Var är alla sporthojar?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är säsongen slut? Stockholm bjöd på strålande väder idag. Sol, torra vägar och det var inte ens kallt. Träffade på några BMW-hojjar, några glidare men endast en (!) sporthoj under en halv dags körning. Hade sällskap med nsubben från Rosenhill tillbaka in till stan.

Ni med sporthoj. Har ni kört klart?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jag var också ute och körde ett par timmar diag, strålande väder var grymt kul. mötte inte en enda sporthoj, ett par ktm950, en bunt glidare och ruskigt mycket störande bilar var det vägarna hade att bjuda på
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
En annan är en fegis som ställde in cykeln redan början på Oktober.
Ångrar sig lite nu när man ser vilka fina dagar vi haft denna månaden :3freak
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Vart ett gäng som slöt upp för stockholmskörningen i dag på donken i Väsby.
Färre än jag trodde det skulle vara. Dessutom var i alla fall tre hojar av icke-sport typ min inräknat. Totalt var det nog inte mer än 15pers tror jag, men kul var det! Mötte inte heller så många hojar under turen.

Är väl bara att konstatera att de flesta ställt in hojarna för vintern och gått i ide!?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tror man kan köra minst en månad till om inte snön kommer. Så länge det är torrt så är det ju lungt. Man får pälsa på sig och köra lite försiktigt!!! Bättre det än att inte köra alls!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Över en månad sen bettan gick i ide ofrivilligt då jag inte hade råd med försäkringen! Dock förestår ett ägarbyte som förhoppningsvis gör att jag får råd med hela nästa säsong! Kliar grymt i kroppen dessa vackra höstdagar men så himla varmt är det väl inte? Men alla har ju inte handtagsvärmare Starstriker....
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
20 mil idag:) Dock körde jag norr om stan. Kanonväder, lite jord här och där på vägarna men i övrigt var det helt ok!!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Över en månad sen bettan gick i ide ofrivilligt då jag inte hade råd med försäkringen! Dock förestår ett ägarbyte som förhoppningsvis gör att jag får råd med hela nästa säsong! Kliar grymt i kroppen dessa vackra höstdagar men så himla varmt är det väl inte? Men alla har ju inte handtagsvärmare Starstriker....

De där värmarna gör faktiskt ingen jätteskillnad när jag åker med tjocka handskar. Hansakarna isolerar åt andra hållet också. Däremot kan jag tänka mig att det är svårt att få på sig varma kläder under ett skinnställ? Det finns lite mer plats under ett goretexställ. Kände mig som en kassler idag när jag gav mig ut :)
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Strålande väder idag :tummenupp japp har sålt sporthojen och har nu Hypermotard med året runt försakring :yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hojen är på sjukstugan annars hade jag varit ute och gasat.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
De där värmarna gör faktiskt ingen jätteskillnad när jag åker med tjocka handskar. Hansakarna isolerar åt andra hållet också. Däremot kan jag tänka mig att det är svårt att få på sig varma kläder under ett skinnställ? Det finns lite mer plats under ett goretexställ. Kände mig som en kassler idag när jag gav mig ut :)

Mitt skinnställ är inte toktajt och jag brukar ha underställ då jag åker! Skulle kunna byta mot ett fleeceunderställ så kan jag nog åka i nov också. Men däcken är så hala innan man får upp värmen vilket tar lång tid plus att jag har metzler som tar lite extra tid. Detta ihop med k5:ans bottenvrid genererar nervkittlande sladdar!:yoparty
(tog faktiskt en kort vända i veckan i för att kolla att den funkade:D )
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Är det torrt och fint väder så kan man åka alla månader om året, man kan faktiskt slänga på sig lite kläder över stället.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mitt skinnställ är inte toktajt och jag brukar ha underställ då jag åker! Skulle kunna byta mot ett fleeceunderställ så kan jag nog åka i nov också. Men däcken är så hala innan man får upp värmen vilket tar lång tid plus att jag har metzler som tar lite extra tid. Detta ihop med k5:ans bottenvrid genererar nervkittlande sladdar!:yoparty
(tog faktiskt en kort vända i veckan i för att kolla att den funkade:D )

Ptja. Jag kör på däck med enduro-mönster och ganska hård gummiblandning. De är garanterat halare än dina. Hojjen är iofs inte lika motorstark, men det räcker. Man får gasa fint - speciellt i de blöta kurvorna. Ligger där höstblad får man ta det ännu lugnare.

Ligger nån sorts torvindustri längs Bulten och maskinerna har på något sätt lyckats pressa jordgeggan ner i asfalten till en fin 200-meters halkbana. Där gäller det att hålla tungan rätt i mun
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ptja. Jag kör på däck med enduro-mönster och ganska hård gummiblandning. De är garanterat halare än dina. Hojjen är iofs inte lika motorstark, men det räcker. Man får gasa fint - speciellt i de blöta kurvorna. Ligger där höstblad får man ta det ännu lugnare.

Ligger nån sorts torvindustri längs Bulten och maskinerna har på något sätt lyckats pressa jordgeggan ner i asfalten till en fin 200-meters halkbana. Där gäller det att hålla tungan rätt i mun

Det har legat skit där länge sist jag åkte (1 mån sen:gnissla ) låg det inpressat i vägen fläckvis i flera km helt j...a livsfarligt :mad: :mad:(utspillt med flit?) Allt det där med löv och regn är jag riktigt rädd för då jag inte är jätteerfaren direkt...Kommer att byta till power pilot nästa sommar :yoparty
 

sportbike

Guest
Det har legat skit där länge sist jag åkte (1 mån sen:gnissla ) låg det inpressat i vägen fläckvis i flera km helt j...a livsfarligt :mad: :mad:(utspillt med flit?) Allt det där med löv och regn är jag riktigt rädd för då jag inte är jätteerfaren direkt...Kommer att byta till power pilot nästa sommar :yoparty

det sitter inte i däcken,det sitter i huvet.....
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Den står avställd i garaget :( Men det kliade så mycket i fingrarna när jag gick förbi den ett par gånger idag så jag var tvungen att ta ut och motionera den lite ;)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top