Var det du???

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Pinky swishade förbi i almedal idag runt 18-tiden, mot mölndal centrum

Strax därefter kom en röd/svart CBR på bakhjulet samt en till hoj in mot stan.
Var det du?

Det stämmer det, brum brum vrååååål :).

Igår måste det väl ändå ha varit Paser m fl som jag och Pysch såg i allén igår runt 17.30? Vi stod vid rödljuset på er högersida med grönsakstorget i ryggen på oss.

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
3 st motarder, på väg från Hindås mot Bollebygd på eftermiddagen igår. Sista liraren wheelade precis utanför vårt hus (strax utanför Hindås) :tummenupp

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen

Igår måste det väl ändå ha varit Paser m fl som jag och Pysch såg i allén igår runt 17.30? Vi stod vid rödljuset på er högersida med grönsakstorget i ryggen på oss.

Jag. Paser, en motard och två kawa swishade förbi där vid den tiden, riktning mot järntorget.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Jepp det var jag det! :)
Du får ju vinka tillbaka när jag hejar :hej

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag mötte Paser&co igår på motorvägen mellan mölndal och kållered vid 18:40-tiden. Andra gången jag möter er slumpmässigt på några få dagar..

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Vilka var det som jag vinkade till på Landvettervägen. Ni stod flera "nakna" bågar och minst en KTM vid busshållplatsen där Partillevägen och Landvettervägen korsar varandra och vinkade till mig.

Jag hade en mycket trevlig tur på fyra timmar, som tyvärr slutade med ett tråkigt minne.
Jag kom nästan hela vägen till Bråta, men tyvärr hade en skoter kört rakt in i avbärar-räcket och han hade flugit ner mot sjön. Jag kan säga att man skall knäppa sin hjälm när man är ute och kör. Han hade inte gjort det, så den låg och flöt i sjön. Sedan finns det en anledning till att man skall ha skyddsutrustning även om man "bara" kör en 125cc skoter.
Jag kom precis när det hände och man skall vara tacksam för att man går en massa utbildningar i första hjälpen. Varför olyckan hände kan nog bara föraren svara på, men det jag och bilen som mötte såg är förvirrande.
Ambulanserna var extremt snabbt på plats vilket jag var imponerad över, står dom standby vid Landvettervägen på sommarhalvåret?
Mannen var vid medvetande hela tiden.

Så nu kommer min lilla moralpredikan: Använd skyddsutrustning, gå en kurs i hur du framför din mc (t.ex SMC) och KÖR MED INSIDAN AV HUVUDET!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vilka var det som jag vinkade till på Landvettervägen. Ni stod flera "nakna" bågar och minst en KTM vid busshållplatsen där Partillevägen och Landvettervägen korsar varandra och vinkade till mig.

De va vi :hej Men min hoj e inte naken!! Skulle aldrig få för mig att visa mig naken ute så kom inte me sånt skitsnack! ;)

Hoppas scooterföraren återhämtar sig väl.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
De va vi :hej Men min hoj e inte naken!! Skulle aldrig få för mig att visa mig naken ute så kom inte me sånt skitsnack! ;)

Hoppas scooterföraren återhämtar sig väl.

Då stod du bakom alla "nakna"!!!:pannkyss :D

Skoterföraren pratade men hade jävligt ont. Han blödde inte från huvudet som jag kunde se, han låg tyvärr på sidan mot en sten. Höften var nog skadad, då han låg fastkilad mellan ett träd och en bergsknalle. Det är ju helt omöjligt att säga vilka inre skador han hade, men min helt oproffsiga bedömning är att han nog blir hyffsat återställd.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Då stod du bakom alla "nakna"!!!:pannkyss :D
The place to be..... :arsele ;)

Skoterföraren pratade men hade jävligt ont. Han blödde inte från huvudet som jag kunde se, han låg tyvärr på sidan mot en sten. Höften var nog skadad, då han låg fastkilad mellan ett träd och en bergsknalle. Det är ju helt omöjligt att säga vilka inre skador han hade, men min helt oproffsiga bedömning är att han nog blir hyffsat återställd.

Skönt det! Hoppas du har rätt :)

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Var det RickZ som puttrade på Ringögatan idag min sin fina vita Traja ? fick bara stå å titta på i solan då man jobbade

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Var det RickZ som puttrade på Ringögatan idag min sin fina vita Traja ? fick bara stå å titta på i solan då man jobbade

Jepp det var det! På väg hem ifrån jobbet, fast jag hade jour så det blev ett jävla flängande så fort sökaren ringde. Blev tvungen att byta till bilen varje gång! :rolleyes:

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Jepp det var det! På väg hem ifrån jobbet, fast jag hade jour så det blev ett jävla flängande så fort sökaren ringde. Blev tvungen att byta till bilen varje gång! :rolleyes:

Trevligt, lite lättare att känna/komma ihåg någon med en vit Speed Triple mot t ex en R1 :rolleyes: .

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Var det DU som försökte springa igång din SpeedTripple utanför sahlgrenska idag?

Vem det än var såg det väldigt svettigt ut...

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Var det du?

Klockan va ca 19.58 och detta är mc donalds vid brunnsparkens spårvagnsstation......

Kanske va det Mark och det va därför han kom efter oss andra till bowlingen. Någon som vet nått?

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    72.1 KB · Visningar: 81
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar