Typ som att S och SD är för nato? Typ som att MP öppnar för kärnkraft? Typ som att M vill ge el-bidrag?Vad har hänt, det är bara tyst och inget valfläsk serveras trots det stundande valet, eller missar jag det bara. Upplys mig
Vilken sköning du är. Dum, men fattar det inte själv. Jag ska förklara så du förstår.(Ingen garanti när det gäller dig). Jag gav dig precis flera exempel på valfläsk och hänvisade även till tidningarna som är späckade med det. Prova att be någon läsa tidningen för dig långsamt.Tveksamt, inte mycket som händer, så här års är förväntningarna att mam ska vara späckad med valfläsk. Miljömupparna för kärnkraft, Är du svagbegåvad? Länka gärna. Nato är något som tillkom innan valet, tack gode gud att det äntligen är på väg att bli klart.
Det blir sällan valfläsk strax efter valet.
Valfläsk ska väl vara att ge den tilltänka väljaren egna direkta fördelar. Så att MP är för eller mot kärnkraft och Sosse-partierna bryr sig om NATO kvalar inte. Är ju anpassningar till verklighet som inte får direkt verkan för en väljare. Och verkligheten kan ju tom verka skadligt på MP-väjare.Typ som att S och SD är för nato? Typ som att MP öppnar för kärnkraft? Typ som att M vill ge el-bidrag?
Finns tusen exempel om man läser tidningarna.
Känns bara som att vi har lite olika syn på definitionen. För mig kvalar definitivt en helt ändrad syn på en sakfråga(som ofta är närmare folkviljan) samma år som valet in som valfläsk.Valfläsk ska väl vara att ge den tilltänka väljaren egna direkta fördelar. Så att MP är för eller mot kärnkraft och Sosse-partierna bryr sig om NATO kvalar inte. Är ju anpassningar till verklighet som inte får direkt verkan för en väljare. Och verkligheten kan ju tom verka skadligt på MP-väjare.
Men el-bidrag från S+M är nice. VPK's "sverigepriser" på el likaså, även om det senare visar att de inte begriper sig på marknadsekonomi, vem skulle välja att sälja elen till privatkunder om de fick fjärdedel så mycket betalt?.
Men det är lite tunt. Förra valet skulle väl alla barnfamiljer få en extra föräldravecka som extrasemester. Karensdagen ska avskaffas, tandvården ska bli billigare. Pensionerna upp. Ytterligare ett jobbskatteavdrag. Sådana saker har det varit lite skralt med.
S presenterar någon form av högkostnadsskydd för elpriser till vintern.
Skall kosta upp mot 60 miljarder.
Förhoppningsvis har S inget med detta att göra from mitten September...
Sverige är alltid så rikt i augusti vart fjärde år.Alla partier föreslog väl olika sätt att lindra effekterna av den misslyckade S+MP miljöpolitiken.
Det om något är valfläsk, dom lovar 60 miljarder i vinter, men sitter dom vid makten nästa vinter så får vi klara oss själva, för då är det inte valår och viktigt att köpa röster....
S presenterar någon form av högkostnadsskydd för elpriser till vintern.
Skall kosta upp mot 60 miljarder.
Förhoppningsvis har S inget med detta att göra from mitten September...
Absolut!Perfekt, då kan jag vänta ytterligare ett år innan jag tilläggsisolerar kåken.
Valfläsket är bortbantat, möjligen att det finns något miljömuppigt ärtbaserat låtsasfläsk men även om så är fallet så syns det inte för ingen har råd med belysningen.Vad har hänt, det är bara tyst och inget valfläsk serveras trots det stundande valet, eller missar jag det bara. Upplys mig
Valfläsket är bortbantat, möjligen att det finns något miljömuppigt ärtbaserat låtsasfläsk men även om så är fallet så syns det inte för ingen har råd med belysningen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|