Var fäster ni GoPro?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Sugproppen är bara att glömma på mc.. både jag och en vän har tappat vars en kamera på så vis. Ojämna vägar och hård dämpning + det tunga fästet och kameran blir för mkt.

Curved adhesive mounts på kåpor och hjälm är det bästa klarar 280+ mätarfart :fakta

View attachment 382484

Såhär blir det med hjälm monterat:

http://www.youtube.com/watch?v=7Ypz9I-8ZzQ

Nice! Rent ljudmässigt låter det inte så brusigt. Använder du en extern mic eller är det den inbyggda? =)

Näe det blir nog ingen sugpropp för mig, antingen klister eller fastskruvat.

Men så, då vet jag ungefär hur jag skall göra då, du får jätte gärna svara på min fråga ang mic/ljud om du vill.

Annars så tackar jag för mig, jag tror jag fick den hjälpen jag behövde

TACK

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Med pannband för sjysta actionvyer och för översiktsbilder på hyllan bredvid sängen.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Sugproppen är bara att glömma på mc.. både jag och en vän har tappat vars en kamera på så vis. Ojämna vägar och hård dämpning + det tunga fästet och kameran blir för mkt.

/QUOTE]

Jag har ju i och för sig inte en GoPro utan en Contour men principen är ju densamma.

För att inte bli av med kameran använder jag en fisketafs som extra säkring när kameran monteras på hojen.
http://biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Fiskelina/Tafs-26144/.
Kanske inte lämpligt om kameran monteras lågt och riskerar att hamna under något av hjulen om den lossnar. Men annars funkar det kanon

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hörrni, vad gör ni med alla era gopro-filmer? Tycker alla filmar, men det är ytterst sällan man ser några ordentligt redigerade rullar?

Eller filmar ni bara, sen lägger upp materialet på nån portabel hårddisk för efterlevande?

lassekongo 1

anderssonracing.nu
Gick med
12 May 2008
Hoj
-09 Yamaha R1
Gå in på anderssonracing.nu, där har jag lagt ut filmer med min GoPro kamera.
Jag har den ofta framför topkåpan med det medföljande fästet och det fungerar utmärkt upp mot 300 km/tim.
Jag satte den på kompisens hoj på sido kåpan, det fungerade också bra upp mot 300 km/tim.
Jag lägger upp det på Windows Live Movie Maker och sen ut på Youtube.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
ImageUploadedByTapatalk1365320334.199342.jpg
På gaffeln.

ImageUploadedByTapatalk1365320365.164560.jpg
Undersidan av magkåpan.

ImageUploadedByTapatalk1365320417.037887.jpg
På kedjekåpan.

ImageUploadedByTapatalk1365320442.934615.jpg
På svingen.

Och så har jag ett fäste på vänster sida på hjälmen, och sugkoppen på tank eller kuts.

Har dock bara provat på hjälmen i nuläget, satte dit de andra inatt.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En Magic arm sen kan du fästa den varsomhelst och alla möjliga och omöjliga vinklar.

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag lånade en GoPro ifjol för att filma på Ringen (men det blev inget filmat på själva banan) och då fäste jag den i gps-fästet som sitter i centrumbulten på övre gaffelkronan (heter den så) och det ser riktigt bra ut. Jag trodde kanske att kameran skulle röra sig för mycket när man svänger men styret vrids ju ändå så lite så det verkar inte vara något problem.
I exempelfilmen ovan (inlägg #9) ser man knappt vägen framför hojen då kameran ställt in sig för ljuset "utanför" vindrutan men med kameran på styret fyller framrutan hela bilden och således ställer kameran in sig för det ljuset istället :tummenupp
Lite pill var det att få fast kameran, jag var t ex tvungen köpa en sån här http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0003-0.html och skruva fast i en plasthållare som tydligen följde med kameran.
Den här kanske funkar att skruva in direkt i GoPron? http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0024-0.html
Den här ser nästan ut som mitt fäste som sitter i styrkronan http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0020-0.html men jag har en där bulten går rakt igenom kulan istället.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO