var hitta begagnade hojar?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har sålt min suzuki och vill köpa en fireblade nu. håller på letar efter en sån. jag har letat på
sporthoj
gulasidorna
blocket
hojtorget

vad finns det mer för sidor man kan hitta hojar på?

va sura människor blir när man mailar dom och ger bud på deras hojar. jag bjuder förstås rätt så lågt, men jag förstår inte hur man kan bli sur för det. bättre att få bud än att inte få några alls tycker jag. när jag sålde min suzuki fick jag några riktigt låga erbjudanden. då svarade jag bara att jag tyckte att det var för lite. får jag inte mer än så behåller jag hojen. nu när jag själv bjudit på hojar har jag fått svar som "är du helt jävla dum i huvet" när man mailat ett bud.

jag får rätt ofta en känsla av att ifall något har satt ut en hoj för säg 38 och man mailar ett bud på 30 så är dom totalt ointresserade, men om man åker dit och står där med 30 tusenlappar under näsan på killen så blir dom bra mycket mer sugna.

sen tycker jag att det är lite lustigt hur olika mycket människor vill ha för nästan likadana hojar. jag kollar på fireblade årsmodell 92 och dom annonseras ut för allt från 30 till 48 tusen kr. oftast känns hojarna klart likvärdiga. (enligt hojtorget är en sån hoj värderad till 25 tusen kr, fast det känns verkligen i minsta laget.)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
En del tror att deras egendom är gjord av platina o guld. Om en säljare och köpare inte delar samma värdering kring ett objekt är det inget att bli osams om. Man kan hålla sig till:

-"We agree to disagree"...

och sen är det bra med det.

//P

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
bmwjohan skrev:
va sura människor blir när man mailar dom och ger bud på deras hojar. jag bjuder förstås rätt så lågt, men jag förstår inte hur man kan bli sur för det. bättre att få bud än att inte få några alls tycker jag.

När man ska pruta är det faktiskt bättre att prata med säljaren än att maila. När jag sålde förra hojen fick jag flera skambud på mail som kastades direkt. Men när det väl kom en spekulant så prutades till nästan samma nivåer och jag sålde kräket. Man får jobba lite på prutandet, t.ex. kan man ringa upp & fråga vad säljaren har tänkt sig för lägsta pris, sen diskuterar man lite & sen kan man försöka lägga sig under. Köpte en XT i höstas där utgångspriset var 26'. Fick den för 20' trots att "lägsta" priset var 23'.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
bmwjohan skrev:
säkert en fin hoj, men jag vill ha mer kubik och toppfart.
ja oxå går bara på kubik o toppfart när jag ska köpa hoj :va :kocko

skulle tro att du alltid ligger o pressar i över 250 ?

Turbo-Niclas

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
DT50-R
Goffe skrev:

:D

skippa fireblade då....satsa på hayabusa, blackbird, zx12 eller annan snabb bil

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
bmwjohan skrev:
jag har sålt min suzuki och vill köpa en fireblade nu. håller på letar efter en sån. jag har letat på
sporthoj
gulasidorna
blocket
hojtorget

Skippa gulasidorna, kolla gulatidningen istället...

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Sune Andersson skulle ju sälja sin ZX12'a turbo...fast lite mer än ca. 40 papp dock :D :eek:

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Vill man seriöst köpa en hoj så ringer man väl :kocko Maila gör man när man inte vågar ringa :lol

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
DB skrev:
Vill man seriöst köpa en hoj så ringer man väl :kocko Maila gör man när man inte vågar ringa :lol

jag ska sätta mig och ringa runt i kväll och se om jag får annorlunda respons då. maila funkade som sagt inte någe bra.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Therudeboy skrev:
bmwjohan: kolla här istället, där har du vad du letar efter http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=5153

jo jag har sett den där. finns även på blocket http://www.blocket.se/view/2368262.htm?l=0&c=1&city=0

jag har inte ringt på den för jag har fått för mig att den har en hel kåpuppsättning från årsmodell 92. verkar lite skumt. jag är rädd för att den har varit omkull rätt rejält. men jag ska ring och kolla den ikväll så får vi se.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Goffe skrev:

nej jag går inte bara på kubik och toppfart när jag ska köpa hoj. men detta är anledningen till varför jag inte vill ha en cbr 600.
jag vill ha mer kubik för att det är härligt med mer vrid. jag vill kunna slanga bättre utan att hålla på med koppling. sen vill jag ha mer toppfart för jag rejsar en hel del mot min kompis m3 och den är klart snabb över 200.
men om jag bara skulle gå på kubik och toppfart så spelar väl inte det någon roll. alla har olika smak.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024