Var hittar jag en billig DB-killer?

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Tjena,
När jag var nere på gotland och körde så sköt jag min DB-killer åt fanders, nu ligger den antagligen i ett dike någonstans mellan gotland ring och och Visby. Någon som hittat den? :hihi Jag har ett Mivvslipon och en "reservdels DB-killer" går på 500 pix och någon veckas leveranstid. Någon som vet vart jag hittar en likvärdig att plugga avgaset med? eller är det bara att kasta på orginalsystemet om man vill hinna ut på bana ett par gånger till i år? :banana

Konrad Haifa

Guest
500 ?? Jag köpte en universal på Kenneth´s MC i Gbg för 50 spänn.... Dom har en kort version och en längre som dämpar mer. Den längre kan behöva krökas lite om vinkeln mellan dämparen och ändpipen är för brant.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Shit, jag behöver en db med 60 mm omkrets. Blir att kasta på orginalburken och grubbla vidare i vinter över en lösning. Se upp för den ljudlöse hämnaren :D

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Såhär gör du: bild.jpg

Linda en befintlig DB-plugg med ståltråd och avgasbandage, gör ett hål för skruven, säkra upp allt med lite ståltråd och du har en fin fin DB-killer (eller ett sikte från ett Nazi-flygplan) :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Mekonomen har för ngn hundring, finns olika diam. Är till Simsons bilavgas. Jag klarade mätprovet på Gelleråsen med helsystem och tom burk. Jag stack bara in den och najade den till utblåset.

Gick med
21 Jan 2010
Hoj
en av varje sort.
500 ?? Jag köpte en universal på Kenneth´s MC i Gbg för 50 spänn.... Dom har en kort version och en längre som dämpar mer. Den längre kan behöva krökas lite om vinkeln mellan dämparen och ändpipen är för brant.

Lelles i uppsala har samma för typ 30:-:)

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
Såhär gör du: View attachment 389720

Linda en befintlig DB-plugg med ståltråd och avgasbandage, gör ett hål för skruven, säkra upp allt med lite ståltråd och du har en fin fin DB-killer (eller ett sikte från ett Nazi-flygplan) :)

Det där var en bra lösning,det måste jag fixa till,
är lite nojig sen man blåste ur ena förra året :tummenupp

Raderad medlem 61114

Guest
ursäkta trådlyftet.. Men fan känns lite lurigt att dom kan flyga ur hojen framför en när man kör bana :crash

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Det är nog en av de mindre riskerna vid banåkning. Att hitta en billig db-killer gick och sket sig rejält. Jag löste dock problemet... Ny hoj :D

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
ursäkta trådlyftet.. Men fan känns lite lurigt att dom kan flyga ur hojen framför en när man kör bana :crash

Sätt ett stålkryss över den. Teoretiskt sänker detta även ljuden då det slår sönder ljudvågorna. (Teoretiskt)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy