Var hitta tankväska som fästet vid tanklocket.

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hej, såg idag en som hade en tankväska som han krokade fast i ett fäste som var ditskruvat runt tanklocket. Någon som vet vad jag pratar om och som vet var man kan få tag på nå sånt?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Biltema har tankväskor med magneter som du bara lägger på tanken, så slipper du fästen och kommer säkert billigare undan.

fridsalls

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
-
Stämmer in med BusAnna smidigaste är att köp en tankväska med magneter, de finns i olika prisklasser och fabrikat tex biketek, oxford, tech 7.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Biltemas funkar kanon. Det följer med remmar som man skall spänna under tanken men dessa använder jag inte då magneterna funkar utmärkt

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Trist för oss med plasttank bara. Blir så jobbigt att hämta sina grejer längs vägen efter varje gång man kör iväg :)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Värt att tänka på om man är pedant som jag är att magnetväskor kommer att göra repor förr eller senare. Hur rent man än tror det är kommer det repas.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Värt att tänka på om man är pedant som jag är att magnetväskor kommer att göra repor förr eller senare. Hur rent man än tror det är kommer det repas.

+1

Om man är noga = ren hoj mest hela tiden och inte "drar" bort magneterna så går det ganska bra, inte värre än att det går att polera. Själv hade jag flax när jag slarvade så det var ena klistermärket som fick ta hela smällen, blir till att köpa ett nytt och sen komma på någon fiffigare lösning än tankväska med magneter...

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Den här tankväskan kan jag varmt rekommendera. Rymmer hur mycket som helst ifall det behövs, och kan bli rätt liten ifall man inte skall packa så mycket. Följer även med kartskydd samt regnskydd, och är grymt anpassningsbar...

Är man orolig för repor kan man sätta sånt här under, inga konstigheter!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy