var förvarar ni era lås när ni kör

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
har tagit bort väskan som sitter där bak på hojen är ju inte allt för snygg (660 -04), dumt efter som jag inte vet var jag ska ha låset nu, "beauty before function" :)

var förvarar ni era lås? ryggsäck?, påse på handtaget kanske?

hitta denna bilden och blev lite inspirerad på att göra någon sådan lösning, hittar dock ingen bra box/låda/väska, någon som kanske har något förslag?
 

Bifogat

  • KTM-Tool-Box-Inside-Med.jpg
    KTM-Tool-Box-Inside-Med.jpg
    23.3 KB · Visningar: 138
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
I bilen eller på släpet:D
Det finns väl rätt många olika fästen till skivbromslås tror jag
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag åker allt som oftast med ryggsäck. Dock har jag så gott som aldrig låsen med mej då de är tunga, otympliga och jag stannar aldrig så att jag behöver låsa =D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jag tror tyvärr inte på lösningen du visar. Mina aningar är att låset skulle skramla sönder den lilla lådan på bara några mil. Själv kör jag med magväska på motarden, tycker jag funkar bra. Även lätt att komma åt plonboken när man ska tanka. :tummenupp
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag tror tyvärr inte på lösningen du visar. Mina aningar är att låset skulle skramla sönder den lilla lådan på bara några mil. Själv kör jag med magväska på motarden, tycker jag funkar bra. Även lätt att komma åt plonboken när man ska tanka. :tummenupp

Låter väldigt otrevligt om man skulle klota och således landa på låset?:näsblod
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Detta satt orginalmonterat på min 625 '04 så det är nog bara å kolla bland KTM's reservdelar. Jag förvarade alltid mitt lås där utan problem så....

.
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Tycker oxå det är jobbigt, satte dit en egen väska på bakskärmen men den riktigt rejäla väskan höll i 300 mil och min bakskärm mådde oxå bäst av att jag tog av den.
Just nu ligger låset i ryggsäcken men det känns besvärligt att alltid behöva ha med sej ryggsäck.

hmmm.....
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Detta är en variant. Problemet med förvaring bortblåst. Ej godkänt men kan ju användas vid kortare stopp. Låset fungerar som fotpinne vid färd, låses upp med nyckel och fungerar som skivbromslås.
 

Bifogat

  • P1050218.jpg
    P1050218.jpg
    63.6 KB · Visningar: 160

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
krisse, Funderar också på vars man ska förvara låset när man är ute och kör. Tror att bilden du visar inte är så dum men att man ska ha en metallåda istället med lite skumgummi i så inte låset skramlar. Men har inte hittar någon låda som fungerar, den måste ju gå att stänga ordenligt med så att man inte tappar låset.

Någon som vet om vars man får tag på en lagom står stållåda?

/Haggwe
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
krisse, Funderar också på vars man ska förvara låset när man är ute och kör. Tror att bilden du visar inte är så dum men att man ska ha en metallåda istället med lite skumgummi i så inte låset skramlar. Men har inte hittar någon låda som fungerar, den måste ju gå att stänga ordenligt med så att man inte tappar låset.

Någon som vet om vars man får tag på en lagom står stållåda?

/Haggwe

Lådan på bilden är gjord för KTM´s verktygssats så den borde även funka för ett lås.
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Rasorblade, ok det visste jag inte har precis skaffat hoj. Men går de att köpa lösa lådor då eller är det bara tillsammans med verktygen?

/Haggwe
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Finns något abus skivbromslås då man för med ett fäste för låset.

Skruvar på fästet på något lämpligt ställe på hojen tex fotpinnar, sen drar man på låset dära.

Själv så kör jag med kättning runt axeln typ, fast har endast med mig lås om jag ska handla något eller åka till skolan.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Rasorblade, ok det visste jag inte har precis skaffat hoj. Men går de att köpa lösa lådor då eller är det bara tillsammans med verktygen?

/Haggwe

Den ska gå att köpa "löst". Men vet just nu inte vilken hoj den sitter på.. Kan försöka ta reda på det!
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
sh37m_dt.jpg


Sådär ungefär
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Låter väldigt otrevligt om man skulle klota och således landa på låset?:näsblod

Ja, det kan ju vara obehagligt. Men gissningsvis så ramlar man inte med de intima delarna emot asfalten då kanske den naturliga reaktionen är att dra ihop kroppen i forsterställning. Så det känns ganska säkert ändå. :va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När jag är ute och kör så kör jag. Varför jag ska barlasta hojen med låset har jag aldrig förstått. Jag sticker ut i sommarnatten vid 20-tiden på kvällen och kommer tillbaks vid 24-rycket. :3freak
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top