Var gör ni av brallorna??

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Tjena!
Som lite ny inom området måste jag få fråga en lite praktisk fråga...

När jag kränger på mig MC-stället så måste jeansen eller vad där nu är av. När jag kommer fram (t.ex. till jobbet) så måste ju helst dessa paltor på igen. Det blir lite joxigt att sitta framför data-eländet i MC-brallor en hel dag :skitdator
Jag antar att jag inte är ensam om byx-kruxet så jag undrar helt enkelt hur ni andra gör? Lyckas ni ha jeans under stället, knövla ner dem i ryggsäck eller struntar ni i mc-brallorna och kör i jeans?
Själv använde jag mig av "knövla i ryggsäck" metoden i höstas - det lilla jag hann köra innan det blev frost och uschigt.

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
jag brukar knöka ner allt i brallorna, brukar funka fint.. är det en varm dag eller nått annat som förhindrara detta så funkara det bra att vika dom lite ltt och lägga dom innanför jackan bara, man kan se lite fet ut.. men va gör det? :tummenupp

timm skrev:
Tjena!

När jag kränger på mig MC-stället så måste jeansen eller vad där nu är av. När jag kommer fram (t.ex. till jobbet) så måste ju helst dessa paltor på igen. Det blir lite joxigt att sitta framför data-eländet i MC-brallor en hel dag :skitdator
Jag antar att jag inte är ensam om byx-kruxet så jag undrar helt enkelt hur ni andra gör? Lyckas ni ha jeans under stället, knövla ner dem i ryggsäck eller struntar ni i mc-brallorna och kör i jeans?
Själv använde jag mig av "knövla i ryggsäck" metoden i höstas - det lilla jag hann köra innan det blev frost och uschigt.

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Du kan inte ha ett extra par byxor på jobbet då? Så har jag.

Reco

Blessed from above
Gick med
7 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Jag har inga problem med att få ner brallorna i byxorna.
Annars låter andra byxor på jobbet som en bra idé..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har ett rymligare allvädersställ (istället för mitt A-stars TZ1) för situationer när jag behöver ha vanliga kläder under. Funkar för mig. :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag brukar köra med allvädersbyxor när jag pendlar till jobbet, eller om det är hyffsat varmt så fuskar jag och kör bara i jeans.

Jag brukar ha jacka och skor på jobbet så att jag slipper släpa med mig det fram och tillbaka och det borde väl funka likabra att göra så med ett par brallor också :).

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Du ska inte kunna få plats med några extra byxor under stället då är det på tok för stort juh.

Reco

Blessed from above
Gick med
7 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
Jag trivs bra med det. =)
Köpte det när jag var nere i turkiet i somras.
Billig skit antar jag, men skräddarsytt med mina mått är det iaf. =)

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Jag kör med en uppsättning, byxor, strumpor, tröja som ligger på jobbet. Byten tar jag i ryggsäck när jag anser att det behövs.
Iaf skinnställ som har plats med ett par jeans under vill jag inte åka i,då är det för stort som föregående talare sagt.

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Blir en ryggsäck med kläderna i.
Sen får man bjuda folket på jobbet på en snabb striptease när man byter om :rolleyes:

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Tänk stackars mig då som måste ha kostym på jobbet. Försök hålla en kavaj skrynkelfri i en ryggsäck.... :confused:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Vrför inte bara ta jackan och låta jeansen sitta :confused: jag har en jacka som jag kör i o jeans. eller e ni rädd för asfaltsexem

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Lämna ett par brallor på jobbet såklart, kontorsjeansen :)

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
timm skrev:
Tjena!

Kan ni inte ha mjukisbrallor? Finns inget bättre att jobba i eller få med sig :D :hihi

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Hmm ni med skinnställ, hur f*n kan ni få plats med brallorna under? jag får precis på mig stället med underställ... Men jag brukar köra ryggsäck, annars kan du ju ha brallorna på jobbet som ngra har sagt. :)

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Murra skrev:
Hmm ni med skinnställ, hur f*n kan ni få plats med brallorna under? jag får precis på mig stället med underställ... Men jag brukar köra ryggsäck, annars kan du ju ha brallorna på jobbet som ngra har sagt. :)

Undrar det också.. skall man knöka på sig skinnstället och jeansen fastnar dom vid knäna och sen blir det en j-vla bula vid bugen. Är det kallt ute får det i.s.f bli långkalsonger, brukar funka hyfsat :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag som va glad att jag slapp raka benen för att få plats.. men ett par jeans?? :huvet

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Reco skrev:
Jag trivs bra med det. =)
Köpte det när jag var nere i turkiet i somras.
Billig skit antar jag, men skräddarsytt med mina mått är det iaf. =)
Grym avantar. Gjort den själv?. Fick lite inspiration och gjorde denna.
trappa.gif

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...