Var finner jag denna baklampa till XR600R?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Snart regbesiktning så jag tänkte ta tillfället i akt och registrera den med en "riktig" baklampa, dvs. inte original. Den ser ju ut som... ja, ni vet. :näsblod

Den som sitter på nu har ingen registreringsskyltsbelysning (likadan som bilden till höger) som krävs vid besiktningen, hittade en annons på en annan xr som ser ut att ha en annan sorts baklampa där det förmodligen finns belysning (vänstra bilden).

Vet ni var en sådan kan tänkas finnas? Eller känner ni till några andra som passar bra? Annonsören har inte svarat på mailen än och jag har sökt i diverse Internetbutiker utan resultat.

Bifogat

• asdfasdfasdf.JPG
    asdfasdfasdf.JPG
    6.2 KB · Visningar: 612

Jambo

Jambo
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
I Sallet : XL500S / XRV750W / CB750F / HD1200XLH
Tjet,

Bästa och billigaste Honda-delarna hittar du här:

www.cmsnl.com

Har du artikelnummer så är det bara att banka in det i systemet och lägga i korgen, annars så får du söka på model, men det är lite bökigare.

Bra och snabb service, har hadlat med dom i flera år, och dom skaffar fram allt man vill ha.

Jambo

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jambo skrev:
2128115 Tjet,

Bästa och billigaste Honda-delarna hittar du här:

www.cmsnl.com

Har du artikelnummer så är det bara att banka in det i systemet och lägga i korgen, annars så får du söka på model, men det är lite bökigare.

Bra och snabb service, har hadlat med dom i flera år, och dom skaffar fram allt man vill ha.

Jambo

Hittar ingen elektronik där mer än laddare. :(

Men tack för tipset, sidan kan komma väl till pass i andra sammanhang! :tummenupp

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Tjet skrev:
2127884 Snart regbesiktning så jag tänkte ta tillfället i akt och registrera den med en "riktig" baklampa, dvs. inte original. Den ser ju ut som... ja, ni vet. :näsblod

Den som sitter på nu har ingen registreringsskyltsbelysning (likadan som bilden till höger) som krävs vid besiktningen, hittade en annons på en annan xr som ser ut att ha en annan sorts baklampa där det förmodligen finns belysning (vänstra bilden).

Vet ni var en sådan kan tänkas finnas? Eller känner ni till några andra som passar bra? Annonsören har inte svarat på mailen än och jag har sökt i diverse Internetbutiker utan resultat.

www.soe.se brukar de annonsera ut XR-delar.. Jag köpte sjukt mkt delar där till min XR600R. Håll utkik där! Den utstickande lampan är förskräcklig btw :) Hade den bara till besiktning, Lycka till

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Super Duke R -08
Tjet skrev:
2127884 Snart regbesiktning så jag tänkte ta tillfället i akt och registrera den med en "riktig" baklampa, dvs. inte original. Den ser ju ut som... ja, ni vet. :näsblod

Det ser ut som bak ändan till KTM...kanske deras passar med lite modifiering.
:confused:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Tjet skrev:

ROFFES ha rhttp://www.roffesmotor.se/

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
Jonas Gardèus skrev:
2143816 ROFFES ha rhttp://www.roffesmotor.se/

det är samma glas som sitter på xr 650 köp ett på honda kosta 120 kr om jag inte har fel

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Äsch, en sån lampa har jag redan. Var ute efter en med skyltbelysning då den saknar det. Men det kanske inte finns att få tag på? :)

Men tack för svaren i alla fall!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Ljunghusen skrev:
2259412 Nån som vet var man hittar den utan skyltbelysning? Eller något liknande

Denna finns i Roffes Motors sortiment. Antar att den passar bra i nedsäkningen som finns i bakskärmen.

Bifogat

• baklykta.JPG
    baklykta.JPG
    10 KB · Visningar: 196

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Tjet skrev:
2259450 Denna finns i Roffes Motors sortiment. Antar att den passar bra i nedsäkningen som finns i bakskärmen.

Den lampan har bromsljus men passar inte i nersänkningen och är inte e-märkt. När jag regbesiktigade min xr så satte jag dit en dt50r-lampa, den hade skyltbelysning, bromsljus och orginalglaset är e-märkt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hmmm e-märkt måste den va... Jag har crosskärm så det kvittar hur den passar i nedsänkningen

Nån annan som vet var man hittar en av "trekantstypen"? Dom på bild högst upp va ju fräcka. Den lite spetsigare gillar jag

edit: iof gjorde en polare en egen e-märkning och det funkade fint

Last edited:

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Ljunghusen skrev:
2259952 Hmmm e-märkt måste den va... Jag har crosskärm så det kvittar hur den passar i nedsänkningen

Nån annan som vet var man hittar en av "trekantstypen"? Dom på bild högst upp va ju fräcka. Den lite spetsigare gillar jag

edit: iof gjorde en polare en egen e-märkning och det funkade fint

Om du ska regbesiktiga till landvägsregistrerad så måste alla lysen och blinkerts vara e-märkta men det som jag fick rekommenderat till mig angående baklyset var att skaffa ett komplett dt50r piratbaklyse som kostar 150 kr och sen måste man köpa orginalglaset till för 300 kr. Sen till vanliga besiktningen så kan du ha ett lyse som inte är e-märkt.

Men har du kollat så honda ger ut bullerintyg till din årsmodell? Det är det viktigaste!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Bearnikow skrev:
2261028 Om du ska regbesiktiga till landvägsregistrerad så måste alla lysen och blinkerts vara e-märkta men det som jag fick rekommenderat till mig angående baklyset var att skaffa ett komplett dt50r piratbaklyse som kostar 150 kr och sen måste man köpa orginalglaset till för 300 kr. Sen till vanliga besiktningen så kan du ha ett lyse som inte är e-märkt.

Men har du kollat så honda ger ut bullerintyg till din årsmodell? Det är det viktigaste!

De är lugnt jag ska inte reg.besiktiga :) Tack ändå!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept