Var finna inspiration

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Känsliga varnas :)
I skenet av denna bild från Hubble så inser man lätt att det egentligen inte finns någon mening med livet.
Varje ljuspunkt i bilden är en galax som vår Vintergata, med hundratals miljarder stjärnor vardera. Sen fortsätter universum vääääldigt långt bakom och åt sidorna.

original.jpg

Och här på jorden ägnar vi vår ytterst korta tid (ingen alls i sammanhanget) till helt tramsiga saker som egentligen kan kvitta helt.

Finns en filosofi att med tillräckligt perspektiv kan vilken population som helst ses som en egen (super-)organism. Alla celler i människan blir en människa tex. Eller alla myror blir en super organism, ett samhälle.

På samma sätt kan man se mänskligheten som en organism där varje människa är en cell som utgör mänskligheten. Flyttar man perspektivet ytterligare kan man se varje mänsklighet/livsform som en supersuperorganism och vips så har varje människa degraderats till något mindre än en atom i sammanhanget. Tanken svindlar.

Vadvarmeningenmedlivetnuigen?

Hetta på ngt sköj o göra lixom! Saken är biff!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Svårt att få en brewd över 14 år att tycka det är coolt? :3freak

Skaffar du intressen baserat på vad din brewd tycker är coolt?

A d gör ja ,gör du d??:banana

Fortsätter konversationen:

Skulle jag träffa en kille som tofflade hade jag tröttnat snabbt. Jag har haft en toffel och det slutade med att jag omedvetet gjorde saker för att få som jag ville. Jag var noga med att nästa pojkvän inte skulle vara någon toffel.

Har numera en pojkvän som spelar bas i ett band och åker bort ofta med bandet. Skulle aldrig falla mig in att be honom sluta med musik bara för jag är döv och tycker att det minsann räcker med att lyssna på musik istället för att leka rockstjärna och åka på turné. (och ja, jag är döv på riktigt, ironiskt va :hihi)

PS. Jag var sarkastisk i tonen det där om rockstjärna, självklart ska han åka med sitt band och spela musik som han vill!

Med andra ord, skulle han börja med graffiti skulle jag uppmuntra honom men inte om det nu skulle vara att klottra på bussar etc.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fortsätter konversationen:

Skulle jag träffa en kille som tofflade hade jag tröttnat snabbt. Jag har haft en toffel och det slutade med att jag omedvetet gjorde saker för att få som jag ville. Jag var noga med att nästa pojkvän inte skulle vara någon toffel.

Har numera en pojkvän som spelar bas i ett band och åker bort ofta med bandet. Skulle aldrig falla mig in att be honom sluta med musik bara för jag är döv och tycker att det minsann räcker med att lyssna på musik istället för att leka rockstjärna och åka på turné. (och ja, jag är döv på riktigt, ironiskt va :hihi)

PS. Jag var sarkastisk i tonen det där om rockstjärna, självklart ska han åka med sitt band och spela musik som han vill!

Med andra ord, skulle han börja med graffiti skulle jag uppmuntra honom men inte om det nu skulle vara att klottra på bussar etc.

Vad har du emot bussar?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vad har du emot bussar?

Det är inte lagligt att klottra på allmän plats.

Det är inte coolt heller. Du kan väl fixa en duk och klottra på den?

Jag uppmuntrar min partner till allt som är positivt för honom, som indirekt blir positivt för oss två. Dessutom bara till saker som är lagliga. Skulle han hålla på med destruktiva intressen som skadar oss två indirekt så hade jag talat om mitt missnöje, sen får han ordna upp det om han vill eller inte.

Vi alla har väl egen vilja? Det jag stöttar bygger på värderingar. Har vi inte samma värderingar (som t.ex han tycker det är ok att klottra på bussar) är vi helt enkelt inte kompatibla med varandra. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte lagligt att klottra på allmän plats.

Det är inte coolt heller. Du kan väl fixa en duk och klottra på den?

Jag uppmuntrar min partner till allt som är positivt för honom, som indirekt blir positivt för oss två. Dessutom bara till saker som är lagliga. Skulle han hålla på med destruktiva intressen som skadar oss två indirekt så hade jag talat om mitt missnöje, sen får han ordna upp det om han vill eller inte.

Vi alla har väl egen vilja? Det jag stöttar bygger på värderingar. Har vi inte samma värderingar (som t.ex han tycker det är ok att klottra på bussar) är vi helt enkelt inte kompatibla med varandra. :tummenupp

:3freak

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
...

När det blir varmt nog att åka hoj igen. :)

Men hörrni, jättetack för alla tips och råd! Jag tar åt mig!

Det var ju det här du blev varnad för när du startade videobloggen. Du måste underhålla din publik! Vi sitter ju och väntar på nästa del och vet inte vad vi skall hitta på under tiden. :7peta

För kallt och för snöigt för en hojtur? Sätt kameran på huvudet och filma när du mekar med hojen. Färdigmekad med hojen? Sätt kameran på huvudet och gå en promenad eller ta en skidtur. Dela med dig av dina tankar och det som händer i ditt liv. ;)

(Och om du inte gör det för vår skull, så gör det lite som en dagbok. Vad gjorde du den veckan? Hur kände du då?)

Tjita1

Guest
Jag bloggar ju redan. Jag kan väl inte blogga och vlogga om samma saker..?

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen