Var är alla sporthojar?

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
Jepp, slutkört för iår för min del iaf... dåliga däck är nog största orsaken!!! :död Men längtar redan tills nästa sesse!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Underbar dag och såklart blev det en runda i dag också, den som inte var ute idag får allt skylla sej själv (iaf i östra sörmlandstrakten), mötte inga hojar men körde väl om 4-5st.

Det var på ett par ställen det låg mycket blöta löv på vägen annars var det så gott som obehindrad körning :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
det sitter inte i däcken,det sitter i huvet.....

Precis. Jag tar det jäkligt lungt på såna där ställen. Vill verkligen ha marginalerna på min sida.

Fick ändå min beskärda del av halka idag. Tänkte jag skulle smiska lite grus så jag drar ut på en grusväg. (avtagsväg från 225:an precis söder om Rosenhill).

Enligt GPSen kommer vägun ut några kilometer längre fram på en större väg igen. Yeehaa. Bara att flåsa på då så stenen sprätter och löven yr. Vägen blir mindre och mindre.... Två hjulspår... Lera. Skogsmaskinsspår. 250 kg hoj. Yepp. Jag ser vägen jag ska ut på. Vägbom. Bummer. Finns inte en chans att jag komemr förbi den med den där hojjen. Så nära men ändå så längt borta. Bara att vända om och backtracka 5 km i geggan tillbaka dit jag kom ifrån. Det började bli mörkt så det var lite sisådär, men hem kom jag :)
 

sportbike

Guest
Precis. Jag tar det jäkligt lungt på såna där ställen. Vill verkligen ha marginalerna på min sida.

Fick ändå min beskärda del av halka idag. Tänkte jag skulle smiska lite grus så jag drar ut på en grusväg. (avtagsväg från 225:an precis söder om Rosenhill).

Enligt GPSen kommer vägun ut några kilometer längre fram på en större väg igen. Yeehaa. Bara att flåsa på då så stenen sprätter och löven yr. Vägen blir mindre och mindre.... Två hjulspår... Lera. Skogsmaskinsspår. 250 kg hoj. Yepp. Jag ser vägen jag ska ut på. Vägbom. Bummer. Finns inte en chans att jag komemr förbi den med den där hojjen. Så nära men ändå så längt borta. Bara att vända om och backtracka 5 km i geggan tillbaka dit jag kom ifrån. Det började bli mörkt så det var lite sisådär, men hem kom jag :)

he-he,så går det när man har en offroad,stor som en 245;a :D

Självklart är det så! Jag har metzler bak(som är grymt) men slitet bridgestone battlax fram som är ett dåligt däck från början...

ja,nya friska gör det ju lite säkrare...:)
 
Last edited:

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Min är i alla fall avställd sedan 1 månad tillbaka, men jag måste erkänna att det kliar i hojtarmen varje gång jag går förbi hojen i garaget. :gnissla

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och hojar :va )"
 

sportbike

Guest
Min är i alla fall avställd sedan 1 månad tillbaka, men jag måste erkänna att det kliar i hojtarmen varje gång jag går förbi hojen i garaget. :gnissla

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och hojar :va )"

e inte vintern i skåne två-tre veckor,typ ?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Denna tråd är för dom norröver ganska retande då deras säsong varit över ett tag...bortsett för vinteråkare med dubb o prylar..Jag flyttade till sthlm nyligen och trodde säsongen skulle vara över i slutet av sept men det verkar funka in i nov:D :D :D
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Jag var ute idag en sväng runt Järfälla. Underbar höstdag. Däremot åker jag inte till jobbet så ofta längre eftersom det brukar ligga runt nollan vid 6-snåret när jag åker.
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
För att besvara din fråga om vi som kör sporthoj kört klart för i år så är svaret: Nej, inte än :D
... Hoppas fortfarande på någon fin höstdag! :)
Men visst får man köra lite försiktigare...
 

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
Ducati 749
Jag var också ute idag, riktigt schysst med helt torra vägar och tio grader.
SMHI lovar ju att torsdagen skall ge över 15grader och sol i sthlm så det är ju en dag att vara ledig på. Som jag :D .
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag var också ute idag, riktigt schysst med helt torra vägar och tio grader.
SMHI lovar ju att torsdagen skall ge över 15grader och sol i sthlm så det är ju en dag att vara ledig på. Som jag :D .

Jasså!? Ska det bli bra i slutet av veckan? Den helgen blir den sista för mig, för jag reser bort några veckor och när jag kommer hem är det nog tyvärr inte körbart längre........
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
FZR:en är avställd för i år och står inställd för uppfräschning och service. TTR:en däremot har just fått alldeles nya TKC80, så den skall nog få rulla hela vintern när det inte är alltför jävligt väder :)
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Jag var också ute idag, riktigt schysst med helt torra vägar och tio grader.
SMHI lovar ju att torsdagen skall ge över 15grader och sol i sthlm så det är ju en dag att vara ledig på. Som jag :D .

låter ju helt underbart - är också ledig torsd,fredag....
på med understället å ut å gasa (försiktigt...):yoparty :yoparty :D :D
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Hej! Ja vi var ute med våra sporthojjar:D Det tog cirka 2 timmar och va dööö skönt:tummenupp Avslutade åket med en fika vid rosenhill:tungan Få se nästa helg om det kan bli en repa:yoparty Va lugn snart är det 1 April i gen:) DÅ ska det gasas igen:D :D :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top