Fan va snålt! Om man har en EU-moppe med medar och band då? Får man köra omkring då?
Eller en såndär enduro med band och skida? LV-reggad och allt!
Fan va snålt! Om man har en EU-moppe med medar och band då? Får man köra omkring då?
Det blev en sväng i måndags när jag bytte hoj i garaget.
+4 grader och sol några timmar i Uppsala så jag kunde inte låta bli. Lite halt några 100 meter runt hemmet men sen var det torrt.
Hämtade hem denna.
Ställde undan den vänstra.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Det var egentligen inget planerat. Jag hade en köpare på 750:in när jag köpte 1000. Han ångrade sig dock när det var dags att betala... Jag har ingen panik att sälja den just nu iom att försäkringen är billig. 2000kr/år, hel. Den är mer sliten än den andra så den får gå nu när det är sämre väder. Nästan nytt bakdäck och drivpaket på den oxå. På den blå ska jag byta innan jag kör mer med den. Tänkte polera upp den senare och lägga keramiskt lackskydd på lackade ytor, keramisk fälgförsegling och ppf (paint protection film) I fronten innan vår oxå. Sen får jag se vad som händer ned 750:in. Känns smidigt ändå att ha den till ruskårstiderna.Trevligt när en hojägare köper en hoj till, grattis !
Hur kom du fram till detta köp och hur tänker du fördela din hojtid på de båda ?
En 12 milatripp idag. Fan man har blivit en vackert väderåkare. Å en japansk custom* också. Jäkligt creddigt. Blev dessutom jagad av en grusbil med släp på slingerbulten. Ja ja, jag körde i alla fall inte av vägen i halkan. Fick iofs inte ens ett litet släpp.
Tre bilder, före, under och efter. Tanken rymmer bara drygt 10 liter. Trippen stod på 20 mil och jag tankade 8 liter.
View attachment 434599
View attachment 434598
View attachment 434597
*De hette custom förr. Fast för länge sedan när tidningen Bike var gud så kallades den typen även för bushoj.
View attachment 434824
Blockhusudden på Djurgården.
En fyramilatripp idag. Såg en XT660 motard vid Fridhemsplan och från Västerbron såg jag två vattenskotrar. Säsongen är ju inte slut ännu.
125? Det var väldigt många! (F'låt, kunde inte låta bli...)Jag såg 125 hojar utanför Mc-Donalds på Sveavägen i går
Och nu blev jag omkörd av en KTM på bakhjulet vid Akalla
Tänkte polera upp den senare och lägga keramiskt lackskydd på lackade ytor, keramisk fälgförsegling och ppf (paint protection film) I fronten innan vår oxå. Sen får jag se vad som händer ned 750:in. Känns smidigt ändå att ha den till ruskårstiderna.
Edit: Tog körkortet i augusti i år och bytte upp mig i oktober.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Det var en liten julklapp till dig!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2