powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Chillinötter, pommes, friterad sötpotatis , grillad majskolv med smör å salt...
Fail.
Chillinötter, pommes, friterad sötpotatis , grillad majskolv med smör å salt...
Generellt anser jag att...
Att vara vegan är en i-landsfråga där många veganer förväntar sig att resten av samhället skall ta hänsyn till deras behov av i-landslyx. Vore det ont om föda äter man det som man kan. Att vara vegan bygger på att vi har ett mycket väl fungerade samhälle.
Min uppfattning är att veganer är ett hån mot de som inte kan välja vilken mat man kan få för dagen....
En ganska stor del av världens veganer lever i Indien och även om fenomenet är överrepresenterat bland högre kaster så är ganska många av dessa ganska så fattiga.
Men jag håller med om att många (men inte alla) veganer i västvärlden är ganska patetiska i sitt ständiga hyllande av sin egen förträfflighet jämfört med oss andra.
Nää jag vill äta dem ju!! Grisarna alltså!!!
Dom som utbildar sig till tatuerare blir nog överlyckliga om dom får massa levande objekt att träna på.. Finns alltid något dom blir bra till..
Alla veganer är militanta.
Alla bikers är kriminella.
Alla muslimer är självmordsbombare.
Alla gymbiffar är ointelligenta.
Alla amerikaner gillar krig.
...
Alla tjocka äter bara macdonalds burgare.
Alla kristna går i kyrkan på söndagar.
Alla torktumlare äter strumpor..i ojämna tal.
Alla customhojsförare gillar läderfransar.
...
Generellt anser jag att...
Att vara vegan är en i-landsfråga där många veganer förväntar sig att resten av samhället skall ta hänsyn till deras behov av i-landslyx. Vore det ont om föda äter man det som man kan. Att vara vegan bygger på att vi har ett mycket väl fungerade samhälle.
Min uppfattning är att veganer är ett hån mot de som inte kan välja vilken mat man kan få för dagen....
Gäller det all sorts val av vad man äter som inte är påbjudet av religion eller fysiska åkommor? Jag skulle inte stoppa en oliv i munnen ens om jag fick betalt för det. Finns faktiskt massor av mat jag ratar just bara för att jag kan, är det ett hån?
Och på vilket sätt menar du att många veganer förväntar sig att resten av samhället ska ta hänsyn till deras behov? Jag kan inte komma på nåt faktiskt.
Det flesta vegetarianer jag träffat förväntar sig ett alternativ till kött. Och vill man ha nöjda och glada gäster tycker jag nog man får försöka vara lite tillmötesgående.
Självklart.
Fast personen jag citerade skrev att veganer förväntade sig att "samhället" skulle anpassa sig.
Fast samhället i stort har väl även det anpassat sig med vegetariskt på skolor och restauranger osv. Jag har även hört gnäll från veganer om att det "bara" finns vegetarisk mat tillgänglig. Jag tycker iofs inte det är så konstigt att man försöker tillgodose stora grupper i samhället även om de är i minoritet. Veganer får nog dock finna sig i att det bara finns vegetariskt då jag har svårt att se att deras grupp skulle bli så stor.
Jag hade en vegansk gäst på besök och hade gjort marängsviss som efterrätt. Hon blev galen på mig för att jag struntat i henne och mixat ihop allt utom grädden. Ställde fram glaspaket och marängpaket så hon kunde läsa att det var helt utan animaliska produkter. Hon blev jäkligt paff på marängerna .
Fast samhället i stort har väl även det anpassat sig med vegetariskt på skolor och restauranger osv. Jag har även hört gnäll från veganer om att det "bara" finns vegetarisk mat tillgänglig. Jag tycker iofs inte det är så konstigt att man försöker tillgodose stora grupper i samhället även om de är i minoritet. Veganer får nog dock finna sig i att det bara finns vegetariskt då jag har svårt att se att deras grupp skulle bli så stor.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|