Var det du???

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Lång runda? haha de blev en gör lång rund!!!
Åkte ut kl 8 i morse kom hem nys :)
Min mc går fan hela dagarna! :D



Äää fan ja kör i från ghostrider!:yoparty:yoparty:yoparty

har inte vi redan kommit fram till att min 250 går fortare än din moppe? å jag kör då fan inte snabbare än spökåkarn :huvet
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Mogen :confused: det vet i fasen, vart lite kyligt i fredags med 2 + ute o fröset ute på den 3 filiga fuktiga filen, bakhjuls släpp från bakhjulet när man närmade sig 200 o gav full spätta från 4:de växeln va mindre roligt :gnissla
Jag gjorde liknande sak med min motard i helgen men jag var ännnu fräckare. Är lite svår o få upp på bakhjulet uppåt 200 så jag fick ta backen från Landvettermotet mot stan.
Gled fram i 200 o växlade ner till 4:an eftersom den är lite svag på 5:an, full gas o fick släpp på bakhjulet. Riktigt läskigt. Släppte iallafall av lite o vred inte på riktigt fullt denna gång o då reste den sig galant. Ökade sedan lite till 220-230 o höll den uppe ända tills BB då jag kom i fatt en Trabant så jag fick bromsa ner till 150 eftersom den inte körde fortare.
Alla jag körde om tittade på mig och då kände jag mig jättecool.
Gjorde om samma sak 7ggr för att fler skulle se mig och förhoppningsvis ngn här som kan skriva om det.
Var det ingen som såg mig?
 

CAPO

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2011, BMW S1000RR
Jag gjorde liknande sak med min motard i helgen men jag var ännnu fräckare. Är lite svår o få upp på bakhjulet uppåt 200 så jag fick ta backen från Landvettermotet mot stan.
Gled fram i 200 o växlade ner till 4:an eftersom den är lite svag på 5:an, full gas o fick släpp på bakhjulet. Riktigt läskigt. Släppte iallafall av lite o vred inte på riktigt fullt denna gång o då reste den sig galant. Ökade sedan lite till 220-230 o höll den uppe ända tills BB då jag kom i fatt en Trabant så jag fick bromsa ner till 150 eftersom den inte körde fortare.
Alla jag körde om tittade på mig och då kände jag mig jättecool.
Gjorde om samma sak 7ggr för att fler skulle se mig och förhoppningsvis ngn här som kan skriva om det.
Var det ingen som såg mig?

Jag såg dig, d var en riktigt schysst weelie!!!!:yoparty Det var jag som satt i trabanten.....:D Trodde för ett ögonblick att du skulle köra över mig.:crash
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag gjorde liknande sak med min motard i helgen men jag var ännnu fräckare. Är lite svår o få upp på bakhjulet uppåt 200 så jag fick ta backen från Landvettermotet mot stan.
Gled fram i 200 o växlade ner till 4:an eftersom den är lite svag på 5:an, full gas o fick släpp på bakhjulet. Riktigt läskigt. Släppte iallafall av lite o vred inte på riktigt fullt denna gång o då reste den sig galant. Ökade sedan lite till 220-230 o höll den uppe ända tills BB då jag kom i fatt en Trabant så jag fick bromsa ner till 150 eftersom den inte körde fortare.
Alla jag körde om tittade på mig och då kände jag mig jättecool.
Gjorde om samma sak 7ggr för att fler skulle se mig och förhoppningsvis ngn här som kan skriva om det.
Var det ingen som såg mig?

Har du turbo och bäbisdrev på mopeden eller?
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Jag gjorde liknande sak med min motard i helgen men jag var ännnu fräckare. Är lite svår o få upp på bakhjulet uppåt 200 så jag fick ta backen från Landvettermotet mot stan.
Gled fram i 200 o växlade ner till 4:an eftersom den är lite svag på 5:an, full gas o fick släpp på bakhjulet. Riktigt läskigt. Släppte iallafall av lite o vred inte på riktigt fullt denna gång o då reste den sig galant. Ökade sedan lite till 220-230 o höll den uppe ända tills BB då jag kom i fatt en Trabant så jag fick bromsa ner till 150 eftersom den inte körde fortare.
Alla jag körde om tittade på mig och då kände jag mig jättecool.
Gjorde om samma sak 7ggr för att fler skulle se mig och förhoppningsvis ngn här som kan skriva om det.
Var det ingen som såg mig?

så du gasade upp en ktm 660 på 4:ans växel i 200 blås?
Jag vill köpa din hoj!
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Jag såg dig, d var en riktigt schysst weelie!!!!:yoparty Det var jag som satt i trabanten.....:D Trodde för ett ögonblick att du skulle köra över mig.:crash

Najs. Äntligen en som såg mig. Hade iof kunnat köra över dig eftersom jag har en motard men ville inte riskera att få vattenplaning (ja det regnade) på biltaket. Kunde gått illa isåfall.
Har du turbo och bäbisdrev på mopeden eller?
Nä helt original.
så du gasade upp en ktm 660 på 4:ans växel i 200 blås?
Jag vill köpa din hoj!
Vet att det låter konstigt men var tvungen att använda 4:an då den inte orkar på 5:an.
Köpa min hoj, vet att det är många som tror att det handlar om vilken hoj man har men det är inte hojen det handlar om utan skillsen på den som kör.
Tex om jag sätter mig på samma cykel som den som vann VM i speedway använde så kommer jag ju inte att köra lika snabbt som honom. Fattar ju vem som helst.
Edit: Stavfel.
 
Last edited:

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Najs. Äntligen en som såg mig. Hade iof kunnat köra över dig eftersom jag har en motard men ville inte riskera att få vattenplaning (ja det regnade) på biltaket. Kunde gått illa isåfall.

Nä helt original.

Vet att det låter konstigt men var tvungen att använda 4:an då den inte orkar på 5:an.
Köpa min hoj, vet att det är många som tror att det handlar om vilken hoj man har men det är inte hojen det handlar om utan skillsen på den som kör.
Tex om jag sätter mig på samma cykel som den som vann VM i speedway använde så kommer jag ju inte att köra lika snabbt som honom. Fattar ju vem som helst.
Edit: Stavfel.

delvis sant men en ktm660 -04 som kan gasas upp i 200 blås på 4:an vill jag ha. du behöver inte oroa dig för att det är mina "skills" det är fel på ... vill bara ha en hoj som enligt all statistik inte finns.

Tänker på:
torrvikt på din: 131.0 kg
HP stock: 32.18

min 660 (yamaha)
Stock HP: 48
stock vikt: 173kg
Till det hör att jag har PC, pipor och bantat hojjen minst 25kg

min hoj gör inte ens 200 blås. därav vill jag ha din iom att det verkar vara en "freak of nature" hoj :p
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
delvis sant men en ktm660 -04 som kan gasas upp i 200 blås på 4:an vill jag ha. du behöver inte oroa dig för att det är mina "skills" det är fel på ... vill bara ha en hoj som enligt all statistik inte finns.

Tänker på:
torrvikt på din: 131.0 kg
HP stock: 32.18

min 660 (yamaha)
Stock HP: 48
stock vikt: 173kg
Till det hör att jag har PC, pipor och bantat hojjen minst 25kg

min hoj gör inte ens 200 blås. därav vill jag ha din iom att det verkar vara en "freak of nature" hoj :p


Du vet väl om att KTM reggas strypta.

och sen kan du slå upp ironi i nån ordbok med ;)
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Du vet väl om att KTM reggas strypta.

och sen kan du slå upp ironi i nån ordbok med ;)

om med ironi du syftar på allt prat om "skill" så är det inte ironiskt utan 100% sanning.. ingen oavsett hoj med dålig koll åker bakhjul över 200knyck.

Föffan, kom in i matchen nu!!!

Läs allt en gång till, från inlägg 7515.

suck.. detta forumet....

kan ju oxå vara så att jag inte såg ironin för att prata om / köra bakhjul i över 200knyck är ingenting konstigt i min värld.. så såg väl inte de absurda som gjorde det ironiskt...

men men nu släpper iallafall jag detta :p
 
Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
:hej

Jag sprang i ett jäävla tempo så de var nog därför du inte såg mig! :hojraket
Joggade förbi de som stod kvar på Mariaplan när den som körde fel precis hade hittat rätt. Tänkte stanna och berätta men felköraren dök upp när jag var 20m ifrån er så då joggade jag vidare. Kände inte igen dig heller eller så kanske de var du som körde tillbaka :va

Fel o fel... jag tog en annan väg bara :)
 

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Tjörn
Hoj
KTM Duke 690 2012
Vet inte hur många scooterförare som hänger här men.

Vi hade lite små race du och jag, du körde en scouter utav okänt fabrikat och hade en tjej bakpå. Vi körde E6an mot Stenungsund och svängde av på avfarten mot Orust, Stenungsund, Tjörn. Jag körde bil, Volvo S60 (SHE 833)
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
En gammelninja (600?) nu kl 12.20 på Torpavallsgatan. Du hade en vinröd tröja och svart hjälm. Du gasade fram och tillbaka på rakan. Var det du?
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Vem var du/ni...du övningskörde ni åkte mot helenedal ca: 19:00? du som ö-körde låg i mitten
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top