Var få tag på 2k lack?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Ska lacka lite, och eftersom den allmänna uppfattningen om sprayfärg är att den suger zebradase ska jag försöka få tag i 2k-lack. Färgen jag är ute efter är svart, plain and simple, även någon vit grund samt klarlack. Blir det ekligt dyrt eller helt acceptabelt? Tilläggas bör att min månadsinkomst är 1000kr ala studiebidrag, och jag har 1000 kr däck och skinnställ på köpelistan också, mao är det SNÅLT. Därför passar jag ändå på att slänga in en fråga om sprayfärg verkligen är så värdelöst som det sägs? Om man bara klarlackar ordentligt tycker jag det borde hålla ändå... Den enda erfarenheten jag har med sprayfärg är bakskärmen på en moppe, och den krackelerade ganska omgående pga av diverse halv-misslyckade wheelieförsök och det säger ju inte så mycket.

Edit: Ska försöka få tag på lite vinyl/klistermärken också. Hade tänkt lacka tanken vit, maskera med någon snygg dekal och lacka svart över. Var får man tag på lite sjyssta dekaler?

Trashcan skrev:
Ska lacka lite, och eftersom den allmänna uppfattningen om sprayfärg är att den suger zebradase ska jag försöka få tag i 2k-lack. Färgen jag är ute efter är svart, plain and simple, även någon vit grund samt klarlack. Blir det ekligt dyrt eller helt acceptabelt? Tilläggas bör att min månadsinkomst är 1000kr ala studiebidrag, och jag har 1000 kr däck och skinnställ på köpelistan också, mao är det SNÅLT. Därför passar jag ändå på att slänga in en fråga om sprayfärg verkligen är så värdelöst som det sägs? Om man bara klarlackar ordentligt tycker jag det borde hålla ändå... Den enda erfarenheten jag har med sprayfärg är bakskärmen på en moppe, och den krackelerade ganska omgående pga av diverse halv-misslyckade wheelieförsök och det säger ju inte så mycket.

Edit: Ska försöka få tag på lite vinyl/klistermärken också. Hade tänkt lacka tanken vit, maskera med någon snygg dekal och lacka svart över. Var får man tag på lite sjyssta dekaler?
Bas 800-1000kr litern
Klarlack ligger runt detsamma.
Vanlig enkomp tål ej bensin.

Vars du skall köpa den?
Krävs väl ingen raket forskare för att lista ut det!
Vilka e det som lackerar?

Lindén skrev:
Bas 800-1000kr litern
Klarlack ligger runt detsamma.
Vanlig enkomp tål ej bensin.

Vars du skall köpa den?
Krävs väl ingen raket forskare för att lista ut det!
Vilka e det som lackerar?

:jisses

Inte billigt det! Låt säga att man har en enkomp som klarar bensin då? Har nämligen hittat en sida som säljer lite sånt. Är det fortfarande dåligt på alla fronter?

Nej, jag har ingen aning. :va
Eller, jag antar att det går bra hos någon lackfirma, men vad hjälper det om man inte känner till någon?

Om du berättar var du bor så kan det ju underlätta.

Om du bor i GBG så finns det ett bra och billigt ställe som heter Henrikssons AB som säljer Tyska Mipa´s billacker.

031 120100

Vi köpte rubbet till två hojar för 1550:- ink moms och kvitto.

Rubbet innebär.

1l slipgrund +härdare
1 l svart basfärg
0,5 vit basfärg

0,5l Pearl
0,5l klarlack blank + härdare
0,5l klarlack matt + härdare

Last edited:
Långa farbron skrev:
Om du berättar var du bor så kan det ju underlätta.

Om du bor i GBG så finns det ett bra och billigt ställe som heter Henrikssons AB som säljer Tyska Mipa´s billacker.

031 120100

Vi köpte rubbet till två hojar för 1550:- ink moms och kvitto.

Rubbet innebär.

1l slipgrund +härdare
1 l svart basfärg
0,5 vit basfärg

0,5l Pearl
0,5l klarlack blank + härdare
0,5l klarlack matt + härdare

Stockholm. Glömde det. :3freak

Ja, det låter ju inte helt tokigt, så mycket färg behövs knappast. Hur mycket täcker en liter ungefär? Ska bara lacka tank+2 minimala "sidokåpor" och en liten röv. Kan ju inte gå åt mycket då? en halvliter? 3 dl?
:gnissla

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back