Ska lacka lite, och eftersom den allmänna uppfattningen om sprayfärg är att den suger zebradase ska jag försöka få tag i 2k-lack. Färgen jag är ute efter är svart, plain and simple, även någon vit grund samt klarlack. Blir det ekligt dyrt eller helt acceptabelt? Tilläggas bör att min månadsinkomst är 1000kr ala studiebidrag, och jag har 1000 kr däck och skinnställ på köpelistan också, mao är det SNÅLT. Därför passar jag ändå på att slänga in en fråga om sprayfärg verkligen är så värdelöst som det sägs? Om man bara klarlackar ordentligt tycker jag det borde hålla ändå... Den enda erfarenheten jag har med sprayfärg är bakskärmen på en moppe, och den krackelerade ganska omgående pga av diverse halv-misslyckade wheelieförsök och det säger ju inte så mycket.
Edit: Ska försöka få tag på lite vinyl/klistermärken också. Hade tänkt lacka tanken vit, maskera med någon snygg dekal och lacka svart över. Var får man tag på lite sjyssta dekaler?
Edit: Ska försöka få tag på lite vinyl/klistermärken också. Hade tänkt lacka tanken vit, maskera med någon snygg dekal och lacka svart över. Var får man tag på lite sjyssta dekaler?