Vilka var det som jag vinkade till på Landvettervägen. Ni stod flera "nakna" bågar och minst en KTM vid busshållplatsen där Partillevägen och Landvettervägen korsar varandra och vinkade till mig.
Jag hade en mycket trevlig tur på fyra timmar, som tyvärr slutade med ett tråkigt minne.
Jag kom nästan hela vägen till Bråta, men tyvärr hade en skoter kört rakt in i avbärar-räcket och han hade flugit ner mot sjön. Jag kan säga att man skall knäppa sin hjälm när man är ute och kör. Han hade inte gjort det, så den låg och flöt i sjön. Sedan finns det en anledning till att man skall ha skyddsutrustning även om man "bara" kör en 125cc skoter.
Jag kom precis när det hände och man skall vara tacksam för att man går en massa utbildningar i första hjälpen. Varför olyckan hände kan nog bara föraren svara på, men det jag och bilen som mötte såg är förvirrande.
Ambulanserna var extremt snabbt på plats vilket jag var imponerad över, står dom standby vid Landvettervägen på sommarhalvåret?
Mannen var vid medvetande hela tiden.
Så nu kommer min lilla moralpredikan: Använd skyddsutrustning, gå en kurs i hur du framför din mc (t.ex SMC) och KÖR MED INSIDAN AV HUVUDET!