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Ugluk skrev:
När kommer du hem från din maskningsaktion då? Vi behöver dig på Rörken din självgoda slöfock! ;)
Vi måste ha nån som håller ner tempot lite i landsvägsgrupperna ju.. :D :hej

Äh, hoppas du har haft kul..
Det finns inget bestämt datum för när jag kommer hem.
Det blir innan månadsskiftet i alla fall... tror jag... :rolleyes: :D

Det finns ju en gammal slö svart hoj som kan bromsa ner landsvägsgrupperna mycke effektivare än vad jag någonsin skulle lyckas med :D :notme

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
millan skrev:
TomK: jag hade faktiskt sett dig köra omkring i stan några gånger... :)

Hmm, det har nog 2/3 av Uppsalas befolkning också gjort. Resterande har _hört_ mig köra... :rolleyes:

Jag gör ju allt för att märkas :D Du får väl haka på någon kväll på Uppsala-blitz-touring av modell Karlsson. Konsten att köra på varenda gata som finns, minst tre gånger i vardera riktningen och hoppa över farthinder eller knäskrapa i korsningar (beroende på hojval).

millan

Numera hojlös mamma!
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
SÅLD...
TomK skrev:
Hmm, det har nog 2/3 av Uppsalas befolkning också gjort. Resterande har _hört_ mig köra... :rolleyes:

Jag gör ju allt för att märkas :D Du får väl haka på någon kväll på Uppsala-blitz-touring av modell Karlsson. Konsten att köra på varenda gata som finns, minst tre gånger i vardera riktningen och hoppa över farthinder eller knäskrapa i korsningar (beroende på hojval).

Jag hakar på men tror jag skippar knäskrapen, om de e OK?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
millan skrev:

De första jag träffa från SH var Kryptoniten och Yasha. Fast det var väl nån veckan INNAN jag vart medlem på SH, i Go cart hallen i S-tälje. Vi skulle dit å kolla på just Krypto, när han körde minimoto. Och där fick jag ju syn på en brud som körde motard, å då va man ju inte sen att ta tillfället i akt...
Å på den vägen är det...
Sen är ju de flesta intresserade och VILL lära känna folk. Då gör man det ju åxå.

Är alldeles för många som kör helt själva tycker jag.
De e bra med tröjorna då, så folk ser sh lite mer :tummenupp

Har RoadRunners nån hemsa förresten?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
millan skrev:
Jag hakar på men tror jag skippar knäskrapen, om de e OK?

Jadå, man ska börja lugnt - och hoppen kan vi hoppa över (OBS! ordvits) så slipper du pajade packboxar :p

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
JoS skrev:
Vi spånade lite vid pumpen för någon kväll sedan om hur många hojar det finns i Uppsala, men ingen hade väl ingen riktig aning om antalet.
Det är många hojar som cirkulerar på stan men det är ett fåtal man vet vem det är. Alla stannar tyvärr inte vid pumpen och säger hej, utan kanske vinkar för att sedan fortsätta iväg.

Nu har jag gjort en sökning på Sporthoj.com och funnit 100 registrerade Uppsalabor! :rock Bara på Sporthoj.com!
Var håller alla hus?! Ner till pumpen med er eller i alla fall till Rörken.

Var inte rädda att stanna till o snacka lite. Det är bara kul. :tummenupp Ni som inte har hoj är oxo välkommna.

Mej har du väl sett titt som tätt iallafall!

När började det köras på Lunda? Måste dit och titta nästa torsdag...åker bort nu... :öl

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
JoS skrev:
Det är många hojar som cirkulerar på stan men det är ett fåtal man vet vem det är. .

För egen del så är jag nybliven 2 barnsfar med allt vad det innebär och det jag upptäckt är att det inte är lika lätt att smita undan fadersansvaret lika lätt som tidigare. Nu är detta ett läge som jag medvetet satt mig i och inte ångrar så det är inte så farligt som det kanske först låter men just nu ger det mig färre MC timmar. Jag har dessutom varit borta på semester i Nordnorge och skall på tisdag iväg till Gotland under 3 veckor (med hoj!). Den 18/8 hoppas jag ta mig till Rörken och träffa många av er där. Hittils har jag bara varit med en "touring" ledd av Pingvinen och det var en mycket trevlig resa i gott sällskap, alla medlemmar i Uppsala Roadrunners! Ha det bra så länge och var rädd om lappen!

/Simba

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Re: Re: Var är alla hojåkare ifrån Uppsala som reggat sig på Sporthoj.com?

Simba skrev:
...inte är lika lätt att smita undan fadersansvaret lika lätt som tidigare...
Ugluk är nybliven pappa men var med ikväll :fakta

Ok ok, jag vet att du :öl ikväll...

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
ä' ju int från Uppsala, men har ju hängt vid pumpen en kväll iaf.....
Träffade åminstone två knuttar (en i bil :rolleyes: ) inom en timme (var var alla andra en freda kväll .... :öl kanske ?)

Har normalt inte så lätt att bara "dra" iväg.... barn, radhus, och en sambo som också vill köra........
Skall efter Semestrar försöka bättra mig (oss). Om bara den här :mad: värmen kunde ge sig !!

/Björn

Skall försöka ta oss till Rörken på måndag, får se vem som vinner fighten om vem som skall köra Hoj resp. Bil.... :crash

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping