var försäkra sporthoj billigast

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
var hitta billigaste helförsäkring på en honda cbr 1000rr
har kollat runt på dom största bolagen men tänkte höra med er om nån hittat nåt mindre billigare.
ca 15000-17000 på en ostraffad 55åring är vad jag fått fram
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Ring runt till ALLA bolag.. Det är enda tipset.. du kan tillochmed få olika bud från samma bolag...
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har du kollat hos IF ?
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Gå med i SMC
Gå en Avancerad förarkurs
Teckna en SMC försäkring hos Folksam
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Har en 04 och betalar 16000 hel/hel hos folksam.
Hade IF innan men fick inte utbetalt en krona hos dem när jag blev påbackad med min gamla hoj av en smitare så bytte direkt.
Plus att självrisken på märkesförsäkringen hos IF är sjukt hög.
Har ringt och hört alla bolag och folksam var billigast och bäst villkor för mig.
Kan ju vara annorlunda för dig men mitt tips är folksam.
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Ja, har för mig att Folksam låg riktigt bra till ( läs: mindre svindyrt) än många andra.
Men eftersom jag har bil, hem & barn försäkrat på Länsförs. blev det några hundringar billigare att byta till dom.
Tror jag betalar ca 17.000kr helförs/helår. Men så bor jag också i en stad som ligger i topp när det gäller kriminalitet, vilket inverkar negativt på priset.. :mad:
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag skulle inte teckna en SMC försäkring hos Folksam på en näst intill ny motorcykel eller en motorcykel med högt andrahandsvärde. Sist jag kollade upp försäkringen i fråga var självrisken 25% av värdet på motorcykeln vare sig det var stöld eller olycka.

Själv har jag IF sedan många år tillbaka. Har varit väldigt nöjda med dem. Brukar ringa runt varje år och jämföra priser mellan de olika försäkringsbolagen och än så länge så har ingen erbjudit mig lägre premie.

Jag skulle dock inte stirra mig blind enbart på premien utan försöka bilda mig en uppfattning hur de behandlar sina kunder i skarpt läge. Det är först då de visar var de står. Nu tänker jag inte i första hand på ersättning av materiella ting utan personskador.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Finns flera företag som kollar billigast försäkring. Du kan prova att kontakta t.ex. insplanet. Det är kostnadsfritt, de får någon form av provision av försäkringsbolagen om du teknar försäkringen genom dem.

www.insplanet.se
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
:va
Jag skulle inte teckna en SMC försäkring hos Folksam på en näst intill ny motorcykel eller en motorcykel med högt andrahandsvärde. Sist jag kollade upp försäkringen i fråga var självrisken 25% av värdet på motorcykeln vare sig det var stöld eller olycka.

Själv har jag IF sedan många år tillbaka. Har varit väldigt nöjda med dem. Brukar ringa runt varje år och jämföra priser mellan de olika försäkringsbolagen och än så länge så har ingen erbjudit mig lägre premie.

Jag skulle dock inte stirra mig blind enbart på premien utan försöka bilda mig en uppfattning hur de behandlar sina kunder i skarpt läge. Det är först då de visar var de står. Nu tänker jag inte i första hand på ersättning av materiella ting utan personskador.


Blev riktigt dåligt behandlad av IF genom hela processen där jag var utsatt för en smitning och skadad hoj.
Honda verkstad sa att fallet var solklart då dem tittade på skadorna och sa att vem som helst kunde se att den blivit påbackad och vält.
Tydligen inte If snubben...
Personskador har jag inga erfarenheter av så kan hända att dem är sjukt bra där.... :va
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
:va
Blev riktigt dåligt behandlad av IF genom hela processen där jag var utsatt för en smitning och skadad hoj.

Jag såg att du ansett dig illa behandlad i ditt tidigare inlägg högre upp och beklagar det verkligen. Det är bra att du delar med dig hur du känner. Själv har jag en parkeringsskada på min bil som någon annan förorsakat utan att meddela mig. Jag har polisanmält skadan. Den part som går in och betalar i sådana situationer är TFF om deras villkor uppfylls. Tyvärr saknar jag ett vittne. Försäkringsbolaget anser därmed att det inte finns tillräckliga bevis och nekade mig att gå genom TFF. Det jag gjorde var att jag vände mig direkt till TFF och överklagade beslutet som mitt försäkringsbolag tog. Väntar fortfarande på svar från dem. Jag kan förstå att man är hårda när det gäller ersättning från TFF. Det finns många som försöker utnyttjar dem. Deras kostnader har ökat markant på senare år har jag fått höra. Tyvärr drabbas även ärliga människor med gott uppsåt.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Själv har jag ringt till alla och if är dem som är "billigast" för mig, "bara" ca 3400:- /mån men då finns möjlighet att ställa av oxå. Det är i och för sig på en k7 men ändå. Tennant/ Dina försäkringar och salus tror jag det var trafikförsäkrar endast, Folksam skulle ha 47000:- om året för mig och Läns låg runt 40000:-. Då bor jag utanför en liten ort och har aldrig haft en skada. Trygg hansa var oxå dyra som f...n, e så tradigt när man nästan bestämt sig för hojen man vill köpa:huvet
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ifs märkesförsäkring är ju billig men med en självrisk på 25000....

Annars brukar sveland vara bra eller folksam om du är smc medlem och har gått någon av deras kurser!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top