Var finns alla "lik"

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jag vill köpa oreggat vurpat skuret fult lik, aprilia RS250 då alltså, behöver inte mkt mer än en papperslös ram med sving och hjul eg.

och en RD350 motor, gärna med fuggar med pipor behövs ej.

Varför inte en RG400 rova från England? :) Att stoppa i RS250 ramen alltså, borde finnas mer plats för en sådan...

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Hör med ett lokalt lbc-ansutet åkeri,borde hamna på 1000:- i frakt om det finns någon som kör linje.

Jag fraktade en 125'a genom landet för några år sedan. Ringde runt till alla möjliga fraktbolag, men mindre än 4000:- blev det inte förrän jag tog det genom en kompis arbetsgivare som hade avtal med Schenker. Det höga priset beror på att man får betala för flakmeter istf kubikmeter då det annars måste kunna staplas tunga saker ovanpå. Minns inte hur tunga, men det rejält många kilon som skulle kunna ställas ovanpå.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Varför inte en RG400 rova från England? :) Att stoppa i RS250 ramen alltså, borde finnas mer plats för en sådan...

gärna, men skulle dom vara billigare än 500?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag fraktade en 125'a genom landet för några år sedan. Ringde runt till alla möjliga fraktbolag, men mindre än 4000:- blev det inte förrän jag tog det genom en kompis arbetsgivare som hade avtal med Schenker. Det höga priset beror på att man får betala för flakmeter istf kubikmeter då det annars måste kunna staplas tunga saker ovanpå. Minns inte hur tunga, men det rejält många kilon som skulle kunna ställas ovanpå.

Ja, ett listpris kan bli högt men nu menar jag åk till ett åkeri och hör om dom eller någon dom vet kör linje förbi. Prisbilden går att få ner om man frågar snällt:D

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag vill ha den. :) Varför skänker du bort den?

Haha, skänker bort den gör jag nog inte. Den är ju i fullt rullande skick. En "symbolisk" summa pengar (under 5k) tar jag dock för den om någon kan ge den bättre framtid än jag.

EDIT:Bara så det inte blir missförstånd så är detta en LC och inte YPVS

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Haha, skänker bort den gör jag nog inte. Den är ju i fullt rullande skick. En "symbolisk" summa pengar (under 5k) tar jag dock för den om någon kan ge den bättre framtid än jag.

Hehe, trodde inte den var helt gratis heller :) Du har PM.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eller ja, om nån har ett RGV250 vrak så tar jag hellre det än en aprilia.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag får nog förtydliga lite. Först och främst så ber jag om ursäkt att jag dragit tråden lite OF.

Jag har fått sådär 2-3000PM (liten överdrift) angående RD:en. Jag vill alltså i så fall ha 5lappar för den, så jag skänker inte bort den. Den har egentligen varit ett framtida projekt som bara står nu nämligen och jag tror inte att JAG kommer göra något av det någon gång.

De 3 första har fått svar på sina PM och jag fixar mer info samt foton i veckan till er.

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Är det någon som är intresserad av RG 250 "lik" så kan jag
förmedla det!
den är komplet i delar med 2 motorer oregistrerad.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

83-84 heter också RD350LC dock med YPVS:tummenupp

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
83-84 heter också RD350LC dock med YPVS:tummenupp

Tackar! Detta är dock inte en YPVS. Är nästan 100 på att det är en -81:a men inte helt säker. Får kolla upp det. Denna modell och färgsättning är det:
rd350lc.JPG

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Min 250 som e i annonsen. Allt är ju relativt, fixar man kontakten med ev transportör själv samt att dom hämtar den på plats (2mil till lule 1,5 till boden) så kostar det inte så mkt. Ska Jag lastsäkra den på pall, hyra ett släp, köra den till lule, lasta samt skicka den så blir det dyrt..

Tror att en stor anledning till att det inte finns några på annons beror på 2 saker: Folk vill inte ge nått för en begad i dåligt skick, dom jag försökt köpa enstaka delar av har trott att delarna var stöpta i guld :(

my2cent

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Min 250 som e i annonsen. Allt är ju relativt, fixar man kontakten med ev transportör själv samt att dom hämtar den på plats (2mil till lule 1,5 till boden) så kostar det inte så mkt. Ska Jag lastsäkra den på pall, hyra ett släp, köra den till lule, lasta samt skicka den så blir det dyrt..

my2cent

förstå mig inte fel. tycket inte det var dyrt, bara mycket pengar vilket beror på att vi bor på varsin ände på sverige!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
njää söker som sagt en RS250 .. vilket inte borde vara helt ovanlig då de var ganska populära racehojar

Kanske är så att det blir Supermonohojar av de, jag pratade med en kille på Sviestad i somras (Årsracet).

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
förstå mig inte fel. tycket inte det var dyrt, bara mycket pengar vilket beror på att vi bor på varsin ände på sverige!

Ingen fara. Hade samma problem när jag skulle sälja min evo:va

Jag har iaf efter mkt velande bestämt mig för att behålla samt rusta upp hojen.

Har lagt in en köpesannons oxå.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Funderar på om man skulle hyra en väl fungerande aprilia RS250 "SP" hoj till nästa år för ett race i maj.. hmmm..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC