Var det någon som försökte köra hoj i Tokholm tidigare ikväll?

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Uppsala & Stockholm
Hoj
Ducati 900 SSie
Det försökte nämligen jag. Det var decimeterdjupa pölar på Essingeleden och hällregn. Det slog meterhöga svallvågor från mötande och omkörande bilar som landade ovanpå mig. Jag fick elfel på Duccen såklart av allt vatten - eller ja, frilägesindikatorn slutade funka. Inte för att man behöver den men ändå. Så blött var det.

Helt jävla sjuk tur från Lapplands Väsby till Stockholms City.

Detta efter en mycket najs båttur från Lapplands Väsby till Stockholms City då det INTE regnade. Rätt kul att köra 45 knop med båt. Har aldrig provat det förut.
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Jag åkte hemåt i stark motsol och regn, nästan lite för spännande :gnissla
 

Stiffe

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Solna
Hoj
Dr 800S
Jag körde i regnet som blev till hagel...
Plockade även en fågel med hjälmen och tvingades tvärnita i en rondell för en bil som körde högervarv.
Kul tur... :rolleyes:
 

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kawa ZR-7 och letar efter ny skogshoj...
Stiffe skrev:
tvingades tvärnita i en rondell för en bil som körde högervarv.
Kul tur... :rolleyes:

Är iofs trött som tusan, efter att ha ägnat kvällen åt ruggande skön enduro, men... Kör man inte högervarv i rondeller..? :rolleyes:
 

Stiffe

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Solna
Hoj
Dr 800S
Gnurf skrev:
Är iofs trött som tusan, efter att ha ägnat kvällen åt ruggande skön enduro, men... Kör man inte högervarv i rondeller..? :rolleyes:

Vet inte hur man säger det, men jag skulle kalla det för vänstervarv när man kör moturs i rondeller.
 

Svekke

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Huddinge
Hoj
DRZ400S
Håller med. Jag hoppas verkligen att Gnurf kör åt vänster i rondeller, eller kör i rondeller långt från mig. Fast mot- och medurs är tydligare.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Klarade mig rätt bra inte speciellt blöt men körde på sena eftermiddagen. Var ute och åkte bil senare men missade regnet på kvällen också. Apråpå rondeller så se upp i rondellen vid Lindhagens plan. Det såg ut som vägverksreparation med lösgrus igen.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Gnurf skrev:
Är iofs trött som tusan, efter att ha ägnat kvällen åt ruggande skön enduro, men... Kör man inte högervarv i rondeller..? :rolleyes:

har du körkort ? Eller är du norrman :)
 

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Kawa ZR-7 och letar efter ny skogshoj...
Tja.. Kallar det högervarv, eftersom jag svänger höger då jag kör in.. Hade jag svängt vänster in i rondellen, hade jag kallat det vänstervarv.. Inte svårare än så... Eller..?
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Gnurf skrev:
Tja.. Kallar det högervarv, eftersom jag svänger höger då jag kör in.. Hade jag svängt vänster in i rondellen, hade jag kallat det vänstervarv.. Inte svårare än så... Eller..?

Du får kalla det vad du vill, vi lever i ett fritt samhälle, men resten av världen kallar det vänstervarv. Att använda det allmänt accepterade uttryckssättet underlättar nog din vardag...
 

Flammy

second place is the first loser
Gick med
1 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
Stiffe skrev:
Vet inte hur man säger det, men jag skulle kalla det för vänstervarv när man kör moturs i rondeller.

Säkrast å använda med/moturs, har erfarenhet från mitt jobb då det förr användes höger resp vänster varv vid rökdykning men numera använder man högerhand i vägg resp vänster hand i vägg beroende på åt vilket håll man bör börja söket.. Eftersom högervarv å vänstervarv inte tolkas lika av alla.. Dumt med onödiga missförstånd liksom :rolleyes:
 

hejdaniel

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Sthlm - Traneberg
Hoj
KTM 640-E 2003
Kör ofta söder mälarstrand västerut och svänger upp på Västerbron.. I början där det ligger röd asfalt på bron är det så förbannat halt när det är blött... måste varit andra som upplevt det just där. Ibörjan blev jag lika chockad varje gång bakhjulet spann hejdlöst.. Nu brukar det också spinna ganska bra, fast jag ser nästan fram mot det. Vet inte om det beror på att det är uppförsbacke och lastbilar etc. som spyr ut dieselångor där.. men det är vansinnigt halt.. Så varning till er som ännu inte upplevt det.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top