Var fan är årets valfläsk?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Vad har hänt, det är bara tyst och inget valfläsk serveras trots det stundande valet, eller missar jag det bara. Upplys mig :D
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vad har hänt, det är bara tyst och inget valfläsk serveras trots det stundande valet, eller missar jag det bara. Upplys mig :D
Typ som att S och SD är för nato? Typ som att MP öppnar för kärnkraft? Typ som att M vill ge el-bidrag?

Finns tusen exempel om man läser tidningarna.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Tveksamt, inte mycket som händer, så här års är förväntningarna att mam ska vara späckad med valfläsk. Miljömupparna för kärnkraft, Är du svagbegåvad? Länka gärna. Nato är något som tillkom innan valet, tack gode gud att det äntligen är på väg att bli klart.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi fick väl tillbaka på elräkningen nyss?

Varför hände det strax före valet?

Jag har också sett någon miljömupp försiktigt prata om att "öppna upp för diskussion om kärnkraften"

Vad dom menar med det är svårtytt, dom kanske bara tänker bromsa avvecklingen tills vi kan köpa gas av putler istället, för gas är hållbart, det har dom gröna i tyskland krävt...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tveksamt, inte mycket som händer, så här års är förväntningarna att mam ska vara späckad med valfläsk. Miljömupparna för kärnkraft, Är du svagbegåvad? Länka gärna. Nato är något som tillkom innan valet, tack gode gud att det äntligen är på väg att bli klart.
Vilken sköning du är. Dum, men fattar det inte själv. Jag ska förklara så du förstår.(Ingen garanti när det gäller dig). Jag gav dig precis flera exempel på valfläsk och hänvisade även till tidningarna som är späckade med det. Prova att be någon läsa tidningen för dig långsamt.

Nu skrev jag inte att ”Miljömupparna för kärnkraft” utan ”MP öppnar för kärnkraft”. Länken du bad om kommer här: https://www.di.se/nyheter/bolunds-besked-mp-ger-gront-ljus-till-ny-karnkraft/

Nato kom innan valet, ja. Väldigt observant av dig. Vet du vad som också brukar komma innan valet? Valfläsk! Det blir sällan valfläsk strax efter valet. Jag vill också passa på att nämna att du startade denna tråden innan valet. Jag vet att du kan ha svårt att ta in detta men valet har inte varit än.

Lycka till. Det är inte ditt fel att du föddes som du är.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Typ som att S och SD är för nato? Typ som att MP öppnar för kärnkraft? Typ som att M vill ge el-bidrag?

Finns tusen exempel om man läser tidningarna.
Valfläsk ska väl vara att ge den tilltänka väljaren egna direkta fördelar. Så att MP är för eller mot kärnkraft och Sosse-partierna bryr sig om NATO kvalar inte. Är ju anpassningar till verklighet som inte får direkt verkan för en väljare. Och verkligheten kan ju tom verka skadligt på MP-väjare.

Men el-bidrag från S+M är nice. VPK's "sverigepriser" på el likaså, även om det senare visar att de inte begriper sig på marknadsekonomi, vem skulle välja att sälja elen till privatkunder om de fick fjärdedel så mycket betalt?.

Men det är lite tunt. Förra valet skulle väl alla barnfamiljer få en extra föräldravecka som extrasemester. Karensdagen ska avskaffas, tandvården ska bli billigare. Pensionerna upp. Ytterligare ett jobbskatteavdrag. Sådana saker har det varit lite skralt med.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Valfläsk ska väl vara att ge den tilltänka väljaren egna direkta fördelar. Så att MP är för eller mot kärnkraft och Sosse-partierna bryr sig om NATO kvalar inte. Är ju anpassningar till verklighet som inte får direkt verkan för en väljare. Och verkligheten kan ju tom verka skadligt på MP-väjare.

Men el-bidrag från S+M är nice. VPK's "sverigepriser" på el likaså, även om det senare visar att de inte begriper sig på marknadsekonomi, vem skulle välja att sälja elen till privatkunder om de fick fjärdedel så mycket betalt?.

Men det är lite tunt. Förra valet skulle väl alla barnfamiljer få en extra föräldravecka som extrasemester. Karensdagen ska avskaffas, tandvården ska bli billigare. Pensionerna upp. Ytterligare ett jobbskatteavdrag. Sådana saker har det varit lite skralt med.
Känns bara som att vi har lite olika syn på definitionen. För mig kvalar definitivt en helt ändrad syn på en sakfråga(som ofta är närmare folkviljan) samma år som valet in som valfläsk.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
S presenterar någon form av högkostnadsskydd för elpriser till vintern.
Skall kosta upp mot 60 miljarder.
Förhoppningsvis har S inget med detta att göra from mitten September...
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
men va fan.. allt som kommer ut genom röven ups ursäkta munnen på politikerna är bajs o valfläsk...
hur kan du missa det eller du tror på allt det dom står o säger :krama
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
S presenterar någon form av högkostnadsskydd för elpriser till vintern.
Skall kosta upp mot 60 miljarder.
Förhoppningsvis har S inget med detta att göra from mitten September...

Alla partier föreslog väl olika sätt att lindra effekterna av den misslyckade S+MP miljöpolitiken.

Det om något är valfläsk, dom lovar 60 miljarder i vinter, men sitter dom vid makten nästa vinter så får vi klara oss själva, för då är det inte valår och viktigt att köpa röster....
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Alla partier föreslog väl olika sätt att lindra effekterna av den misslyckade S+MP miljöpolitiken.

Det om något är valfläsk, dom lovar 60 miljarder i vinter, men sitter dom vid makten nästa vinter så får vi klara oss själva, för då är det inte valår och viktigt att köpa röster....
Sverige är alltid så rikt i augusti vart fjärde år.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg att istället för traditionell valstuga med kaffe , står ett parti i en inlandskommun och delar ut stekt fläsk när dom pratar med medborgarna.
Dom kallar det till och med valfläsk.

Ganska lämpligt faktiskt, för dom delar bara ut det strax innan valet, mellan valen får man ingenting...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Norska staten går in och tar allt över 70öre/KW i vinter, och där är det inte ens valår.

Här får man tips om att ta lån om man inte har en buffert på 50000 till elräkningen
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad har hänt, det är bara tyst och inget valfläsk serveras trots det stundande valet, eller missar jag det bara. Upplys mig :D
Valfläsket är bortbantat, möjligen att det finns något miljömuppigt ärtbaserat låtsasfläsk men även om så är fallet så syns det inte för ingen har råd med belysningen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Valfläsket är bortbantat, möjligen att det finns något miljömuppigt ärtbaserat låtsasfläsk men även om så är fallet så syns det inte för ingen har råd med belysningen.

Fördelen är ju att dom veganska alternativen brukar gå att äta kalla....
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top